ارسال به دیگران پرینت

قسیم عثمانی | انتقادات قسیم عثمانی از پزشکیان

قسیم عثمانی: آقای پزشکیان چرا در بین نخبگان اهل سنت به هیچ کدام میدان ندادید | قرار بود دولت شما دولت همه ایران باشد دولت همه اقوام و مذاهب و بی صدایان باشد+ویدئو

قسیم عثمانی، نماینده بوکان و حامی کمپین انتخاباتی پزشکیان، در مخالفت با وزرای پیشنهادی، انتقاداتی را به رویکرد پزشکیان نسبت به نخبگان اهل سنت مطرح کرد.

قسیم عثمانی: آقای پزشکیان چرا در بین نخبگان اهل سنت به هیچ کدام میدان ندادید | قرار بود دولت شما دولت همه ایران باشد دولت همه اقوام و مذاهب و بی صدایان باشد+ویدئو

 قسیم عثمانی: پزشکیان به نخبگان اهل سنت میدان نداد

 قسیم عثمانی، نماینده بوکان و حامی کمپین انتخاباتی پزشکیان، در مخالفت با وزرای پیشنهادی، انتقاداتی را به رویکرد پزشکیان نسبت به نخبگان اهل سنت مطرح کرد. او با اشاره به عدم توجه به این نخبگان، از پزشکیان خواست تا توضیح دهد چرا به آنها فرصت داده نشده و به پاسخ پزشکیان که "در کردستان رای ندادند" واکنش نشان داد.

قسیم عثمانی نماینده بوکان و از حامیان کمپین انتخاباتی #پزشکیان در مخالفت با وزرای پیشنهادی گفت: 

آغاز جلسه بررسی برنامه و وزرای دولت | پزشکیان: دولت وفاق ملی معرفی کردیم | طعنه نمایندگان عضو جبهه پایداری | قالیباف: عمده تذکرات وارد نیست | اعتراض عثمانی به کابینه بدون اهل سنت + ویدئو

آقای پزشکیان! شما حتی حاضر نشدید به ما توضیح بدهید چرا در بین نخبگان اهل سنت به هیچ کدام میدان ندادید؛ در جواب من گفتید در کردستان که رای ندادند

نماینده مردم بوکان در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم:

آقای پزشکیان! مردم می گویند در انتخابات سر ما کلاه گذاشتید، از دردهای ما گفتی تصور کردیم که همدردی ولی بعد از انتخابات همه دردهای ما را فراموش کردی

قرار بود دولت شما دولت همه ایران باشد دولت همه اقوام و مذاهب و بی صدایان باشد

جناب رئیس جمهور! اگر به وعده های خود در قبال اهل سنت عمل نکنید سرمایه اجتماعی بزرگی را از دست خواهید داد

مسعود پزشکیان٬ رییس جمهوری چهاردهم٬ در دوران کمپین انتخاباتی‌اش بارها از حضور اقلیت‌های مذهبی در کابینه دفاع کرده و وعده داده بود که برای کابینه چهاردهم وزیری اهل سنت به مجلس معرفی خواهد کرد.

محمدقسیم عثمانی در جلسه آغاز بررسی کابینه گفت: «آقای پزشکیان هیچ کس به اندازه شما جامعه زنان و اهل سنت را امیدوار نکرده بود و امروز هیچ کس به اندازه شما آنان را دلسرد نکرده است.»

او افزود: «آقای پزشکیان! شما از جوانگرایی و تغییر و حقوق نادیده گرفته شده زنان و جفای به اهل سنت سخن گفتید، آیا به گفته‌های خوب و زیبای خود عمل کردید؟»

این نماینده مجلس در ادامه افزود: «وفاق ملی منهای کُرد، بلوچ و ترکمن و اهل سنت مگر شدنی است، چرا به همراهی و اعتماد ۱۵ میلیون اهل سنت یک صندلی وزارت نرسید؟»

 اظهارات این نماینده مجلس با مخالفت نمایندگان و دو دو گفتن آنان همراه شد که قسیم عثمانی در واکنش گفت: «آقای پزشکیان این افرادی که دو دو می کنند به شما رأی ندادند، آنها که رأی دادند امروز دلشان می سوزد.»

محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان، در مخالفت با کلیات برنامه و کابینه دولت پزشکیان گفت: «شما حاضر نشدید به ما توضیح بدهید چرا در بین نخبگان اهل سنت به هیچ‌کدام میدان ندادید. در جواب من گفتید در کردستان که رای ندادند.»

پس از این سخنان محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: «بعضی اوقات از تریبون مجلس حرف‌هایی از دفاع از قومیت‌ها و مذاهب می‌زنیم که با دو قطبی‌های جعلی باعث مشکلات بیشتر می‌شود».

پیشتر شورای راهبردی دولت چهاردهم وعده داده بود که در فرآیند انتخاب وزرا برای نامزدهای احتمالی از اقلیت‌های دینی و مذهبی امتیاز ویژه‌ای قائل خواهد شد.

منبع : فرارو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه