ارسال به دیگران پرینت

فلفل دلمه | فریز فلفل دلمه‌

فلفل دلمه را با سلیقه فریز کن! | ترفند فریز کردن فلفل دلمه‌ای +ویدئو

اگر میخواهید با سلیقه فلفل دلمه فریز کنید حتما این مطلب را دنبال کنید در ادامه برای مشاهده ترفند فریز کردن فلفل دلمه‌ای با ما همراه باشید.

فلفل دلمه را با سلیقه فریز کن! | ترفند فریز کردن فلفل دلمه‌ای +ویدئو

ترفند فریز کردن فلفل دلمه‌ای

اگر میخواهید با سلیقه فلفل دلمه فریز کنید حتما این مطلب را دنبال کنید در ادامه برای مشاهده ترفند فریز کردن فلفل دلمه‌ای با ما همراه باشید.

خواص فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه یا پپرونی دلمه، مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن شامل فلفل دلمه و مواد پر شده درون آن می‌شود. این غذا دارای برخی خواص ممکن است:
منبع ویتامین C: فلفل دلمه حاوی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان مفید عمل می‌کند و به حفظ سلامتی پوست و سیستم ایمنی کمک می‌کند.
مواد مغذی: این غذا ممکن است حاوی پروتئین (از گوشت یا سایر منابع)، فیبر (از برنج و سبزیجات) و ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی باشد.
مزه و طعم: فلفل دلمه به دلیل ترکیبات مختلفی از ادویه‌ها و مواد طعام مانند گوشت، برنج و سبزیجات، طعمی خوشمزه دارد.
ارزش غذایی: این غذا ممکن است یک وعده غذایی متعادل باشد که انرژی و مواد مغذی مختلف را فراهم می‌کند.
به هر حال، ارزش غذایی دقیق فلفل دلمه وابسته به ترکیب مواد موجود در آن و نحوه تهیه شده آن می‌باشد.

با این روش هیچ اثری از لکه وایتکس روی لباست نمیمونه و همه رو میشوره! | ترفند از بین بردن لکه وایتکس + ویدئو

این گیاه بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی است. دانهٔ این گیاه در سال ۱۴۹۳ به اسپانیا حمل شد و از آنجا به سراسر اروپا، آسیا و آفریقا گسترش یافت. امروزه چین و پس از آن مکزیک و اندونزی بزرگترین تولیدکنندهٔ فلفل در جهان هستند.

فلفل از هر نوعی که باشد یکی از پرطرفدارترین گیاهانی است که به صورت چاشنی یا ادویه در فرهنگ های مختلف و همین طور غذاها و سالادهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. مردم هر منطقه با توجه به ذائقه خود از میزان مشخصی از فلفل یا نوع متفاوتی از آن استفاده می کنند.
تندی فلفل به دلیل وجود نوعی آلکالوئید به نام کپسیسین در فلفل است که با مقیاس اسکویل (Scoville) اندازه گیری می شود. شیرین ترین انواع فلفل ها، فلفل های دلمه ای هستند و تند ترین آن ها فلفلی به نام کارولینا است که به دلیل طعم تند بیش از حدی که دارد، نام آن در کتاب گینس ثبت شده است.
دانه های فلفل به رنگ های سیاه، سفید و قرمز هستند که در اغلب غذاها از آن ها استفاده می شود و معمولاً به صورت ترکیبی در آشپزی کاربرد دارند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۳۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مهتاب ارسالی در

      فلفل دلمه همیشه در دسترسه
      نیازی به فریز کردن نیست
      بهترین شکل استفاده از سبزیجات بصورت تازه هستش

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه