ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

جمع بندی اخبار مهم در ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم شبانگاهی ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

جمع بندی اخبار مهم در ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم شبانگاهی ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

آخرین گروه از زائران ایرانی ۲۲ خردادماه به عربستان می‌رسند

مسئول ستاد حج در مکه: پروازهای برگشت زائران از عربستان به ایران از دوم تیرماه آغاز می‌شود.

خودروهای وارداتی جانبازان به زودی ثبت سفارش می‌شود

وزارت صمت:به زودی و بلافاصله پس از انجام تست‌های فنی جهت برقراری فی‌مابین وزارت صمت و بنیاد شهید، وب سرویس مربوطه راه‌اندازی و ثبت سفارش خودروهای وارداتیِ جانباران در اسرع وقت انجام می‌شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت:

کلیه جانبازان می‌توانند رأساً اقدام به ثبت سفارش کرده و در صورت تمایل امور مربوط به واردات خودرو را  به شرکتهای واردکننده واگذار کنند.

صبح ها طلا بخریم یا عصرها؟ / نحوه محاسبه نرخ طلا در روزهای تعطیل

به طور معمول بیشتر طلافروشی‌ها در ایران ساعت ۱۰ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا ساعت ۱۲ ظهر پاسخگوی مشتریانشان هستند. عصرها نیز از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۹ شب به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند. 

طلافروشان عموما پیش از ساعت ۱۱ قیمت نهایی طلا را اعلام نمی‌کنند و قیمت‌ها معمولا ساعت ۱۲ به بعد واقعی می‌شود. بنابراین خرید طلا قبل از ساعت ۱۲ ظهر پیشنهاد نمی‌شود.

بهترین زمان برای خرید و فروش طلا ساعاتی است که بازار از ثبات کافی برخوردار است. صبح و ساعات اولیه بازگشایی بازار زمان مناسبی برای خرید نیست چرا که نوسانات بازار ارز و طلا در این زمان زیاد است اما بعد از ظهر بازار ثبات بیشتری دارد.بنابراین، اگر قصد خرید طلا دارید، بهتر است خرید خود را بین ساعات ۱ تا ۵ عصر به بعد انجام دهید که قیمت‌ها واقعی است.

در مورد قیمت طلا در شب، باید بدانید که قیمت‌ها در شب بر اساس انس جهانی طلا و قیمت دلار، لحظه‌ای تعیین می‌شود. بنابراین آگاه باشید اگر در زمان خرید طلا در شب، طلافروش بخواهد قیمت را بر اساس نرخ روز بعد محاسبه کند، این اقدام غیرقانونی است چرا که معاملات فردایی غیرقانونی است.

در مورد روز مناسب برای خرید طلا، بهتر است که در ایام کاری و غیرتعطیل خرید کنید. یعنی بهتر است روزهای جمعه و تعطیلات رسمی خرید نکنید. قیمت طلا در روزهای تعطیل تقریبی است و حدود قیمت‌ها بر اساس قیمت دلار و انس جهانی طلا تعیین می‌شود. 

بنابراین بهتر است زمانی که قصد خرید طلا دارید بازار باز باشد که قیمت‌ها واقعی باشد. 

وزیر صنعت: دپوی خودرو نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت:به مردم توصیه می‌کنم برای خرید خودرو ‌عجله نکنند و اطمینان داشته باشند که به شرایط پایدارتری دست خواهیم یافت و می‌توانند در شرایط بهتری خرید خودروی خود را انجام دهند.

خودروهای دپو شده در انبار نداریم و در حقیقت آنچه وجود دارد خودروهای ناقص است که در حال تکمیل آنها هستیم.

هشدار؛ زنگ خطر یک بیماری خطرناک در استان فارس/ ۲ فوتی ثبت شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از زنگ خطر هشدار و وضعیت نگران کننده بیماری تب دانگی در فارس و ثبت ۲ مورد فوتی در این استان خبرداد.

تب دانگی یک بیماری ویروسی است که وارد بدن انسان می شود و ظرف یک هفته علایم آن بروز می‌کند.

تب شدید، سردرد، درگیری مفاصل، بروز علایم پوستی همراه با خونریزی و لکه‌های زیر پوست، خونریزی خفیف بینی و لثه و افت فشار از جمله علایم این بیماری است‌.

تاکنون ۲ نفر از مبتلایان به تب دانگی در فارس فوت کرده‌اند که یک نفر از آنها در امارات درگذشته و جنازه اش برای خاکسپاری به فارس انتقال داده شده است.

راه‌هایی برای حفظ سلامت مغز

به مغزتان تمرین بدهید(بازی‌هایی مانند جست‌وجوی کلمات، حل کردن جدول...)

سراغ رژیم غذایی مدیترانه‌ای بروید

بدن را به تحرک وادارید(ورزش جریان خون را افزایش می‌دهد، باعث رشد عصب‌های جدید می‌شود)

آب زیاد بنوشید

به اندازه کافی بخوابید

ارتباطات اجتماعی داشته باشید

استرس را مدیریت کنید.

عبور ۳ استان از مرز اوج مصرف برق

سخنگوی صنعت برق: سه استان هرمزگان، کرمان و سمنان نقطه اوج مصرف برق سال گذشته را پشت سر گذاشتند.

اعلام زمان اعطای توپ طلای ۲۰۲۴ 

نشریه «فرانس فوتبال» که هر سال بهترین‌های فوتبال جهان را با برگزاری مراسمی خاص معرفی می‌کند، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد شصت‌وهشتمین دوره مراسم توپ طلا که همان توپ طلای ۲۰۲۴ است، ۲۸ اکتبر (۷ آبان سال جاری) در شهر پاریس برگزار خواهد شد.

رکورد ۱۷۰ ساله میانگین دمای زمین شکسته شد

بر اساس تازه‌ترین گزارش سرویس تغییرات اقلیمی کوپرنیک، میانگین افزایش دمای جهانی در ۱۲ ماه گذشته یعنی در فاصله ماه‌های ژوئن ۲۰۲۳ تا می ۲۰۲۴ از ۱.۵ درجه سانتی‌گراد نیز فراتر رفته است.

قلعه‌نویی: گل دوم هنگ کنگ خطا بود؛ به طارمی تبریک می گویم

سرمربی تیم ملی:در فیلمی که دیدیم اعتقاد داریم گل دوم هنگ‌کنگ خطا بود. اما در مجموع از میزبانی خوب هنگ‌کنگ تشکر می‌کنم. اعتقاد دارم فوتبال این کشور خیلی پیشرفت کرده و در آینده نزدیک می‌تواند یکی از رقبای سرسخت فوتبال در آسیا باشد.

فوتبال در آسیا به هم نزدیک شده و نتایج ثبت شده در جام ملت‌های آسیا هم این حرف را ثابت می‌کند. جام ملت‌ها نشان داده هر بازی می‌تواند برای تیم‌های آسیایی دشوار باشد و امروز شرایط آب و هوایی و همچنین شرایط هنگ کنگ کار را مشکل کرده بود.

سرمربی تیم با تبریک به طارمی برای به ثمر رساندن هت تریک در این بازی و در مجموع ۵۰ گل در بازی‌های ملی برای او در ادامه بازی‌های ملی آرزوی موفقیت کرد.

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان ۸ استان تا پایان روز جمعه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی: از صدور هشدار نارنجی هواشناسی و تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه خبر داد و گفت: امروز در ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز، تهران، نیمه‌جنوبی همدان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان و فردا جمعه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات مرکزی کرمان و غرب اصفهان رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، کاهش دید، صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تشدید پیش‌بینی می‌شود.

 در پی بارش‌های رگباری در مناطق ذکر شده، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

بیرانوند افشا کرد؛ جزئیات باورنکردنی از پیشنهاد استقلال 

علیرضا بیرانوند در گفت و گو با فردوسی پور جزئیاتی از پیشنهاد سنگین استقلال را افشا کرد.

گلر ملی پوش پرسپولیس گفت استقلال فقط ۴۰ میلیارد پول نقد برای من آورده بود و باقی مبلغ قرار بود در قرارداد ذکر شود. رقمی که ۷۰ میلیارد تومان برای دو سال بود و البته یک زمین هم قرار بود در کردان به من بدهند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه