ارسال به دیگران پرینت

فیلترینگ | محمد غرضی

محمد غرضی : فیلترینگ باید لغو شود؛ ادامه اش به زیان کشور است

محمد غرضی گفت: «در شرایطی که ایران با حملات رسانه‌ای و اطلاعاتی پیچیده از سوی دشمنان روبه‌رو است، لازم است که مردم با دسترسی به اخبار و اطلاعات صحیح و بدون سانسور، توانایی دفاع از خود و کشورشان را داشته باشند. این مسئله نه تنها به تقویت روحیه مردم کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش مشارکت آنها در دفاع از کشور می‌شود.»

محمد غرضی : فیلترینگ باید لغو شود؛ ادامه اش به زیان کشور است
محمد غرضی وزیر پیشین ارتباطات باور دارد که فیلترینگ نه تنها از رشد و شکوفایی استعدادهای مردم جلوگیری می‌کند، بلکه قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری آن‌ها را نیز تضعیف می‌کند. 
 
سال هاست داستان استفاده از فیلترینگ بر فضای مجازی مستولی شده و در این بین این مردم‌اند که برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مجبور هستند برای خرید فیلترشکن هزینه کنند، آن هم در این شرایط نا مساعد اقتصادی. 
صرف نظر از احتمال تهدیدهای ایمنی، دسترسی به محتواهای ضداخلاقی فساد و… مافیایی هم پشت پرده وجود دارد که به‌دلیل اصرار مردم به دور زدن فیلترینگ، درآمدهای سرشار و چندمیلیاردی بادآورده و بدون‌زحمتی به جیب می‌زنند. 
 
از سوی دیگر با توجه به فساد گسترده‌ای که در فروش فیلترشکن و احتمال هک شدن و… وجود دارد متاسفانه نهادهای نظارتی نیز در این خصوص فعالیت چشم گیری ندارند. در حالی که رفع فیلترینگ می‌تواند نه تنها این فساد موجود را به قهقرا ببرد بلکه به اقتصاد خانوار کمک کند تا دراین شرایط بد اقتصادی فعلی هزینه‌ای بابت خرید فیلترشکن پرداخت نکنند.
 
این حق مردم است که بدانند آیا هزینه سنگین خرید فیلترشکن در این شرایط تورم و گرانی از دوش آن‌ها برداشته خواهد شد یا خیر؟ و آیا این مطالبه ملی، گوش شنوایی در حاکمیت خواهد یافت؟ 
 
در همین راستا چند روز پیش پزشکیان که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری وعده رفع فیلترینگ را داده بود با تاکید بر اینکه تا آخر پای وعده‌های خود ایستاده‌ایم از تلاش تیم خود برای عملی شدن این وعده‌ها گفت. 
 
رئیس جمهور از جمع آوری اطلاعات توسط وزیر ارتباطات و ارائه آن در نشست سران گفت و افزود: قرار شد هم مجلس و هم قوه قضاییه و وزارت ارتباطات بنشینند جمع‌بندی داشته باشند و مراحل طی شود. همچنین وی تأکید کرد بحث کاملا کارشناسی است و روندی که اکنون طی شده به نفع مملکت نیست و باید برگردد. 

فیلترینگ به زیان کشور است

محمد غرضی که سکان داری سه دوره وزارت ارتباطات را در کارنامه خود دارد در واکنش به مسئله فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی در گفتگو با خبرگزاری «خبرآنلاین» نقطه‌نظری قابل‌تامل را مطرح می‌کند و می‌گوید با توجه به شرایط بحرانی و جنگ اطلاعاتی میان ایران و دشمنان، به ویژه آمریکا، اروپا و اسرائیل، دسترسی به اخبار صحیح و معتبر برای مردم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. او بر این باور است که مردم ایران توانایی تمیز دادن اطلاعات صحیح از نادرست را دارند و اگر اطلاعات بدون محدودیت و سریع به آن‌ها برسد، می‌توانند بهتر قضاوت کنند و تصمیمات منطقی‌تری بگیرند. 
 
وزیر ارتباطات دولت سازندگی در ادامه با تاکید بر اینکه فیلترینگ و محدودیت در دسترسی به اطلاعات، به زیان کشور خواهد بود اظهار می‌دارد: در شرایط فعلی که جنگی روانی و اطلاعاتی علیه ایران در جریان است، بستن راه‌های ارتباطی و محدود کردن مردم به جای کمک به تقویت امنیت، تأثیرات منفی و معکوسی خواهد داشت. در حقیقت، این گونه اقدامات نه تنها از رشد و شکوفایی استعدادهای مردم جلوگیری می‌کند، بلکه قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری آن‌ها را نیز تضعیف می‌کند. 

باید فیلترینگ را لغو کنند

وی با بیان اینکه باید فیلترینگ را لغو کرد تا مردم بتوانند به‌راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند و در این نبرد پیچیده اطلاعاتی، با هوشیاری و آگاهی بیشتری عمل کنند. می‌افزاید: انسداد راه‌های ارتباطی در این مقطع حساس، منافع کشور را به خطر می‌اندازد. 
 
غرضی بر لزوم فراهم کردن بسترهای ارتباطی آزاد و گسترده تأکید دارد و معتقد است که این آزادی اطلاعات و ارتباطات، ضمن افزایش آگاهی و رشد استعدادهای مردم، به تقویت موقعیت کشور در برابر تهدیدهای خارجی منجر خواهد شد. 
 
کاندیدای ریاست جمهوری دوره یازدهم در پایان خاطر نشان می‌کند: در شرایطی که ایران با حملات رسانه‌ای و اطلاعاتی پیچیده از سوی دشمنان روبه‌رو است، لازم است که مردم با دسترسی به اخبار و اطلاعات صحیح و بدون سانسور، توانایی دفاع از خود و کشورشان را داشته باشند. این مسئله نه تنها به تقویت روحیه مردم کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش مشارکت آن‌ها در دفاع از کشور می‌شود.

 

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه