ارسال به دیگران پرینت

مستند زندگی بازیافته؛

هانی نجم در مستند "زندگی بازیافته": هنر به عنوان ابزار تغییر اجتماعی

مستند «زندگی بازیافته» به کارگردانی مهدیه شجریان درباره زندگی و آثار هانی نجم، نقاش برجسته ایرانی، ساخته شده است.

هانی نجم در مستند "زندگی بازیافته": هنر به عنوان ابزار تغییر اجتماعی

مستند «زندگی بازیافته» به کارگردانی مهدیه شجریان درباره زندگی و آثار هانی نجم، نقاش برجسته ایرانی، ساخته شده است. این مستند با حمایت بنیاد pir&pir (munich) و تهیه‌کنندگی اکرا خوشوقت پیر تهیه شده و توانسته جایزه بین‌المللی افتخاری بهترین فیلم مستند جشنواره آثویکوارونی کشور هند را دریافت کند.

هانی نجم متولد ۱۳۶۴ در تهران، ایران، است. او کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته گرافیک به پایان رسانده است. نجم به عنوان نقاش و مدرس دانشگاه فعالیت می‌کند و یکی از مروجان سبک دودلینگ آرت در ایران است. آثار او بیشتر به مفاهیم اجتماعی، فرهنگی و انسانی می‌پردازد و از تکنیک‌ها و سبک‌های مختلفی در نقاشی‌های خود استفاده می‌کند. هانی نجم تاکنون در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متعددی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده و جوایز زیادی را به دست آورده است.

images (1) (1)

مستند «زندگی بازیافته» به کارگردانی مهدیه شجریان، نگاهی دقیق و هنری به زندگی و آثار هانی نجم و نقش هنر در ایجاد تغییرات مثبت در جامعه و ارتقای فرهنگی توجه ویژه‌ای دارد. این مستند نشان می‌دهد که چگونه هنر می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ایجاد تغییرات مثبت و ارتقای فرهنگی جامعه استفاده شود.

این مستند هم‌چنین به فرهنگ مصرفی اشتباه اشاره کرده و تلاش دارد تا فرهنگ صحیح مصرف و تعمیر اشیاء را دوباره به مخاطبان یادآوری کند. او در یک مصاحبه به فرهنگ ژاپنی کینتسوگی اشاره می‌کند که در آن شکست‌ها به عنوان یک سرمایه گرانبها و زیبا تلقی می‌شوند. سازندگان این مستند امیدوار هستند که با این مستند بتوانند در قالب هنر، پیام‌های مهمی را در مورد محیط زیست و مصرف صحیح به مخاطبان منتقل کند.

مستند زندگی بازیافته را می‌توانید از اینجا تماشا کنید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه