ارسال به دیگران پرینت

سرماخوردگی | سرماخوردگی در بهار

سرماخوردگی بهاری چیست؟‌ | آیا اطرافیان شما هم دچار سرماخوردگی بهاری شدند؟

در حالی که انتظار می‌رفت با گرم شدن هوا، شاهد کاهش بیماری‌های تنفسی باشیم، اما بر خلاف انتظار، در ماه‌های اردیبهشت و خرداد امسال، شاهد افزایش ابتلا به این بیماری‌ها بوده‌ایم.

سرماخوردگی بهاری چیست؟‌ | آیا اطرافیان شما هم دچار سرماخوردگی بهاری شدند؟

سرماخوردگی بهاری؛ مهمان ناخوانده این روزها

در حالی که انتظار می‌رفت با گرم شدن هوا، شاهد کاهش بیماری‌های تنفسی باشیم، اما بر خلاف انتظار، در ماه‌های اردیبهشت و خرداد امسال، شاهد افزایش ابتلا به این بیماری‌ها بوده‌ایم. این بیماری‌ها که با علائمی شبیه سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حتی کرونا خود را نشان می‌دهند، می‌توانند باعث تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، درد عضلانی و خستگی شوند.

آموکسی کلاو چیست و برای چه چیزی تجویز می‌شود؟ | همه چیز درباره آموکسی کلاو

دلایل این افزایش ناگهانی چه می‌تواند باشد؟

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی و حمل و نقل به شدت کاهش یافته که این امر می‌تواند به راحتی راه را برای انتقال بیماری‌های تنفسی هموار کند.

کاهش ایمنی بدن: به دلیل عدم ابتلا به بیماری‌های تنفسی در دو سال گذشته به دلیل قرنطینه و رعایت پروتکل‌ها، سیستم ایمنی بدن افراد در برابر ویروس‌ها ضعیف‌تر شده است.

تغییر در سویه‌های ویروس‌ها: احتمالاً سویه‌های جدیدی از ویروس‌های تنفسی در حال گردش هستند که مسری‌تر یا مقاوم‌تر از سویه‌های قبلی هستند.

چه باید کرد؟

رعایت پروتکل‌های بهداشتی: استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان از جمله مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی هستند.

تقویت سیستم ایمنی: مصرف غذاهای سالم، ورزش و خواب کافی به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش قدرت مقابله آن با بیماری‌ها کمک می‌کند.

مراجعه به موقع به پزشک: در صورت بروز علائم بیماری، به پزشک مراجعه کنید تا از ابتلا به بیماری و همچنین از سرایت آن به دیگران جلوگیری شود.

با رعایت این نکات ساده می‌توانیم از ابتلا به بیماری‌های تنفسی در امان بمانیم و به سلامت خود و اطرافیانمان کمک کنیم.

 

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه