ارسال به دیگران پرینت

شهر متراکم ایران | گلستان

گلستان؛ متراکم‌ترین شهر ایران با ۱۸۴ نفر در هر هکتار | گلستان متراکم ترین شهر ایران شناخته شد

گلستان بیشترین تراکم جمعیت را در ایران دارد در ادامه جزئیات بیشتری میخوانید .

گلستان؛ متراکم‌ترین شهر ایران با ۱۸۴ نفر در هر هکتار | گلستان متراکم ترین شهر ایران شناخته شد

جمعیت گلستان

گلستان در استان تهران با تراکم ۱۸۴ نفر در هر هکتار به عنوان متراکم‌ترین شهر ایران شناخته می‌شود، در حالی که میانگین تراکم جمعیتی در شهرهای کشور ۳۹ نفر در هر هکتار است. بر اساس این بررسی، بیشترین تراکم جمعیتی در میان شهرهای ایران متعلق به گلستان است، در حالی که شهر تهران با تراکم ۱۴۱ نفر در هر هکتار در رتبه بعدی قرار دارد.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که تراکم جمعیتی در شهرهای ایران به صورت متفاوتی توزیع شده است. بر اساس اطلاعات موجود، میانگین حسابی تراکم جمعیتی در شهرهای ایران ۳۹ نفر در هر هکتار و میانگین وزنی آن ۵۹ نفر در هر هکتار برآورد شده است. با این حال، به دلیل لحاظ نشدن حدود ۴۰۰ شهر با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر، انتظار می‌رود که این مقادیر کاهش یابددر حال حاضر، بیش از سه چهارم جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند. در مقیاس جهانی نیز بیش از ۵۶ درصد از جمعیت جهان در شهرها ساکن هستند و این شهرها بیش از ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان را تولید می‌کنند. این موارد بخشی از چکیده گزارش جدید مرکز پژوهش‌های مجلس درباره توسعه افقی و عمومی شهرها است.

در بخش دیگری از این گزارش، به مفهوم تراکم جمعیت شهری پرداخته شده است؛ مفهومی که به عقیده کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، نقش اساسی در برنامه‌ریزی شهری، سیاست‌گذاری توسعه، و حوزه‌های مرتبطی مانند مسکن، معماری و آمایش سرزمین دارد.

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه