ارسال به دیگران پرینت

دولت چهاردهم | اقتصاددانان دولت پزشکیان

پیام عبده تبریزی به فعالان بازار سرمایه | حفظ آرامش و عدم توجه به شایعات ضروری است

در پی افت شدید شاخص‌های بازار سرمایه به دلیل تنش‌های منطقه‌ای و التهابات ناشی از ترور اسماعیل هنیه، حسین عبده تبریزی، مشاور اقتصادی دکتر پزشکیان، پیامی به فعالان بازار سرمایه صادر کرد. 

پیام عبده تبریزی به فعالان بازار سرمایه  | حفظ آرامش و عدم توجه به شایعات ضروری است

عبده تبریزی: دولت پزشکیان به تعهدات خود پایبند است و برنامه‌های خود را دنبال خواهد کرد

در پی افت شدید شاخص‌های بازار سرمایه به دلیل تنش‌های منطقه‌ای و التهابات ناشی از ترور اسماعیل هنیه، حسین عبده تبریزی، مشاور اقتصادی دکتر پزشکیان، پیامی به فعالان بازار سرمایه صادر کرد. وی با تأکید بر اهمیت حفظ آرامش در بازار و عدم توجه به شایعات، خاطرنشان کرد که دولت جدید متعهد به اجرای برنامه‌های خود است. عبده تبریزی همچنین از ارائه گزارش کوتاهی به مسئولان ارشد دولت در خصوص وضعیت نامناسب بازار خبر داد و از همه سرمایه‌گذاران خواست تا به حفظ موقعیت بازار کمک کنند.حسین عبده تبریزی که یکی از مشاوران اقتصادی پزشکیان بشمار می رود و نزد افکار عمومی بازار سرمایه جایگاهی شایسته دارد، روز گذشته به دلیل وضعیت بحرانی بورس، مورد خطاب برخی فعالان قرار گرفت تا با توجه به نزدیکی به دولت، اقدام به انتقال واقعیت های تلخ بازار کرده و برای خروج از بحران چاره اندیشی کند و حتی به شایعه ایی در مورد تلاش وی برای ابقای مجید عشقی در ریاست سازمان بورس، پاسخ دهد!

براساس این گزارش، عبده تبریزی بعد از حضور در جلسه سازمان بورس به به فعالان بورس، اعلام کرد: همه‌ شما از مشکلات بازار سرمایه در سال‌های اخیر آگاهید. از وضعیت جاری بازار و اتفاقات چند روز اخیر هم مطلع‌اید. وظیفه‌ همه‌ ما هم کمک به حفظ موقعیت و رشد بازار سرمایه و کمک به دولت پزشکیان است.این‌جانب تا شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ کوچکترین دخالتی در شرایط جاری بازار نداشته و در مورد افراد یا موضوعات بازار نیز با هیچ یک از اعضا و ارکان دولت جدید صحبتی نکرده‌ام.

مدیریت سازمان از این‌جانب و چند نفر دیگر از فعالان بازار و مدیران قبلی سازمان دعوت کرد در مورد وضعیت جاری و اقداماتی که باید از یکشنبه صورت گیرد، نظر مشورتی بدهیم و و این کار انجام شد. به‌علاوه بعد از آن جلسه در مورد وضعیت جاری بازار گزارش کوتاهی تهیه و به مسئولان ارشد دولت چهاردهم تقدیم و توجه آنان را به وضعیت نامناسب جاری جلب کردم.

از همه‌ سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه درخواست می‌کنم با توجه به ناترازی‌ها و مشکلات جاری به هر شیوه که صلاح می‌دانند به حفظ آرامش بازار کمک کنند.مهم‌ترین ابزار در این عرصه بی‌توجهی به شایعات و خبرهای نادرستی است که با نیات مختلف انتشار می‌یابد. بی‌شک دولت پزشکیان متعهد به برنامه‌هایی است که مطرح کرده و به‌رغم هر شرایط محیطی، برنامه‌های خود را دنبال خواهد کرد.

منبع : بورس پرس
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه