ارسال به دیگران پرینت

نون و پنیر | ترفند لقمه گرفتن نون و پنیر

یه عمر نون و پنیر رو اشتباه لقمه می‌گرفتید | با این ترفند دیگه محتویات لقمه نمیریزه بیرون و همیشه تر و تازه میمونه! + ویدئو

برای اطلاع از ترفند لقمه گرفتن نون و پنیر با ما در ادامه همراه باشید.

یه عمر نون و پنیر رو اشتباه لقمه می‌گرفتید | با این ترفند دیگه محتویات لقمه نمیریزه بیرون و همیشه تر و تازه میمونه! + ویدئو

ترفند لقمه گرفتن نون و پنیر

برای اطلاع از ترفند لقمه گرفتن نون و پنیر با ما در ادامه همراه باشید.

نان و پنیر خوراکی است که در سفره اکثر ایرانی‌ها وجود دارد. معمولا این خوراک را با چاشنی‌هایی مثل انگور، خرما، گردو، سبزی و خیار و گوجه، به عنوان صبحانه، عصرانه و حتی شام میل می‌کنند. جالب است بدانید که لقمه نان و پنیر و سبزی که یک لقمه حاضری و ساده است دارای ویتامین‌های A و C و D و K و E و گروه ویتامین‌های B، امگا ۳، پروتئین، کلسیم، فسفر، مس، آهن، منیزیم، روی، پتاسیم، فولات، قند، کربوهیدرات و اسیدفولیک است.

بهترین زمان مصرف خوراک نان و پنیر و سبزی

بهترین زمان مصرف خوراک نان و پنیر و سبزی، در عصر و شب است. چرا که جذب ویتامین‌های سبزی و پنیر در عصر و شب بهتر صورت می‌گیرد.

نان و پنیر و چاشنی‌های آن

برای جذب کلسیم موجود در پنیر، نیاز به پروتئین و ویتامین D است. بنابراین بهتر است نان و پنیر را با چاشنی گردو که حاوی پروتئین و فسفر است و همچنین خرما که سرشار از ویتامین D است، مصرف کرد. همچنین استفاده از سبزی‌هایی مانند نعنا و پونه به همراه چاشنی‌های بالا که همگی طبع گرم دارند، باعث تعدیل طبع سرد پنیر می‌شود.

خواص مصرف نان و پنیر و سبزی

نان و پنیر و سبزی برای کودکان در حال رشد، بزرگسالان، زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به پوکی استخوان و افرادی که در دوره نقاهت بیماری هستند، مفید است.

سبزیجات استفاده شده در خوراک نان و پنیر و سبزی به خصوص نعنا و ترخون برای افراد لاغر بسیار مفید است، چرا که این سبزیجات باعث افزایش اشتها در این افراد می‌شوند و همچنین به راحتی هضم می‌شوند؛ اگر این خوراک در وعده عصرانه یا شام افراد لاغر استفاده شود باعث افزایش وزن آن‌ها می‌شود.

خوراک نان و پنیر و سبزی برای افراد کم‌خون و دیابتی هم مفید است. این خوراک نقش به سزایی در بهتر شدن عملکرد قلب، جوان‌سازی و تازگی پوست، تقویت مو و حافظه و افزایش قوای جنسی مردان دارد.

بهتر است به ظرف پنیر مقداری پونه کوهی و کاکوتی خشک شده اضافه کنید، چرا که این سبزیجات عطر و بوی خوبی به پنیر می‌دهند و سبب افزایش جذب کلسیم موجود در پنیر، توسط بدن می‌شوند.

بهتر است از مصرف نان و پنیر به تنهایی خودداری کنید، برای اینکه پنیر حاوی ماده‌ای به نام تیرامین است که مصرف زیاد آن باعث رسوب در مغز و کندی ‌ذهن و کم‌ حافظه شدن افراد می‌شود.

طرز تهیه یک صبحانه مقوی برای دانش آموز | اگر عملکرد مغز کودکت مهمه این صبحونه رو براش درست کن

مراحل صحیح لقمه گرفتن نون و پنیر :

ابتدا سبزی رو پاک کنید و خوب بشورید. نان لواش رو باز کنید کمی پنیر و بعد پودر گردو و خرما رو روی نان بذارید (میتونید خرما رو چرخ کنید) سپس سبزی رو بذارید و نان رو رول کنید و بعد برش بزنید

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۷۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      دلقک ها

    • فاطمه ارسالی در

      عالی بود

    • محمد نسیم سبحان ارسالی در

      من که به اطلاعاتم افزوده شد بابت تعلیم آموزش تهیه لقمه نون پنیر ممنون

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه