ارسال به دیگران پرینت

قیمت | قیمت خرید

ابلاغ قیمت خرید تضمینی گندم ۱۴۰۳ | بزرگ‌ترین عملیات بازرگانی کشور

قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ اعلام شد!

ابلاغ قیمت خرید تضمینی گندم ۱۴۰۳ | بزرگ‌ترین عملیات بازرگانی کشور

قیمت خرید تضمینی گندم در سال 1403

نحوه، قیمت و جداول خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ پس از ابلاغ دستورالعمل توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌های کشور اعلام شد. این ابلاغیه به منظور اجرای هماهنگ و منسجم بزرگ‌ترین عملیات بازرگانی کشور، اصول و ضوابط لازم را برای مراکز خرید در استان‌ها تعیین کرده است.

بر اساس این دستورالعمل، قیمت پایه خرید تضمینی گندم در مراکز خرید برای هر کیلوگرم گندم معمولی با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیرمفید، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر کیلوگرم گندم دوروم با همان میزان افت، ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین، دامنه افت مفید تا ۸ درصد و افت غیرمفید تا ۵ درصد در نظر گرفته شده است. برای هر درصد کاهش یا افزایش افت مفید و غیرمفید نسبت به قیمت پایه گندم معمولی، به ترتیب ۵۲۵ ریال و ۲۱۰ تومان اعمال می‌شود.

مرغ دوباره ارزان شد؛ نرخ جدید در عمده‌فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها

برای ایجاد هماهنگی و حسن اجرای پروژه خرید تضمینی گندم طبق این ابلاغیه، کارگروهی تحت عنوان "کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان" به ریاست استاندار هر استان و با عضویت رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مدیر تعاون روستایی، مدیر برنامه‌ریزی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، بانک عامل، بنیاد ملی گندمکاران، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اتاق کشاورزی استان تشکیل می‌شود. این کارگروه‌ها در تمامی استان‌ها و متناظر با آن در شهرستان‌ها فعال خواهند بود.

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه