ارسال به دیگران پرینت

فروش تابلو | تابلو موزه امام علی

انتقاد از فروش تابلوهای موزه امام علی (ع) و درخواست برای بازگشت آثار | شهرداری محتاج ۳ میلیارد تومان؟

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، اظهار داشت که ۱۴ تابلو از موزه امام علی (ع) به فروش رسیده و اعلام شده که موزه باید بازسازی شود. 

انتقاد از فروش تابلوهای موزه امام علی (ع) و درخواست برای بازگشت آثار | شهرداری محتاج ۳ میلیارد تومان؟

۱۴ تابلو از موزه امام علی 

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، اظهار داشت که ۱۴ تابلو از موزه امام علی (ع) به فروش رسیده و اعلام شده که موزه باید بازسازی شود. او با اشاره به بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال جاری، تأکید کرد که شهرداری نمی‌تواند برای بازسازی موزه تنها به ۳ میلیارد تومان متکی باشد و چنین توجیهاتی غیرقابل‌قبول است. وی پرسید: "چیزی که فروخته شده، چطور برمی‌گردد؟ آن‌هم در نمایشگاه خارج از کشور. باید دید چگونه می‌توان جلوی ادامه این روند را گرفت و تابلوهای باقی‌مانده را برگرداند و با عوامل آن برخورد کرد."در جریان جلسه شورای شهر تهران در ۲۲ مرداد سال گذشته، تذکری با امضای ۹ عضو شورای شهر (مهدی عباسی، مهدی اقراریان، ناصر امانی، علی‌اصغر قائمی، جعفر شربیانی، زهرا شمس‌احسان، جعفر تشکری‌هاشمی، سوده نجفی و حبیب کاشانی) در خصوص انتصابات غیرقانونی علیرضا زاکانی، شهردار تهران، به‌ویژه انتصاب حسین حیدری، داماد شهردار، به رئیس شورا تقدیم شد. در آن زمان، این اعضا به‌ویژه نگرانی‌های خود را ابراز کردند که ممکن است چنین روزهایی پیش آید، زمانی که ۳۰ تابلوی ارزشمند به بهانه نمایش عمومی از موزه امام علی (ع) خارج و در دوبی برای فروش عرضه شود. ناصر امانی در آن زمان در مورد نقش حسین حیدری گفت: "گزارش‌های زیادی به ما رسیده است که حاکی از دخالت‌های مستقیم اوست، به نحوی که او در جلسات شهرداری امر و نهی می‌کند." او همچنین افزود که پدر داماد شهردار نیز در سازمان فرهنگی و هنری نقش‌های مهمی ایفا کرده است. اتهام سیاسی‌کاری به عضو شورای شهر

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا نزدیکان زاکانی در ناکارآمدی و بی‌تدبیری در مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری دخالت داشته‌اند؟ امانی در مصاحبه‌ای تأکید کرد: "این یک استنباط است، اما ما نگران چنین اقدامات بودیم و به همین دلیل تذکرات خود را دادیم. هر اقدام غیرقانونی در رأس یک مجموعه، تبعاتی به دنبال دارد که سازمان مربوطه باید آن‌ها را بپذیرد."او در خصوص عدم بازگرداندن تابلوهای موزه امام علی (ع) گفت: "هنوز اثبات نشده که تخلفی صورت گرفته است. اما اگر چنین تخلفی ثابت شود، درخواست ما از مراجع نظارتی این است که برخورد قانونی صورت گیرد." او همچنین به بیانیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: "به دوستان شهرداری پیشنهاد می‌کنم که از صدور بیانیه‌های سیاسی خودداری کنند. در این بیانیه تلاش شده تا موضوع به دوره‌های قبلی مرتبط شود. اما ما مسئول حفاظت از اموال منقول و غیرمنقول شهرداری هستیم و فروش تابلوها بدون مجوز غیرقانونی است. اگر شهرداری این تابلوها را خریداری کرده، باید مشخص شود که هدف خرید تابلوها غنی‌سازی موزه بوده یا کسب سود از طریق فروش آن‌ها؟" فروش ۱۴ تابلو خارج از کشور

هفته گذشته، ناصر امانی اعلام کرد که ۳۰ تابلوی موزه امام علی (ع) به قیمت ۵ میلیارد تومان به فروش نرسیده و تاکنون بازنگشته است. او افزود: "دو ماه پیش، گزارشی از خارج شهرداری به ما رسید که نشان می‌داد ۳۰ تابلو از موزه امام علی (ع) به امانت تحویل مؤسسه‌ای شده است. اما این اطلاعات از بیرون شهرداری به دست ما رسیده و من آن را تکذیب می‌کنم." او تأکید کرد که این تابلوها قرار بود تا ۳۰ تیرماه به موزه بازگردند، اما بعداً تفاهمنامه‌ای بین شهرداری و آن مؤسسه منعقد شد که مقرر کرد هیئتی تابلوها را قیمت‌گذاری کند و به فروش برساند. در حالی که معاون شهردار پس از تذکر در شورای شهر اعلام کرده بود که تابلوها بازگردانده شده‌اند، اما عضو هیئت‌مدیره مؤسسه مذکور اذعان کرد که برخی از تابلوها فروخته شده‌اند و مجموع آن‌ها ۳ میلیارد تومان ارزیابی شده است، در حالی که لیست قیمت تابلوها نشان می‌داد که ارزش آن‌ها بیش از ۵ میلیارد تومان بوده است. او همچنین تأکید کرد که در فروش این تابلوها، روال قانونی مصوب سال ۸۱ رعایت نشده است.امانی اضافه کرد: "۱۴ تابلو به فروش رسیده و گفته شده که موزه بازسازی شود. اما با بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی، شهرداری چرا به ۳ میلیارد تومان نیاز داشت؟"

ویژه‌سازی محل زندگی وزرا

مهدی اقراریان، عضو دیگر شورای شهر تهران، در جریان دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر، در خصوص تبعیض در مناطق شهرداری توضیح داد و گفت: "ما با یک ساختار مدیریتی آشفته در حوزه پسماند مواجه هستیم و مردم شاهد کودکان ۱۳ تا ۱۵ ساله‌ای هستند که با لباس پیمانکار شهرداری در زباله غلت می‌زنند. برخی مناطق شهر تهران به‌ویژه‌شده‌اند، مثلاً مناطقی که خانه وزرا و مسئولان در آن واقع شده است. این در حالی است که مناطق جنوبی شهر تهران نادیده گرفته شده‌اند." او همچنین افزود: "آقای زاکانی باید از پنجره جنوبی به تهران نگاه کند، اما به نظر می‌رسد که بیشتر از پنجره شمالی به شهر نگاه می‌کند."

منبع : فرارو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه