ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

خلاصه اتفاقات و اخبار روز | خلاصه اخبار روزانه ۲۳ تیر ۱۴۰۳

برای اطلاع از خلاصه اخبار و اتفاقات روز ۲۳ تیر ۱۴۰۳ با ما همراه باشید

خلاصه اتفاقات و اخبار روز | خلاصه اخبار روزانه ۲۳ تیر ۱۴۰۳

خلاصه اتفاقات و اخبار روز | خلاصه اخبار روزانه ۲۳ تیر ۱۴۰۳

برای اطلاع از خلاصه اخبار و اتفاقات روز ۲۳ تیر ۱۴۰۳ با ما همراه باشید

نیمی از گرد و غبار کشور شناسنامه‌دار شد، خوزستان و سیستان و بلوچستان در صدر نقاط بحرانی

ذرات ریز گرد و غبار که حاوی رس، فلزات سنگین و گچ هستند، می‌توانند تا عمق دستگاه تنفسی نفوذ کنند.

مدیرکل مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی اعلام کرد: 50 درصد از گرد و غبار کشور شناسایی شده و در حال تجهیز کشور به دستگاه‌های نمونه‌گیری اتمسفری برای شناسایی دقیق‌تر این پدیده هستیم. 

وی با اشاره به نقاط بحرانی گرد و غبار در کشور، استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان را نام برد و گفت: ذرات معلق کمتر از 10 میکرون که در گرد و غبار وجود دارند، طی 20 سال اخیر به دلیل نفوذ به عمق دستگاه تنفسی، اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند.

بالِ تند و تیز آلومینیوم به سپاهان پیوست؛ لیموچی با امضای قراردادی ۳ ساله، طلایی‌پوش شد

مهدی لیموچی، وینگر سرعتی و تکنیکی که فصل گذشته در تیم آلومینیوم اراک خوش درخشید، با امضای قراردادی ۳ ساله به جمع شاگردان مورایس در سپاهان پیوست.

لیموچی که یکی از مهره‌های کلیدی آلومینیوم در فصل گذشته بود، با عملکرد خوب خود در این تیم، توجه چند تیم لیگ برتری را به خود جلب کرد و در نهایت با توافق با مدیران باشگاه سپاهان، راهی اصفهان شد. 

طارمی در اولین ویدیوی اینتر سوتی داد؛ سن سیرو به جای جوزپه مه‌آتزا!

مهاجم ایرانی در پیام ویدئویی خود به هواداران اینتر، ورزشگاه این تیم را به اشتباه سن سیرو نامید.

مهدی طارمی که به تازگی به جمع شاگردان سیمونه اینزاگی در تیم فوتبال اینتر میلان پیوسته، در اولین ویدیوی خود که در صفحه اینستاگرام این باشگاه منتشر شد، خطاب به هواداران اینتر گفت: "سلام به هواداران اینتر، من مهدی طارمی هستم و در ورزشگاه سن سیرو منتظر شما هستم. با هم دستاوردهای بزرگی خواهیم داشت."

این در حالی است که ورزشگاه خانگی تیم اینتر میلان، جوزپه مه‌آتزا نام دارد و سن سیرو ورزشگاه اختصاصی تیم ای‌سی میلان، رقیب همشهری اینتر است. 

فاجعه در جاده جیرفت - کهنوج؛ قاچاق سوخت ۵ قربانی بر جای گذاشت

تصادف وحشتناک بین یک وانت حامل سوخت قاچاق و یک خودرو سواری در استان کرمان، ۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش ایلنا، جانشین پلیس راه جنوب کرمان از جان باختن ۵ نفر در اثر تصادف یک وانت سایپا حامل سوخت قاچاق و یک سواری در جاده جیرفت - کهنوج خبر داد.

سرهنگ احمد یاراللهی با بیان جزییات این حادثه دلخراش گفت: این تصادف بامداد امروز (شنبه 23 تیرماه) رخ داد و در اثر آن راننده وانت حامل سوخت قاچاق و همچنین راننده و سرنشینان خودرو سواری شامل پدر، مادر و دو کودک جان خود را از دست دادند.

پیکان و پراید اسقاطی، صاحب قیمت‌های نجومی!

آغاز طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، بازار خرید و فروش خودروهای اسقاطی را دگرگون کرد.

به دنبال آغاز طرح جدید جایگزینی خودروهای فرسوده از 23 تیرماه، شاهد افزایش چشمگیر قیمت این خودروها در فضای مجازی هستیم. 

مالکان بسیاری از خودروهای اسقاطی که پیش از این به عنوان آهن قراضه تلقی می‌شدند، با امید به دریافت گواهی اسقاط و استفاده از آن برای خرید خودروی نو، اقدام به عرضه این خودروها با قیمت‌های نجومی کرده‌اند. 

برای مثال، در یکی از آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، یک دستگاه پیکان مدل 1360 با قیمت 70 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. 

همچنین صاحب یک دستگاه پراید مدل 1379 دیگر، قیمت خودروی خود را 130 میلیون تومان اعلام کرده است. 

حردانی پیشنهاد استقلال را نپذیرفت؛ مذاکرات برای تمدید قرارداد همچنان ادامه دارد

باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای، جزئیات مذاکرات با صالح حردانی برای تمدید قرارداد را تشریح کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در روزهای اخیر اخبار و شایعات متعددی پیرامون وضعیت برخی از بازیکنان حاضر در لیست تمدید تیم فوتبال استقلال مطرح شده بود که یکی از این اسامی، صالح حردانی مدافع راست این تیم بود.

بارش‌های رگباری در شمال شرق و جنوب شرق کشور؛ هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر

فعالیت توده‌های بارشی در برخی استان‌های کشور آغاز شده و می‌تواند به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها منجر شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد که هم اکنون در استان‌های خراسان شمالی و رضوی، شرق هرمزگان، جنوب غرب سیستان و بلوچستان و مناطقی از استان فارس شاهد بارش‌های رگباری هستیم.

های زیبایی؛ از ۳۰ میلیون تا چند صد میلیون، با خطرات جانی و روانی!

رشد قارچی مطب‌های زیبایی، هجوم نوجوانان به تیغ جراحی و وام‌های میلیونی برای تغییر چهره؛ زنگ خطری که به صدا درآمده است.

در حالی که در گذشته عمل‌های زیبایی فقط مختص قشر خاصی از جامعه بود، اما امروزه شاهد استقبالی فراگیر از این نوع اعمال در بین افراد با سطوح مختلف اقتصادی و اجتماعی هستیم. 

هزینه‌های این عمل‌ها که از 30 میلیون تومان شروع می‌شود و تا چند صد میلیون تومان هم می‌رسد، مانع بسیاری برای افراد نیست و بسیاری حتی حاضرند وام‌های سنگین با سودهای بالا دریافت کنند تا به "آرزوی" خود برای تغییر ظاهر برسند.

بیرانوند در تراکتور منتفی شد؟ زنوزی قید دروازه‌بان ملی‌پوش را زد!

علیرضا بیرانوند که در ابتدای نقل و انتقالات با فسخ قرارداد خود از پرسپولیس، به دنبال انتقال به تراکتور بود، با چالش‌های جدیدی روبرو شده است. 

طبق گزارش طرفداری، شکایت باشگاه پرسپولیس از بیرانوند به دلیل فسخ قرارداد، باعث شده تا مدیران تراکتور محتاطانه‌تر عمل کنند و منتظر رای دادگاه باشند. 

در این بین، پیغام‌های بیرانوند به مدیران پرسپولیس برای بازگشت به مذاکرات، ظاهراً خوشایند تراکتوری‌ها نیامده و به نظر می‌رسد قید جذب این دروازه‌بان ملی‌پوش را زده‌اند.

گیشه تابستان یخ کرد؛ ۴ عاملی که سینماها را از رونق انداختند

گرمای تابستان امسال نه تنها هوا، بلکه گیشه سینماها را هم تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که در 100 روز نخست سال، سینماها رونق قابل قبولی داشتند و میانگین فروش هفتگی به بیش از 40 میلیارد تومان می‌رسید، اما با آغاز تابستان، شاهد افت محسوس استقبال از سینماها بودیم. 

هشدار وزارت بهداشت: کم‌کاری در کنترل پشه آئدس، فاجعه‌ای در راه دارد!

وزارت بهداشت در هشدار تازه‌ای، نسبت به عواقب کم‌کاری در کنترل پشه آئدس، ناقل بیماری‌های خطرناکی مانند تب دنگی، زیکا و chikungunya، هشدار داد. 

به گفته مسئولان وزارت بهداشت، اگر دستگاه‌های ذیربط در امر کنترل و پیشگیری از این پشه کوتاهی کنند، شاهد شیوع گسترده این بیماری‌ها در کشور خواهیم بود. 

این هشدار در حالی صادر می‌شود که شاهد افزایش موارد ابتلا به تب دنگی در برخی از استان‌های جنوبی کشور هستیم. 

کمبود خواب: قاتلی خاموش در کمین سلامتی شما!

کمبود خواب، مشکلی که بسیاری از افراد در دنیای مدرن با آن دست به گریبان هستند، می‌تواند به اندازه‌ی اعتیاد به الکل برای سلامتی شما خطرناک باشد. 

مطالعات اخیر نشان داده که کمبود خواب مزمن، فشار زیادی به کبد وارد می‌کند و در نهایت منجر به بیماری کبد چرب غیر الکلی می‌شود. این بیماری در صورت عدم درمان، می‌تواند به سیروز کبدی یا حتی سرطان کبد تبدیل شود. 

باز هم شاهد تراژدی خودکشی پزشک: رزیدنت اطفال یزد جان خود را گرفت

فوت غم‌انگیز دکتر فروغی نسب، رزیدنت بخش اطفال بیمارستان شهید صدوقی یزد، بار دیگر داغی سنگین بر جامعه پزشکی و مردم ایران گذاشت. 

این بانوی جوان که مادر یک کودک خردسال نیز بود، به دلیل مشکلات شخصی و سابقه قبلی خودکشی، جان خود را از دست داد. 

محمدرضا اسدی، عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، در این خصوص با انتقاد از عدم توجه به وضعیت روانی پزشکان، به ویژه رزیدنت‌ها، عنوان کرد که متاسفانه شاهد "کتمان درمانی و توهم حل مساله" در این زمینه هستیم. 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه