ارسال به دیگران پرینت

المپیک ۲۰۲۴ | واکنش تند به المپیک ۲۰۲۴

واکنش‌های تند به افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از تمسخر مسیحیت تا دعوت به تحریم | مدودف تلویزیون را خاموش کنید

دیمیتری مدودف، نایب‌رئیس شورای امنیت ملی روسیه، در مطلبی در کانال تلگرامی خود به شدت از المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتقاد کرد.

واکنش‌های تند به افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از تمسخر مسیحیت تا دعوت به تحریم | مدودف تلویزیون را خاموش کنید

انتقاد از المپیک ۲۰۲۴

دیمیتری مدودف، نایب‌رئیس شورای امنیت ملی روسیه، در مطلبی در کانال تلگرامی خود به شدت از المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتقاد کرد. او در پاسخ به سوال خبرگزاری تاس نوشت: «من حتی نمی‌خواهم درباره المپیک پاریس چیزی بگویم، زیرا این رویداد یک نمایش نفرت‌انگیز است. فرانسه تحت رهبری امانوئل مکرون به حد یک انسان فاسد تنزل یافته و چهره‌ای مصنوعی در میان جمعیتی دیوانه و بی‌خدا از خود نشان می‌دهد. چه شرم‌آور!»مدودف همچنین خاطرنشان کرد: «المپیک سوچی یا مسابقات جام جهانی فوتبال را که در روسیه برگزار شد به یاد بیاورید و با آن مقایسه کنید. اکنون تلویزیون خود را خاموش کنید و این نمایش شرم‌آور المپیک را حتی در اینترنت هم دنبال نکنید!»

در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس که در ۲۶ ژوییه (۵ مرداد) برگزار شد، گروهی با اجرایی تمسخرآمیز از تابلوی «شام آخر» لئوناردو داوینچی رونمایی کردند. این نمایش به‌طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و با انتقادات شدید مواجه شد. کشورهای روسیه و مجارستان به‌ویژه از این مراسم انتقاد کردند. ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، نیز گفت که این افتتاحیه نشان‌دهنده فقدان فرهنگ و اخلاق در غرب است.سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه، نیز اعلام کرد که در این مراسم لحظات «مشمئز کننده‌ای» وجود داشت و از اینکه کمیته بین‌المللی المپیک با این نمایش موافقت کرده، ابراز ناامیدی و نارضایتی کرد.

پیش از این، اسقف‌های فرانسه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «متأسفانه، مراسم افتتاحیه حاوی صحنه‌هایی بود که به مسیحیت توهین می‌کرد. ما از نمایندگان ادیان دیگر که با ما ابراز همبستگی کردند، تشکر می‌کنیم. افکار ما اکنون با مسیحیان سراسر جهان است که از این صحنه‌ها آزرده خاطر شدند.»در واکنش به این تمسخر مسیحیان در مراسم افتتاحیه، ساهاک ماشالیان، اسقف اعظم ارمنی، نیز خواستار تحریم این بازی‌ها شد. او در جریان یک مراسم دعا و نیایش اعلام کرد که المپیک دیگر نمادی از صلح نیست و رویکرد این مسابقات ضد مسیحیت است. او همچنین از جامعه مسیحیت خواست که سکوت خود را شکسته و اعتراض خود را نشان دهند و تاکید کرد که اعتراض خود را به کمیته اجرایی بازی‌های المپیک ارسال خواهد کرد.

 

منبع : هم میهن
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه