ارسال به دیگران پرینت

خیارشور | خیارشور خونگی

خیارشور یک روزه؛ سریع و خوشمزه | طرز تهیه خیارشور +ویدیو

با ترکیب موادی مثل سیر، برش‌های لیمو، ترخون، جعفری، شوید، سرکه سفید، فلفل سبز تند و نمک، می‌توانید خیارشور خوشمزه‌ای را در کمتر از یک روز تهیه کنید. این خیارشور سریع و ساده، همراه مناسبی برای غذاهای شما خواهد بود.

خیارشور یک روزه؛ سریع و خوشمزه | طرز تهیه خیارشور +ویدیو

خیارشور یک روزه؛ سریع و خوشمزه

با ترکیب موادی مثل سیر، برش‌های لیمو، ترخون، جعفری، شوید، سرکه سفید، فلفل سبز تند و نمک، می‌توانید خیارشور خوشمزه‌ای را در کمتر از یک روز تهیه کنید. این خیارشور سریع و ساده، همراه مناسبی برای غذاهای شما خواهد بود.

طرز تهیه خیارشور 

مواد لازم:

خیار قلمی تازه: 1.5 کیلوگرم

سیر: 6 حبه

برش لیمو: 4 حلقه

ترخون: به مقدار دلخواه

جعفری: به مقدار دلخواه

شوید: به مقدار دلخواه

سرکه سفید: ½ لیوان

فلفل سبز تند: 2-3 عدد (اختیاری)

نمک: 4.5 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه:

خیارها را بشویید و خشک کنید: ابتدا خیارها را به دقت بشویید و سپس با یک پارچه تمیز به طور کامل خشک کنید. خیارها را می‌توانید به صورت درسته یا حلقه‌ای برش دهید.

مواد معطر را آماده کنید: سیرها را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش دهید. ترخون، جعفری و شوید را نیز بشویید و ساطوری کنید.

شیشه‌ها را استریل کنید: شیشه‌های مورد نظر برای نگهداری خیارشور را به طور کامل بشویید و با آب جوش استریل کنید. می‌توانید از شیشه‌های مخصوص خیارشور یا هر شیشه شیشه‌ای دیگری که درب محکم داشته باشد استفاده کنید.

خیارها را داخل شیشه بچینید: خیارها را به همراه سیر، لیمو، ترخون، جعفری، شوید و فلفل (اگر می‌خواهید تند باشد) داخل شیشه‌ها بریزید. سعی کنید تا حد امکان فضای خالی داخل شیشه باقی نماند.

مایع شور را آماده کنید: در یک ظرف جداگانه، سرکه و نمک را با هم مخلوط کنید تا نمک به طور کامل حل شود. سپس مایع شور را به آرامی داخل شیشه‌ها بریزید تا تمام خیارها به طور کامل پوشانده شوند.

در شیشه‌ها را ببندید: درب شیشه‌ها را محکم ببندید. می‌توانید از درهای مخصوص کنسرو یا درهای معمولی استفاده کنید و لبه آن را با نوار چسب محکم کنید تا هوا وارد شیشه نشود.

خیارشور را در آب جوش قرار دهید: یک قابلمه بزرگ را تا نصف از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش آید. شیشه‌های خیارشور را به آرامی داخل قابلمه قرار دهید و مراقب باشید که به یکدیگر برخورد نکنند. آب باید تا حدود ¾ ارتفاع شیشه‌ها را بپوشاند.

خیارشور را بپزید: اجازه دهید خیارشور به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب جوش بماند. سپس شعله را خاموش کنید و بگذارید شیشه‌ها به طور کامل داخل آب خنک شوند.

خیارشور را در یخچال نگهداری کنید: پس از خنک شدن کامل شیشه‌ها، آنها را از آب خارج کرده و در یخچال نگهداری کنید. خیارشورهای یک روزه بعد از 24 ساعت آماده مصرف هستند و می‌توانید تا 2 تا 3 هفته در یخچال نگهداری کنید.

نکات:

برای طعم بهتر، می‌توانید از خیارهای قلمی و سفت استفاده کنید.

می‌توانید از سبزیجات معطر دیگری مانند برگ بو، دانه خردل یا فلفل دلمه ای نیز در خیارشور استفاده کنید.

اگر می‌خواهید خیارشور تردتری داشته باشید، می‌توانید قبل از قرار دادن خیارها در شیشه، آنها را به مدت 30 دقیقه در آب نمک خیس کنید.

حتماً از سرکه با کیفیت خوب استفاده کنید تا خیارشور طعم ترش و ناخوشایندی پیدا نکند.

برای اطمینان از اینکه خیارشور شما به طور کامل پخته شده است، می‌توانید قبل از برداشتن از روی حرارت، یک تکه خیار را امتحان کنید.

خیارشورهای یک روزه را می‌توان به عنوان ساندویچ، سالاد یا همراه با غذاهای دیگر سرو کرد.

نوش جان!

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه