ارسال به دیگران پرینت

مکان های دیدنی | مکان های دیدنی تالش

خنک ترین مکان برای سفر در این فصل کجاست؟ | معرفی مکان های دیدنی تالش +تصویر

تالش در استان گیلان واقع شده، با روستاهای ییلاقی، جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان و جاذبه‌های تاریخی‌اش، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و تاریخ است.

خنک ترین مکان برای سفر در این فصل کجاست؟ | معرفی مکان های دیدنی تالش +تصویر

معرفی مکان های دیدنی تالش 

تالش در استان گیلان واقع شده، با روستاهای ییلاقی، جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان و جاذبه‌های تاریخی‌اش، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و تاریخ است.

 تالش ، منطقه‌ای کوهستانی و سرسبز در شمال ایران است که با طبیعت بکر، آب و هوای خنک و تاریخ غنی‌اش، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. وقتی به این نقطه دل انگیز ایران سفر کنیم از زمانی که به دروازه آن نزدیک می‌شویم تا زمانی که می‌خواهیم از آن دل بکنیم جز آب‌وهوایی تازه چیزی تنفس نخواهیم کرد. این منطقه که در استان گیلان واقع شده، با روستاهای ییلاقی، جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان و جاذبه‌های تاریخی‌اش، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و تاریخ است.

زیباترین مکان های دیدنی ایران +تصاویر

چرا تالش؟

1

  • آب و هوای خنک :    به گزارش راهنماتو ٬ تالش به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا، دارای آب و هوایی خنک‌تر نسبت به سایر مناطق شمالی ایران است. همین مساله باعث شده که تالش هوایی سالم داشته باشد. وقتی صبح از خواب بیدار می‌شویم ممکن است شبنم‌ها را ببینیم که تک تک برگ‌های درخت‌ها را شسته پ انگار همه چیز تازه و نو است.
  • طبیعت بکر :  جنگل‌های هیرکانی، ییلاقات سرسبز، رودخانه‌ها و آبشارهای متعدد، طبیعتی بکر و زیبا را برای این منطقه به ارمغان آورده‌اند. به همین دلیل هرچند روزی که قصد ماندن در این منطقه را داشته باشید می‌توانید به سراغ جاذبه طبیعی جدیدی بروید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.
  • تاریخ و فرهنگ غنی :  تالش دارای تاریخ و فرهنگی غنی است که در بناهای تاریخی، آداب و رسوم و صنایع دستی مردم منطقه به خوبی نمایان است. بنابراین اگر به بازدید مکان‌های تاریخی علاقه داشته باشید٬ تالش مکان مناسبی برای شما است چراکه تاریخ دیرینه ایران را مرور می‌کند.
  • روستاهای ییلاقی :  روستاهای ییلاقی تالش با خانه‌های چوبی و باصفایی، محیطی آرام و دلنشین برای اقامت فراهم می‌کنند. این در حالی است که در روزهای گرم تابستان به هیچ چیز به اندازه ییلاق‌های باصفای ایران نیاز نداریم پس تالش یک مقصد جذاب برای ما خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری تالش

1

  • ییلاقات :  ییلاقات تالش مانند دوخاله کوه، شکردشت روستای مریان و سوباتان با طبیعت بکر و خانه‌های روستایی، از جمله زیباترین جاذبه‌های این منطقه هستند.
  • جنگل‌های هیرکانی :  جنگل‌های هیرکانی تالش، یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان هستند و زیستگاه گونه‌های جانوری و گیاهی متنوعی هستند.
  • آبشارها :  آبشار ورزان، آبشار زمرد و آبشار توله‌سر از جمله آبشارهای زیبای تالش هستند.
  • روستاهای تاریخی :  روستاهای تاریخی تالش مانند پونل و کرگانرود با بناهای تاریخی و صنایع دستی، از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند.
  • غذاهای محلی :  غذاهای محلی تالش مانند ترش تره، باقلاقاتق و کوکو سبزی، از جمله لذیذترین غذاهای ایرانی هستند.

خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری تالش

در ادامه چند جاذبه گردشگری خاص در منطقه تالش استان گیلان را بررسی می‌کنیم که در فصل تابستان آب و هوایی خنک و جذاب دارد.

دریاچه سراگاه

یکی از خاص‌ترین و البته خنک‌ترین جاذبه‌های طبیعی تالش٬ دریاچه سراگاه است. این دریاچه را از یک سو کوه‌های پوشیده از درخت و سرسبزی احاطه کرده است و از سوی دیگر شالیزارهای برنج. وقتی نسیمی از روی این شالیزارها می‌وزد و آن را استشمام می‌کنیم انگار از تمام گرفتاری‌های شهرنشینی خلاص شده‌ایم. دریاچه سراگاه در واقع آبگیری است که مردم روستا از آن برای پرورش ماهی نیز استفاده می‌کنند. آب این دریاچه زلال و زیبایی‌های آن چشم نواز است پس اگر به تالش رفتید حتما به آن سفر کنید.

برای رفتن به دریاچه سراگاه تالش باید به ۱۰ کیلومتری تالش، روستای سراگاه بروید.

قلعه سلسال 

1

یکی جاذبه‌های تاریخی تالش که ما را به دوران ساسانیان می‌برد٬ قلعه سلسال است. این قلعه جذاب و رمزآلود بر فراز صخره‌ای قرار گرفته و مساحت آن ۴۰ در ۵۰ متر مربع است. بنابراین حتی اگر از دور به آن نگاه کنیم متوجه خواهیم شد بنایی قدیمی و البته ساخته دست انسان می‌بینیم. نکته این است که در زمان پس از اسلام و دوره اسماعیلیون این قلعه مجددا مورد استفاده قرار گرفته است. به هر رو دیدن چنین قلعه‌ای در دل طبیعت تالش سفر ما را جذاب‌تر از آن چه هست خواهد کرد.

برای رفتن به قلعه سلسال باید به گیلان - لیسار در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر تالش و مرکز لیسار (روستای قلعه دوش) - ۱۰۰۰ متری جاده ی تالش به آستارا بروید.

غار سوباتان

1

یکی دیگر از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تالش٬ غار سوباتان است که در ییلاق بهشتی سوباتان قرار گرفته است. این غار رازآلود که به باور بومی‌ها طلسم شده است٬ در میان صخره‌هایی ۵ تا ۱۵ متری وجود دارد. عموما اطراف آن را مهی پوشانده و گیاه‌های متفاوتی که اطراف آن روییده‌اند هوا را معطر کرده‌اند. نام دیگر غار سوباتان گنج خانه است و در بخش شرقی ییلاق سوباتان قرار گرفته است.

برای رفتن به غار سوباتان باید به بخش کرگان‌رود، سوباتان بروید.

مناطق باستانی تول

اگر بخواهیم حین لذت بردن از طبیعت و استشمام هوایی خنک سفری به دوره‌ای پیشاتاریخی داشته باشیم چه؟ تالش دارای دو تپه باستانی خاص به نام تول ۱ و تول ۲ است که یکی مربوط به دوره پیش از اسلام و دیگری مربوط به دوره پس از اسلام می‌شود. آثار به دست آمده در این منطقه باستانی باعث شده که آن را در آثار ملی ایران به ثبت رسانند. پس با رفتن به تالش سفری رازآلود و خاص را تجربه خواهید کرد.

برای رفتن به مناطق باستانی تول باید به منطقه تالش رفته سپس از مردم محلی٬ نقشه راهنمای آنلاین یا تابلوهای راهنما کمک بگیرید.

بهترین زمان سفر به تالش  

1

بهترین زمان برای سفر به تالش، فصل بهار و تابستان است. در این فصول، هوا معتدل بوده و طبیعت منطقه در زیباترین حالت خود قرار دارد. درواقع با فرا رسیدن فصل تابستان هیچ جایی بهتر است تالش برای گریز از آلودگی و گرمای هوا نیست.

نکات مهم برای سفر به تالش

1

  • مسیر دسترسی :  برای رسیدن به تالش، می‌توانید از طریق جاده‌های آسفالته و یا جاده‌های فرعی به این منطقه سفر کنید.
  • اقامت :  در تالش، می‌توانید در هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و یا خانه‌های محلی اقامت کنید.
  • لوازم ضروری :  برای سفر به تالش، لباس گرم، کفش مناسب پیاده‌روی، کلاه، کرم ضد آفتاب و دوربین عکاسی را همراه داشته باشید.
  • حفظ محیط زیست :  هنگام بازدید از طبیعت تالش، از ریختن زباله و آلوده کردن محیط خودداری کنید.

تالش، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت و تاریخ است. با سفر به این منطقه، می‌توانید از طبیعت بکر، تاریخ غنی و فرهنگ اصیل مردم تالش لذت ببرید .

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه