ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۲۴ تیر

برای اطلاع از اخبار مهم و اتفاقات روز ۲۴ تیر با ۵۵ آنلاین همراه باشید.

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۲۴ تیر

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۲۴ تیر

برای اطلاع از اخبار مهم و اتفاقات روز ۲۴ تیر با ۵۵ آنلاین همراه باشید.

هوای تهران در آستانه ناسالم شدن؛ پایتخت در مرز آلودگی

شاخص کیفیت هوای تهران با قرار گرفتن روی عدد ۹۶، در وضعیت قابل قبول اما در مرز آلودگی قرار دارد. این شرایط می تواند برای گروه های حساس مانند سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار مضر باشد. توصیه می شود افراد در این گروه ها تا حد امکان از منزل خارج نشوند و از ماسک استفاده کنند.

سدها، بلای جان میراث فرهنگی ایران؛ باستان‌شناسان در جدال با آب و بی‌توجهی

در حالی که محوطه‌های باستانی ایران با خطرات متعددی از جمله دست‌اندازی دستگاه‌های دولتی، پروژه‌های عمرانی و حفاری‌های غیرمجاز روبرو هستند، غرق شدن صدها محوطه باستانی در زیر آب سدها طی سال‌های گذشته، زخمی عمیق بر پیکره میراث فرهنگی کشورمان وارد کرده است. 

نبود مطالعات کافی باستان‌شناسی پیش از احداث سدها، گویی حکم مرگ این گنجینه‌های ارزشمند را امضا می‌کند و در چشم به هم زدنی، تاریخ و تمدن کهن ایران در اعماق آب غرق می‌شود. 

نبرد ارزها در هسته سخت؛ دلار عقب‌نشینی کرد، اما آیا زمینه‌ساز صلح ارزی است؟

پس از ماه‌ها نوسان و نبرد نفس‌گیر، نرخ دلار سرانجام به کانال 57 هزار تومانی بازگشت و گویی طلسم نرخ‌های بالا شکسته شد. برخی از تحلیلگران این محدوده قیمتی را "هسته سخت" نرخ دلار در سال جاری می‌دانند، اما آیا این عقب‌نشینی موقتی است یا زمینه‌ساز صلح ارزی خواهد بود؟

عوامل متعددی در این کاهش قیمت نقش داشته‌اند. از یک سو، فضای سیاسی-اقتصادی بازار گویای آن است که نیروهای کاهشی از نیروهای افزایشی پیشی گرفته‌اند. افزایش میزان فروش نفت سنگین ایران و احتمال آتش‌بس در نوار غزه، سیگنال‌های مثبتی برای بازار ارز به شمار می‌روند.

دومینوی غم‌انگیز در لباس سفید؛ باز هم خودکشی یک پزشک

در ادامه‌ی خبرهای ناگوار از خودکشی پزشکان، این بار شاهد جان باختن خانم دکتر فروغی نسب، رزیدنت بخش اطفال بیمارستان شهید صدوقی یزد بودیم. این مادرِ داغدار که یک کودک خردسال نیز داشت، جان خود را از دست داد تا زنگ خطری دیگر به صدا درآید و فریادِ خاموش جامعه پزشکی را به گوش همگان برساند.

سفر ریلی گران‌تر شد؛ بلیت قطار 30 درصد افزایش قیمت یافت

مسافران ریلی باید منتظر افزایش قیمت بلیت باشند. طبق تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیت قطارهای مسافری در مردادماه 1403 نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت از ساعت 9 صبح امروز (14 تیر 1403) اعمال شده و شامل پیش‌فروش بلیت‌های قطار مردادماه می‌شود.

هشدار پشه آئدس در 5 استان؛ لزوم مراقبت‌های ویژه برای جلوگیری از شیوع بیماری

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که پشه آئدس، ناقل بیماری‌های خطرناکی مانند تب زرد و دنگی، در 5 استان هرمزگان، سیستان‌و‌بلوچستان، بوشهر، گیلان و مازندران صید شده است. 

اگرچه نوع پشه صید شده در شمال و جنوب کشور با یکدیگر متفاوت است، اما هردوی آنها می‌توانند ناقل بیماری باشند. پشه آئدس جنوب کشور تهاجمی‌تر و بیماری‌زاتر است و شدت بیماری بیشتری را به همراه دارد.

بازار خودرو همچنان در سراشیبی

کارشناس: با پایان یافتن اختلاف قیمت کارخانه و بازار، دلالان از این عرصه رانده می‌شوند

یک کارشناس بازار خودرو با اشاره به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در این بازار، ابراز امیدواری کرد که موضوع اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار به زودی حل و فصل شود. وی این موضوع را عاملی

ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای شمالی؛ مسافران چالوس و هراز و آزادراه کرج - قزوین در نظر داشته باشند

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا: با توجه به نزدیکی به ایام تعطیلات، شاهد ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای شمالی و آزادراه کرج - قزوین هستیم.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه