ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

بلاتکلیفی ۷۰۰ هزار بازنشسته در افزایش حقوق | افزایش حقوق بازنشستگان صحت دارد؟

با وجود وعده افزایش حقوق بازنشستگان، حدود ۷۰۰ هزار نفر از این افزایش بهره‌مند نشده‌اند.

 بلاتکلیفی ۷۰۰ هزار بازنشسته در افزایش حقوق | افزایش حقوق بازنشستگان صحت دارد؟

افزایش حقوق بازنشستگان صحت دارد؟

 با وجود وعده افزایش حقوق بازنشستگان، حدود ۷۰۰ هزار نفر از این افزایش بهره‌مند نشده‌اند. سازمان برنامه و بودجه مبلغی را به عنوان علی‌الحساب به حساب ۲.۷ میلیون بازنشسته واریز کرده است که این امر نشان از کوتاهی در صدور احکام بازنشستگی دارد.

 نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که در برنامه هفتم پیش‌بینی شده است. همچنین در بودجه سال جاری، دولت مبلغ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی را پرداخت خواهد کرد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | از قانون تا عمل

نجفی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به موازات دولت، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را اجرا خواهد کرد. بر اساس این طرح، تا سال ۱۴۰۳ حقوق بازنشستگان به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و در بازه زمانی ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵، هر سال ۳۰ درصد به آن افزوده خواهد شد تا در نهایت، حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز برسد.

وی همچنین بار مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را ۷۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که قرار است از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده تأمین شود. او یادآور شد که از این مبلغ، ۵۰ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است. با این حال، در صدور احکام بازنشستگی کوتاهی‌هایی رخ داده و سازمان برنامه و بودجه به حساب ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته مبلغی علی‌الحساب واریز کرده که شامل ۷۰۰ هزار نفر از آنان نشده است.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس از احتمال طرح مسئله‌ای علیه رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. او تأکید کرد که منابع اعتباری لازم برای این طرح تأمین شده و به تصویب سران قوا رسیده است تا اجرایی شود.

وی افزود که در صورت کمبود منابع، امکان پیش‌بینی و تعریف منابع مورد نیاز در قانون بودجه وجود دارد.

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه