ارسال به دیگران پرینت

/این خبر به‌روزرسانی می‌شود/

تازه‌ترین اخبار از ترور نافرجام ترامپ | هویت عامل حمله به ترامپ مشخص شد + ویدئو

در پی سوءقصد ناکام به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان یک کمپین انتخاباتی در پنسیلوانیا، مقام‌های آمریکایی و بسیاری از سران کشورها این واقعه را محکوم کردند. همچنین تحقیقاتی از سوی اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا آغاز شده است.

تازه‌ترین اخبار از ترور نافرجام ترامپ | هویت عامل حمله به ترامپ مشخص شد + ویدئو

در پی سوءقصد ناکام به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان یک کمپین انتخاباتی در پنسیلوانیا، مقام‌های آمریکایی و بسیاری از سران کشورها این واقعه را محکوم کردند. همچنین تحقیقاتی از سوی اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا آغاز شده است.

 رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری‌خواه روز شنبه در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در باتلر، پنسیلوانیا، از یک سوء قصد جان سالم به در برد.

هنگامی که ترامپ مقابل جمعی از هوادارانش سخنرانی می‌کرد، چندین گلوله شلیک شد. یک گلوله به گوش راست این سرمایه‌دار آمریکایی اصابت کرد و او به سرعت به یک مرکز پزشکی در همان نزدیکی منتقل شد. ترامپ بعدا در بیانیه‌ای توضیح داد که حالش «خوب» است.

سرویس مخفی آمریکا گزارش داد که یک تیرانداز مظنون و یکی از حاضران کشته شدند. دو آمریکایی دیگر هم به شدت مجروح شده‌اند. در محل تیراندازی یک قبضه اسلحه کشف شد و هنوز از هویت عامل تیراندازی اطلاعی در دست نیست.

در پی این واقعه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت برای بهبودی ترامپ دعا می‌کند و افزود جایی برای خشونت با انگیزه سیاسی در ایالات متحده وجود ندارد. به گزارش روزنامه گاردین، برخی جمهوری‌خواهان لفاظی‌های دموکرات‌ها را به فراهم کردن شرایط برای این تیراندازی متهم می‌کنند. با وجود این حمله، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی شرکت خواهد کرد.

در همین حال اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد در کنار سرویس مخفی آمریکا تحقیقاتی را انجام می‌دهد. اف‌بی‌آی مظنون به تیراندازی در کارزار انتخاباتی ترامپ را شناسایی کرد که یک جوان ۲۰ ساله ساکن پنسیلوانیا است. منابع مطلع به روزنامه نیویورک‌پست گفتند فرد مهاجم، «توماس متیو کروکس» است.

بایدن پس از این واقعه در بیانیه‌ای گفت: «من در مورد تیراندازی در راهپیمایی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا مطلع شدم. از شنیدن اینکه او سالم است و حالش خوب است، سپاسگزارم. من برای او و خانواده‌اش و برای همه کسانی که در تجمع بودند دعا می‌کنم و همچنان منتظر اطلاعات بیشتر هستیم. من و جیل از سرویس مخفی برای رساندن او به مکان امن سپاسگزاریم. جایی برای این نوع خشونت در آمریکا وجود ندارد. ما باید به‌عنوان یک ملت متحد شویم تا آن را محکوم کنیم.»

رهبران کانادا و ژاپن هم تیراندازی به ترامپ را محکوم کردند.

واکنش‌ها

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با محکوم کردن حمله به ترامپ گفت، این نهاد تحقیقات درباره حمله را آغاز می‌کند. او در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) گفت این نهاد «تحقیق کاملی درباره رویدادهای غم‌انگیز امروز انجام خواهد داد.ـ

او گفت که «کیمبرلی چیتل» مدیر سرویس مخفی و مقامات اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی برای شهادت فراخوانده خواهند شد. این اعلامیه در بحبوحه سؤالات و انتقاداتی مبنی بر اینکه چگونه تیرانداز توانست تا این حد به ترامپ نزدیک شود، منتشر شد.

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم در پیامی گفت: «من در مورد تیراندازی در مراسم رئیس‌جمهور سابق ترامپ در پنسیلوانیا مطلع شدم. من و همسرم از اینکه او آسیب جدی ندیده خیالمان راحت شد. ما برای او، خانواده‌اش و همه کسانی که در اثر این تیراندازی بی‌معنا آسیب دیده‌اند، دعا می‌کنیم. ما از سرویس مخفی ایالات متحده، نیروهای اولیه و مقامات محلی برای اقدام فوری آنها سپاسگزاریم. چنین خشونتی در کشور ما جایی ندارد.
همه ما باید این اقدام شنیع را محکوم کنیم و سهم خود را برای اطمینان از اینکه منجر به خشونت بیشتر نشود انجام دهیم.»

«چاک شومر» رهبر اکثریت سنای آمریکا هم در پیامی گفت: «من از اتفاقی که در گردهمایی انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا افتاد، وحشت‌زده شدم و از اینکه رئیس‌جمهور سابق ترامپ در امان است، احساس آرامش می‌کنم. خشونت سیاسی در کشور ما جایی ندارد.»

«جورج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه ایالات متحده هم گفت: «لورا و من از اینکه رئیس‌جمهور ترامپ پس از حمله ناجوانمردانه و بزدلانه به جانش در امان است، سپاسگزاریم. و ما از مردان و زنان سرویس مخفی برای پاسخ سریعشان قدردانی می‌کنیم.»

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق دموکرات ایالات متحده هم گفت: «در دموکراسی ما مطلقا جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد. اگرچه ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است، اما همه ما باید از این که رئیس‌جمهور سابق ترامپ آسیب جدی ندیده خیالمان راحت باشد و از این لحظه استفاده کنیم تا خود را مجددا به متانت و احترام در سیاست خود متعهد کنیم. من و میشل برای او آرزوی بهبودی داریم.»

 

هویت عامل حمله به ترامپ مشخص شد

- اف‌بی‌آی اعلام کرد توماس ماتیو کروکس، عامل تیراندازی به ترامپ بوده است.

-  او ۲۰ سال سن داشته و در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شده است.

- ویدئویی از او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که می‌گوید: «از جمهوری‌خواهان و ترامپ متنفرم».

- با این حال، روزنامه واشنگتن‌پست نوشت فرد ضارب به حزب‌جمهوری‌خواه مرتبط بوده است.

این پیام تکمیل می‌شود...

 

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه