ارسال به دیگران پرینت

راهنمای جامع خرید میلگرد ذوب آهن

میلگرد ذوب آهن یکی از آن محصولاتی است که همواره در کارخانه آهن کیتا تولید شده و به فروش می‌رسد. استقبال از این میلگردها به علت کاربردهایش زیاد است و بعید نیست در ادامه با توجه به تداوم ساختمان‌سازی در کشور، مقادیر بیشتری از آن‌ها خریداری شود. برای خرید میلگرد ذوب آهن باید به نکاتی توجه کنید تا در آخر بهترین محصول نصیبتان شود. امروز و در این مقاله با ارائه برخی از این نکات در خدمت شما هستیم.

راهنمای جامع خرید میلگرد ذوب آهن

میلگرد ذوب آهن یکی از آن محصولاتی است که همواره در کارخانه آهن کیتا تولید شده و به فروش می‌رسد. استقبال از این میلگردها به علت کاربردهایش زیاد است و بعید نیست در ادامه با توجه به تداوم ساختمان‌سازی در کشور، مقادیر بیشتری از آن‌ها خریداری شود. برای خرید میلگرد ذوب آهن باید به نکاتی توجه کنید تا در آخر بهترین محصول نصیبتان شود. امروز و در این مقاله با ارائه برخی از این نکات در خدمت شما هستیم.

کاربرد میلگرد ذوب آهن

نخستین مورد مهم، توجه به کاربردهای موجود در میلگرد ذوب آهن است. قیمت روز میلگرد ذوب آهن به عواملی بستگی دارد و یکی از آن‌ها، کاربرد و نیازی است که مشتریان در نظر دارند. اصلی‌ترین کاربرد این میلگرد‌ها در ساختمان‌سازی است. با این که شاید مصالح مشابهی برای این صنعت استفاده شود، اما میلگرد ذوب آهن در نوع خود به لحاظ بازدهی، طول عمر و مزایای دیگرش بهترین است. پس اگر قصدتان ساختمان سازی به هر شیوه‌ای است، حتما باید خرید میلگرد ذوب آهن را در نظر داشته باشید.

2-1

تصویر 1- آلت: انواع کاربردها برای خرید میلگرد ذوب آهن

دقت به بسته‌بندی میلگرد ذوب آهن

اگر میلگرد ذوب آهن به صورت بسته‌بندی در اختیار مشتریان قرار گیرد، متوجه اعتبار و اصل بودن آن می‌شویم. میلگردهای زیادی بدون بسته‌بندی این روزها برای امر ساختمان‌سازی به دست مشتریان می‌رسد که باید گفت شاید از استانداردهای لازم برخوردار نباشند. روی بسته میلگرد ذوب آهن ممکن است اطلاعاتی درج شده باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • کارگاه و شرکت سازنده
  • ابعاد و اندازه میلگردهای موجود در بسته
  • طول، وزن و دیگر پارامترها
  • تاریخ ساخت میلگردها
  • نشان استاندارد ایران
  • نشان کارخانه ذوب آهن
  • سایر اطلاعات مانند شماره بسته و شماره ذوب

دقت داشته باشید نشان استاندارد ایران روی تمام محصولات ایرانی که معیارهای لازم برای استفاده توسط مشتریان دارند، دیده می‌شود. میلگرد ذوب آهن نیز یکی از این محصولات است و برای پی بردن به اصل بودنش حتما مواردی مانند آرم استاندارد و آرم خود شرکت ذوب آهن را روی بسته بررسی کنید.

در صورت ایرانی بودن محصول، مانند محصولاتی که از سمت شرکت ذوب آهن برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شود، باید عبارت Made In Iran روی بسته درج شده باشد. این هم از دیگر نکات مهمی است که در زمان خرید میلگرد ذوب آهن باید مد نظر قرار دهید.

انواع میلگرد ذوب آهن

این که با توجه به نیازتان، نوع میلگرد ذوب آهن را هم بدانید، مسئله دیگری به شمار می‌رود. برخی افراد بدون تخصص و دانش کافی سر وقت میلگردهایی می‌روند که برای نیازشان ساخته نشده است و همین باعث بروز برخی خطاهای بعضا جبران‌ناپذیر خواهد شد. پس پیشنهاد می‌شود اطلاعاتتان در این خصوص را افزایش دهید، یا از فردی متخصص مشاوره بگیرید. تیم ما در آهن کیتا همواره آماده ارائه مشاوره در راستای فروش میلگرد ذوب آهن است تا سرانجام به محصولی که می‌خواهید، دست پیدا کنید.

2-2

تصویر 2 – آلت: وزن و ابعاد گوناگون؛ نکته مهم برای خرید میلگرد ذوب آهن

میلگرد ذوب آهن را از جهات مختلفی می‌توان در دسته‌بندی‌هایی قرار داد. یکی از آن‌ها وزن است و این که میلگرد را در چه مکانی از ساختمان استفاده می‌کنید، باید از وزن‌های گوناگونی هم بهره ببرید. معمولا وزن میلگرد ذوب آهن در چند نوع 10.6، 14.5، 19، 24 و 29 یافت می‌شود که این به سایزشان هم برمی‌گردد. برای مثال میلگردهایی با اندازه 12، وزنی برابر با 10.6 دارند.

البته وزن میلگردهای ذوب آهن به همین جا ختم نمی‌شود، اما این‌ها مقادیر پرفروش و مهم هستند. در مجموع اگر بخواهیم بگوییم، میلگرد ذوب آهن از جهات دیگری به گزینه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

1- میلگرد ساده با گرید A1

یکی از رایج‌ترین میلگردهای ذوب آهن هستند که خرید و فروششان بسیار زیاد است. این میلگردها به لحاظ ظاهر و اندازه تا حد زیادی با میلگردهای دیگر ذوب آهن متفاوت است و معمولا در سایزهای 12 تا 31 میلی‌متر روانه بازار شده‌اند.

2- میلگرد آجدار با گرید A2

در این مدل از میلگرد، برجستگی‌هایی متناسب با حوزه ساختمان‌سازی دیده می‌شود که در دو طرف میلگرد در یک جهت قرار دارند. این دسته از میلگردها در بازار در انواع 8، 10 و 12 میلی‌متری مشاهده می‌شود.

3- میلگرد آجدار با گرید A3

به یکی دیگر از انواع این محصولات یعنی میلگرد آجدار با گرید A3 می‌رسیم که برخلاف گزینه قبلی، برجستگی‌هایشان به صورت طولی نمایان است. بنابراین با تفاوت‌هایی که شاهد هستید، باید دریابید که هر کدام از میلگردها کاربرد خاص خود را دارند.

4- میلگرد آجدار با گرید A4

میلگرد آجداری که با گرید A4 به وجود آمده است، شباهت فراوانی به لحاظ ظاهری به نوع قبلی دارد. البته تفاوت در آن‌ها، علامت‌هایی است که به صورت طولی رویشان نقش بسته است. آج‌ها در این میلگردها نیز با نوع قبلی تفاوت‌هایی دارد و معمولا بزرگ‌تر است. برای خرید میلگرد ذوب آهن با گرید A4، باید بدانید در سایزهای 12 تا 32 میلی‌متر در دسترس هستند.

میلگرد ذوب آهن؛ خریدی مطمئن و بی دردسر

برای خرید میلگرد ذوب آهن از تیم آهن کیتا، چند راهکار پیش رویتان قرار دارد. یکی از آن‌ها استفاده از شماره تماس‌های موجود در وب‌سایت این کارخانه است. شما به صورت تلفنی امکان مشاوره گرفتن از اعضای این تیم و نهایی کردن سفارش خود را دارید. تیم پشتیبان با صبوری و به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.

2-3

تصویر 3 – آلت: خرید میلگرد ذوب آهن چطور انجام می‌شود؟

ضمنا امکان مراجعه حضوری برای تهیه میلگرد ذوب آهن و دیگر محصولات از این کارخانه وجود دارد. این گونه می‌توانید نظارتی بر محصولات داشته باشید و بهترین تصمیم در راستای خرید را بگیرید. افراد زیادی در خصوص قیمت میلگرد ذوب آهن سوال دارند که باید گفت تعرفه آن‌ها کاملا به روز و نسبت به کارخانه‌های دیگر، به صرفه‌تر است. کافی است مقایسه‌ای بین میلگردهای این شرکت و سایر تولید کننده‌ها داشته باشید تا به این قضیه پی ببرید.

جدا از این، قیمت میلگرد ذوب آهن به روز عوامل مختلفی دارد که عرضه و تقاضا توسط تولید کننده‌ها و مشتریان، یک دلیل مهم است. همچنین مواد اولیه‌ای که در ساخت میلگردها به کار می‌روند، بر قیمت نهایی اثر خود را می‌گذارند. برخی تولید کننده‌ها شاید از مواد اولیه مناسبی استفاده نکنند و به همین خاطر، ساختمان‌سازی‌ها را با خطراتی مواجه می‌کنند. این در حالی است در «آهن کیتا» برای ساخت میلگرد ذوب آهن از مرغوب‌ترین مواد تشکیل دهنده استفاده می‌شود.

 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه