ارسال به دیگران پرینت

مجازات موبایل‌قاپی

اقدام قاطع پلیس علیه موبایل‌قاپی | مجازات آرسن لوپن تهران چقدر است؟

موبایل‌قاپ معروف تهران دستگیر شد. فردی که با لقب "آرسن لوپن پایتخت" شناخته می‌شد و به روش خاصی گوشی‌های همراه را سرقت می‌کرد، همراه با چند همدستش به دام پلیس افتاد.

اقدام قاطع پلیس علیه موبایل‌قاپی | مجازات آرسن لوپن تهران چقدر است؟

پایان کار موبایل‌قاپ معروف تهران

موبایل‌قاپ معروف تهران دستگیر شد. فردی که با لقب "آرسن لوپن پایتخت" شناخته می‌شد و به روش خاصی گوشی‌های همراه را سرقت می‌کرد، همراه با چند همدستش به دام پلیس افتاد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که قانون مجازات برای جرم موبایل‌قاپی نیز تغییر کرده است.

موبایل قاپ معروف استاد معین دستگیر شد | دادستان: خبر از دستگیری موبایل قاپ و همدستش را داد

طبق قانون جدید، دزدی گوشی فرقی نمی‌کند که گوشی چقدر قیمت داشته باشد، جرم بزرگی محسوب می‌شود و مجازاتش حبس از یک تا پنج سال است. پیش از این، اگر کسی گوشی ارزانی را می‌دزدید و سابقه کیفری هم نداشت، مجازاتش کمتر بود. اما حالا قانون‌گذاران تصمیم گرفته‌اند که با دزدی موبایل برخورد جدی‌تری داشته باشند.

photo13369506579

تا قبل از اصلاح ماده ۱۰۴ اصلاحی قانون مجازات اسلامی که به موجب قانون کاهش حبس تعزیری، مجازات کیف‌قاپی و موبایل قاپی را در فرضی که ارزش مال مسروقه زیر ۲۰ میلیون تومان و سارق نیز فاقد سابقه محکومیت کیفری بود با قابل گذشت محسوب کردن جرم، به نصف یعنی از ۱ تا ۵ سال حبس به ۶ ماه تا ۲ سال و نیم حبس کاهش داده بود.

با اصلاح این ماده قانونی در فرورین امسال، مجدد این جرم قطع نظر از ارزش مال مسروقه، در زمره جرایم غیرقابل گذشت قرار گرفت و میزان مجازات آن مجدد به ۱ تا ۵ سال حبس افزایش یافت.

 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه