ارسال به دیگران پرینت

بدهکاران مالیاتی؛

سقف ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی چقدر است؟

ممنوع الخروجی به وضعیتی گفته می‌شود، که فرد به دلیل داشتن بدهی مالیاتی، اجازه خروج از کشور را ندارد و توسط اداره امور مالیاتی اجرا می شود.

سقف ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی چقدر است؟

ممنوع الخروجی به وضعیتی گفته می‌شود، که فرد به دلیل داشتن بدهی مالیاتی، اجازه خروج از کشور را ندارد و توسط اداره امور مالیاتی اجرا می شود.

ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی طی مراحل مختلفی صورت می‌گیرد و هیچ ‌گاه به صورت اتفاقی نیست. در صورت عدم پرداخت به موقع مالیات، سازمان امور مالیاتی با کمک دادستان و اداره گذرنامه، حکم ممنوع‌ الخروجی افراد را صادر می‌کند و افراد نمی‌توانند به خارج از کشور سفر کنند.

مالیات در هر کشوری، مهم‌ترین منبع درآمد دولت بوده و همه افراد و سازمان‌ها موظف به پرداخت به موقع آن‌ها هستند. بسیاری از افراد پرداخت مالیات را جدی نمی‌گیرند و هیچ توجهی به عواقب آن ندارند. یکی از مهم‌ترین عواقبی که در انتظار این افراد بوده، ممنوع‌الخروج‌شدن آن‌ها از کشور است. این افراد در فرودگاه تازه متوجه ممنوع‌الخروجی خود می‌شوند که دیگر کار از کار گذشته و سفر خود را از دست می‌دهند.

اگر شما هم قصد دارید تا در خصوص نحوه ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی و مراحل آن اطلاعات بیش‌تری کسب کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سوالات زیادی در خصوص ممنوع الخروجی مالیاتی و بدهی مالیاتی پرسیده میشود که همین ابتدای مطلب چند مورد پر تکرار را پاسخ داده ایم:

سقف ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی چقدر است؟

سقف ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی برای اشخاص حقیقی ۴۰ میلیون تومان، برای شرکت های تولیدی با پروانه بهره برداری ۲۰ درصد سرمایه ثبت شده و یا ۲ میلیارد تومان و برای بقیه شرکت ها و یا اشخاصی که کار تولیدی میکنند به میزان ۱۰ درصد سرمایه ثبت شده و یا ۸۰۰ میلیون تومان می باشد.

چطور استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی بگیریم؟

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی، از طریق سامانه ثبت نام و استعلام ممنوع الخروجی اداره مالیات به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کنید و همچنین برای ممنوع الخروجی در سایر موارد از سایت exitban.ssaa.ir نیز میتوانید استعلام بگیرید.

چگونه می توان از ممنوع الخروجی مالیاتی رفع اثر کرد؟

پرداخت کامل بدهی، تقسیط بدهی، ارائه وثیقه، اعتراض به حکم قطعی مواردی است که می توان از ممنوع الخروج شدن رفع اثر کرد.

چطور میتوان ممنوع الخروجی مالیاتی را لغو موقت کرد؟

طبق ماده 202 قانون مالیات های مستقیم و اختیارات رئیس کل امور مالیاتی افراد در شرایطی که مشرف به خانه خدا باشند یا تحت امور درمانی باشند و یا به قصد تسویه بدهی مالیاتی بخواهند فعالیت تجاری انجام دهند، اجازه خروج از کشو به ایشان داده میشود.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه