ارسال به دیگران پرینت

بندرعباس | روستاهای بندرعباس

روستاهای دیدنی بندرعباس که ناشناخته مونده است | بهشت گمشده جنوب ایران

اگر در بندرعباس به دنبال جایی بکر و زیبا با طبیعتی غیرمعمول می‌گردید به سراغ روستای گنو بروید. یکی از مشخصه‌های این روستا از نظر منظره طبیعی، چشمه آبگرم گنو است. اما، این تمام ماجرا نیست. این چشمه آب گرم در میان صخره‌هایی بلند قرار دارد که اشکالشان شبیه به مجسمه‌ هست.

روستاهای دیدنی بندرعباس که ناشناخته مونده است | بهشت گمشده جنوب ایران

روستاهای دیدنی بندرعباس که ناشناخته مونده است 

اگر در بندرعباس به دنبال جایی بکر و زیبا با طبیعتی غیرمعمول می‌گردید به سراغ روستای گنو بروید. یکی از مشخصه‌های این روستا از نظر منظره طبیعی، چشمه آبگرم گنو است. اما، این تمام ماجرا نیست. این چشمه آب گرم در میان صخره‌هایی بلند قرار دارد که اشکالشان شبیه به مجسمه‌ هست.

بندرعباس که فقط ساحل و شرجی نیست. وقتی دورهایتان را در ساحل سورو و پارک‌های ساحلی زدید، وقتی سوغاتی‌هایتان را خریدید و به قصه‌های جنوبی‌های نازنین گوش فرا سپردید وقت آن می‌رسد که به سراغ نقاط کشف نشده بندرعباس بروید. نقاطی امن و آرام که به جز محلی‌ها کمتر کسی آنها را می‌شناسد.

1

1. روستای کوخرد بندرعباس

5 هزار سال قبل از اسلام، روستای کوچکی در جنوب ایران زمین وجود داشت که مردمانش دلی پاک و روحی خونگرم داشتند. آنان زرتشتی بودند و یکتاپرست. تا زمانی که اسلام به ایران وارد شد و مردمان این روستا تصمیم گرفتند به اسلام بگروند. از آن پس نام روستایشان را که سبیه بود، به کوی خرد تغییر دادند. حال که سالیان درازی است از این ماجرا می‌گذرد، همه آن را روستای کوخرد می‌نامند. از جمله زیبایی‌های این روستا دو گنبدان، بازدید از روستای باستانی سبیه و حمام آن و ترنه است که معماری خاص و اعجات انگیزی دارد و شما را به چند هزار سال قبل می‌برد.

برای رفتن به روستای کوخرد در بندر عباس باید به استان هرمزگان رفته و پس از رسیدن به شهرستان بستک، این روستای باستانی را بیابید.

1

2. روستای گنو بندرعباس

اگر در بندرعباس به دنبال جایی بکر و زیبا با طبیعتی غیرمعمول می‌گردید به سراغ روستای گنو بروید. یکی از مشخصه‌های این روستا از نظر منظره طبیعی، چشمه آبگرم گنو است. اما، این تمام ماجرا نیست. این چشمه آب گرم در میان صخره‌هایی بلند قرار دارد که اشکال عجیبشان شبیه به مجسمه‌های ساخت خداوند هستند. پله به پله، بر صخره‌ها یا در دامنه آن گیاه‌ها و درخت‌هایی جنوبی مثل نخل روییده است که زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. همانطور که این چشمه می‌جوشد، صخره‌ها به شکل پله پله، معماری این فضای خاص را تشکیل می‌دهند و آبشارهای کوچک و کم ارتفاعی به وجود می‌آورد که جلوه آن شبیه به بهشت است.

برای رفتن به روستای گنو در بندرعباس باید به 30 کیلومتری شمال غرب بندرعباس رفته تا در همین مسیر کوه بلندقامت گنو را ببینید و مسیرتان را به سمتش ادامه دهید.

1

3. روستای خرسین بندرعباس

جدای از زیبایی‌ها و فضاهای طبیعی منحصربه‌فرد روستای خرسین در بندرعباس باید به مشخصه این روستا، یعنی غار خرسین اشاره کنیم. غاری نمکی- آهکی که در اثر عبور آب شور به شکلی عجیب و غریب طی سالیانی طولانی به وجود آمده است. در این میان شما  آبشارها، چشمه‌ها، بلورها و قندیل‌های گل کلمی را می‌بینید که دست به دست هم داده‌اند تا شاهکار هنر خداوند را به رخ ما بکشند؛ یعنی گنبد نمکین خرسین. اگرچه آب شور این منطقه باعث شده است که آب شیرین این منطقه با مشکل مواجه شود، اما اگر چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده شود، یکی از بی‌نظیرترین روستاهای بندرعباس را روستای خرسین خواهیم نامید.

برای رفتن به روستای خرسین بندرعباس به آدرس استان هرمزگان، ۸۰ کیلومتری بندر عباس، بخش سیاهو مراجعه کنید.

1

4. روستای سیخوران بندرعباس

اگر به دنبال روستایی زیباتر از روستای گنو در بندرعباس می‌گردید به سراغ روستای سیخوران بروید. چیزی که این روستا را به شدت زیبا و عجیب می‌کند، حضور صخره‌هایی بلند و کوتاه در کنار یکدیگر هستند که از میانشان آبی زلال می‌گذرد. این در حالی است که در میان این صخره‌های بلند و کوتاه تنگه‌ها و آبراه‌هایی به وجود آمده است که احساس می‌کنید قرار است طبیعت شما را دیوانه خودش کند. پوشش گیاهی این روستا نیز جنوبی است، یعنی نخل و گیاه‌های دیگری که منحصر به این منطقه ایران زمین هستند.

برای رفتن به روستای سیخوران در بندرعباس باید وارد جاده سرگز شوید و از نقشه یا تابلوی راهنما برای رسیدن به آن کمک بگیرید.

1

5. روستای ماشاری بندرعباس

یکی از روستاهای ریبای بندرعباس که در ایران آن را به باغ‌های نارنگی خوش طعمش می‌شناسند، روستای ماشاری بندرعباس است. اجازه دهید درباره این روستا بگوییم که زمینه اصلی رنگ‌ها زرد است. در این منظره گرم، درخت‌های سبز با نارنگی‌های نارنجی خودنمایی می‌کنند. این در حالی است آبشارهای زیبا و رودخانه‌های آرام این روستا می‌تواند آرامشی فزاینده برای شما به همراه داشته باشد. اگرچه روستاییان از هرگونه امکانات رفاهی‌ای محروم هستند، اما طبیعتی که در این روستا وجود دارد بدون شک می‌تواند شما را جذب خود کند.

برای رفتن به روستای ماشاری بندرعباس که خنک‌ترین روستای بندرعباس به حساب می‌آید باید در دهستان سیاهو در بخش مرکزی بندرعباس، به دنبال تابلوی راهنمای آن بگردید.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه