ارسال به دیگران پرینت

نمایشگاه کتاب | نمایشگاه کتاب تهران

نمایشگاه کتاب تهران | سفری در دنیای کتاب و فرهنگ

نشست خبری علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه، عصر امروز 27 اردیبهشت ماه در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

نمایشگاه کتاب تهران | سفری در دنیای کتاب و فرهنگ

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران: شلوغی، برنامه‌های متنوع و نظرسنجی از مخاطبان

نشست خبری علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه، عصر امروز 27 اردیبهشت ماه در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. رمضانی در این نشست با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه، از آنها خواست برای حفظ نظم و سهولت تردد، از مترو استفاده کنند.

همچنین از مخاطبان بخش مجازی خواست خرید خود را در ساعات اولیه صبح انجام دهند. وی در ادامه به برنامه‌های متنوع فرهنگی و علمی نمایشگاه اشاره کرد و گفت که تاکنون 232 برنامه با حضور 112 نفر سخنران و اصحاب فرهنگ برگزار شده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان نمایشگاه حدود 400 برنامه برگزار شود. از جمله برنامه‌های مهم امروز، می‌توان به برنامه‌ای با ضرورت بازخوانی و تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای جوانان، تکریم مرتضی سرهنگی و برنامه‌ای همزمان با سالگرد بازگشت ناوگروه 86 نیروی دریایی اشاره کرد.

رمضانی همچنین از نظرسنجی از مخاطبان درباره نظافت محیط نمایشگاه خبر داد و گفت که 81 درصد از مردم از آن رضایت داشتند. وی در ادامه به برخی از درخواست‌ها و انتقادات مخاطبان اشاره کرد. افزایش برنامه‌های تفریحی، گسترش آب سردکن‌ها، و در نظر گرفتن امکانات رفاهی برای مسافران از جمله درخواست‌های مخاطبان بود. پراکندگی و فاصله سالن‌ها، کوتاه بودن ساعات بازدید در روزهای تعطیل، تهویه نامناسب و گرمی هوا نیز از جمله نقاط ضعفی بود که مخاطبان از آن یاد کردند.

ساعت بازدید نمایشگاه کتاب افزایش یافت

با این حال، نظم در برگزاری نمایشگاه، اجرای برنامه‌های رسانه‌ای و جامعیت موضوعی کتاب‌ها و ناشران از جمله نقاط قوت نمایشگاه بود که توسط مخاطبان از آن یاد شد. قائم مقام نمایشگاه با اشاره به اینکه مردم در بخش حضوری در روز هشتم نمره 73 را به نمایشگاه دادند، افزود: امشب و فرداشب تا ساعت 21 نمایشگاه میزبان مخاطبان است. در بخش مجازی نیز نظرسنجی از مخاطبان درباره قیمت کتاب‌ها انجام شده است که 32 درصد از مخاطبان از قیمت‌ها راضی بودند. همچنین 85 درصد از مخاطبان حضور ناشران را در کنار کتابفروشان مفید دانستند.

رمضانی در ادامه به تخلفات ناشران در نمایشگاه اشاره کرد و گفت که تا پایان روز هشتم، 11 رأی از سوی هیئت رسیدگی به تخلفات صادر شده که 10 رأی منجر به محکومیت و یک مورد هم برائت بوده است. وی افزود: تا پایان روز هشتم در بخش حضوری 320 میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که از این میزان 152 میلیارد از طریق درگاه رسمی ثبت شده است. در بخش مجازی نیز 120 میلیارد تومان فروش داشته‌ایم. سخنگوی نمایشگاه همچنین گفت: تا پایان روز هشتم، 690 هزار نسخه کتاب در بخش مجازی خریداری شده است.

 

منبع : مهر
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه