ارسال به دیگران پرینت

آبگوشت لپه | طرز تهیه آبگوشت لپه

متفاوت ترین آبگوشتی که تا حالا خوردی همینه | طرز تهیه آبگوشت لپه

این غذا با مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می‌شود.در ادامه طرز تهیه آبگوشت لپه مجلسی را با مرغ یا گوشت بررسی خواهیم کرد.

متفاوت ترین آبگوشتی که تا حالا خوردی همینه | طرز تهیه آبگوشت لپه

طرز تهیه آبگوشت لپه

این غذا با مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می‌شود.در ادامه طرز تهیه آبگوشت لپه مجلسی را با مرغ یا گوشت بررسی خواهیم کرد.

آبگوشت یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار ایرانی است که در هر فصل، به خصوص در فصل‌های سرد سال، طرفداران زیادی پیدا می‌کند. 

 این غذا با مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می‌شود و عده‌ای برای آن‌که در زمان کمتری آن را تهیه کنند فقط با لپه به جای نخود و لوبیا می‌پزند. در ادامه طرز تهیه آبگوشت لپه مجلسی را با مرغ یا گوشت بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت لپه

گوشت گوسفندی همراه دنبه و استخوان نیم کیلو

لپه نصف لیوان

سیب زمینی نیم کیلو

پیاز ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی ۲ عدد

لیموعمانی ۳ عدد

چوب دارچین ۲ تکه

نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه کاری به مقدار لازم

روغن سرخ کردنی ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آبگوشت لپه

۱. آماده کردن لپه

در اولین مرحله از طرز تهیه آبگوشت لپه ابتدا، لپه‌ها را خوب بشویید و به مدت حداقل ۲ ساعت در آب بگذارید تا نفخ آن گرفته شود.

۲. پخت گوشت

هم زمان که لپه خیس می‌خورد، گوشت را به همراه پیاز که به چهار قسمت تقسیم کرده‌اید، داخل قابلمه مناسب بگذارید و رویش آب جوش بریزید و اجازه دهید با حرارت زیاد بپزد. در نهایت کف ایجاد شده روی قابلمه را بگیرید و ادویه کاری و چوب دارچین را اضافه کنید و شعله را کم کنید و بگذارید گوشت با حرارت کم به مدت حداقل یک ساعت تا ۲ ساعت بپزد.

. اضافه کردن باقی مواد و پخت نهایی آبگوشت

در این مرحله که گوشت پخته، لپه را اضافه کنید و اجازه دهید یک ساعت دیگر هم لپه بپزد در نهایت در آخرین دقایق پخت لپه، سیب زمینی پوست گرفته شده را به همراه ربی که در روغن تفت داده‌اید و البته لیمو عمانی، نمک، فلفل و ادویه‌ها به آن اضافه کنید و اجازه دهید مجدد نیم ساعت دیگر مواد بپزند تا آبگوشت لپه شما آماده شود.

نکات تکمیلی برای تهیه آبگوشت لپه

تهیه و پخت آبگوشت چه آبگوشت سنتی باشد چه انواع آبگوشت محلی مثل طرز تهیه آبگوشت تبریزی یا حتی تهیه آبگوشت بزباش تهرانی تقریبا یکسان است و در آن صبور بودن و پخت کامل مهم است.

طرز تهیه آبگوشت لپه با مرغ

تهیه و پخت آبگوشت لپه با مرغ یکی از رایج‌ترین انواع تهیه آبگوشت است. روش تهیه آبگوشت لپه با مرغ درست مثل طرز تهیه آبگوشت لپه با مرغ درست مثل گوشت قرمز است فقط پخت آن زمان کمتری می‌برد. بنابراین برای زمان‌هایی که فرصت کافی ندارید خوب است از مرغ به جای گوشت استفاده کنید.

بهترین قسمت گوشت برای تهیه آبگوشت

معمولا گوشت آبگوشتی ترکیبی از برش‌های گوشت و چربی و البته استخوان یا قلم است. سینه، گردن و ماهیچه گوساله و گوسفند به همراه کمی دنبه بهترین گزینه‌ها برای تهیه انواع آبگوشت هستند.

اهمیت استفاده از لیمو عمانی به عنوان چاشنی

لیمو عمانی یکی از مواد اولیه آبگوشت است که گاهی عده‌ای آن را حذف می‌کنند. این در حالی است که بهتر است حتما از لیمو عمانی یا آبغوره یا حتی آبلیمو برای دادن طعم به این غذا استفاده شود. البته دقت داشته باشید که لیمو عمانی را در مراحل آخر بعد از پخت گوشت و لپه باید اضافه کنید.

منبع : پارسینه
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه