ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

خلاصه اتفاقات و اخبار روز | خلاصه اخبار روزانه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

برای اطلاع از خلاصه اخبار و اتفاقات روز ۱۱ تیر ۱۴۰۳ با ما همراه باشید

خلاصه اتفاقات و اخبار روز | خلاصه اخبار روزانه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

خلاصه اتفاقات و اخبار روز | خلاصه اخبار روزانه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

برای اطلاع از خلاصه اخبار و اتفاقات روز ۱۱ تیر ۱۴۰۳ با ما همراه باشید

فداکاری در مرزهای شرقی: سرباز مرزبان در حین گشت‌زنی به شهادت رسید

سرباز وظیفه امیرحسین شیخ هادی در حین انجام وظیفه در مرزهای سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این فداکار مرزبان در حین پایش و کنترل نوار مرزی در منطقه جکیگور به علت سانحه جان خود را از دست داد.

 قیمت بلیت هواپیما در دست ایرلاین‌ها؛ نرخ‌ها به کدام سمت می‌روند؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از اعلام نرخ‌های جدید بلیت هواپیما توسط برخی ایرلاین‌ها خبر داد. در این طرح جدید، هر شرکت هواپیمایی مجاز است قیمت بلیت مسیرهای مختلف پروازی را به صورت مستقل تعیین کند. با این حال، ایرلاین‌ها موظف به رعایت سقف قیمتی تعیین شده توسط انجمن هستند.

نبرد گلزنان در شب یک‌هشتم نهایی؛ جدال فرانسه و بلژیک، رونالدو به دنبال طلسم‌شکنی

امشب در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، شاهد دو نبرد حساس و جذاب خواهیم بود. در اولین بازی، از ساعت ۱۹:۳۰، فرانسه و بلژیک به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم از مدعیان قهرمانی هستند، اما تاکنون نتوانسته‌اند انتظارات را به طور کامل برآورده کنند. 

در این بازی، همه نگاه‌ها به دو ستاره خط حمله دو تیم، روملو لوکاکو و کیلیان امباپه خواهد بود.

رشد نجومی اجاره در پایتخت؛ مستأجران تهرانی در فشار

بازار اجاره مسکن در منطقه یک تهران که به عنوان منطقه لوکس‌نشین پایتخت شناخته می‌شود، شاهد افزایش نجومی قیمت‌ها در سال جاری است. بررسی فایل‌های اجاره در این منطقه نشان می‌دهد که مالکان تا ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته اجاره‌ها را افزایش داده‌اند.

آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت؛ اتصالی در اتاق یوپی‌اس و کم‌کاری مسئولان بیمارستان عامل فاجعه

حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت که بامداد روز سه‌شنبه 29 خرداد رخ داد، 9 تن از بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را به دلیل قطع دستگاه تنفسی و در حین انتقال به دیگر مراکز درمانی جان خود را از دست دادند. 

حراج شمش طلا به 17 تیر موکول شد؛ افزایش عرضه برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان

مرکز مبادله ایران در راستای برنامه‌ریزی جهت افزایش عرضه شمش طلا و پاسخگویی به نیاز متقاضیان، سی و ششمین حراج شمش طلا را که قرار بود روز سه‌شنبه 12 تیرماه برگزار شود، به روز یکشنبه 17 تیرماه موکول کرد. اطلاعات تکمیلی حراج بعدی متعاقباً از طریق وب‌سایت مرکز مبادله ارز و طلای ایران منتشر خواهد شد.

حمله با چاقو به ماموران پلیس در آلمان؛ مهاجم ایرانی کشته شد

یک مرد ایرانی در ایالت بایرن آلمان با چاقو به سه مامور پلیس حمله کرد و در پی تیراندازی پلیس کشته شد. این حادثه شامگاه یکشنبه 10 تیرماه در ایستگاه قطار شهر لاوف آن در پگنیتس رخ داد.

تیراندازی در نزدیکی دانشگاه اوهایو 5 کشته و زخمی برجای گذاشت؛ دو مظنون دستگیر شدند

در پی تیراندازی در نزدیکی دانشگاه سینسیناتی در ایالت اوهایو، دست کم سه نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. 

سرکلانتر شهر سینسیناتی اعلام کرد که از محل حادثه چندین قبضه سلاح کشف شده و دو مظنون که یکی از آنها زخمی شده نیز دستگیر شده‌اند. 

خوش آمدی مهدی! رسانه ایتالیایی از طارمی با لباس اینتر رونمایی کرد

مهدی طارمی، ملی‌پوش ایرانی، به زودی در تمرینات اینتر حاضر خواهد شد و طبق گفته این بازیکن، مراسم معارفه او در تاریخ ۱۱ یا ۱۲ ژوئیه برگزار می‌شود. 

یک رسانه نزدیک به باشگاه اینتر با انتشار پوسترهایی از مهدی طارمی و زیلینسکی، به استقبال این دو بازیکن رفت. این رسانه همچنین تصویری از مهدی طارمی با لباس اینتر طراحی کرده که روی آن به زبان فارسی خطاب به طارمی نوشته شده است: "خوش آمدی". 

سهم رمزارزها از جرائم مالی جهانی ناچیز است؛ پولشویی در سیستم سنتی بیشتر است

برخلاف تصورات رایج، سهم رمزارزها از جرائم مالی جهانی بسیار ناچیز است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۲، تنها 0.47 درصد از پولشویی جهانی (معادل 23.8 میلیارد دلار) از طریق ارزهای دیجیتال انجام شده است. 

این در حالی است که سیستم‌های مالی سنتی مانند بانکداری، املاک و مستغلات و آثار هنری همچنان کانون اصلی پولشویی و فعالیت‌های غیرقانونی هستند. 

 تب دنگی درمان قطعی ندارد؛ پیشگیری و قرنطینه کلید مقابله با این بیماری

بهروز ترابی، ویروس‌شناس، در گفتگویی با تجارت‌نیوز با اشاره به عدم وجود درمان قطعی برای تب دنگی، بر اهمیت پیشگیری از این بیماری تاکید کرد. 

پشه آئدس، ناقل این بیماری، در محیط‌های گرم و مرطوب، به ویژه در بین گیاهان خودرو و ساختمان‌های متروکه، زندگی می‌کند. 

علائم تب دنگی شبیه سرماخوردگی با تب بالا و درد شدید استخوانی است. 

کمبود داروی حیاتی صرع؛ جان بیماران در خطر!

اخبار نگران‌کننده‌ای از کمبود داروی اُکس کاربازپین ۳۰۰ (Oxcarbazepine) به گوش می‌رسد. این دارو که یکی از داروهای ضروری برای بیماران مبتلا به صرع است، به طور ناگهانی از بازار دارویی کشور ناپدید شده است. 

بسیاری از بیماران که به طور مرتب از این دارو استفاده می‌کنند، با کمبود و نایابی آن روبرو شده‌اند و این موضوع سلامت و جان آنها را به خطر انداخته است. 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه