ارسال به دیگران پرینت

شیشه‌ | تمیز کردن شیشه‌

چگونه شیشه‌های دور از دسترس را تمیز کنیم؟

تمیز کردن کامل پنجره‌های بلند و دور از دسترس، به خصوص برای کسانی که از ارتفاع هراس دارند، می‌تواند دغدغه‌آفرین باشد و به کابوس این افراد تبدیل شود.

چگونه شیشه‌های دور از دسترس را تمیز کنیم؟

چگونه شیشه‌های دور از دسترس را تمیز کنیم؟

تمیز کردن کامل پنجره‌های بلند و دور از دسترس، به خصوص برای کسانی که از ارتفاع هراس دارند، می‌تواند دغدغه‌آفرین باشد و به کابوس این افراد تبدیل شود.

هیچکس نباید برای داشتن پنجره‌های تمیز، جان خودش را به خطر بیندازد. روش‌های زیادی برای تمیز کردن ایمن و موثر هر نوع پنجره‌ای وجود دارد. با کمی خلاقیت و استفاده از ابزارهای مناسب، می‌توانید این کار را بدون به خطر انداختن جانتان انجام دهید.

در این مقاله، چند روش ساده و کاربردی برای تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید بدون نیاز به آویزان شدن از لبه پنجره، از تمیزی و درخشش پنجره‌هایتان لذت ببرید.

روش‌های تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس

اگر این مطلب را می‌خوانید، به احتمال زیاد پنجره‌هایی با سطوح دور از دسترس در خانه‌ خود دارید. تمیز و درخشان کردن این پنجره‌ها، همیشه به کمی تلاش بیشتر نیاز دارد؛ اما نتیجه آن که خانه‌ای تمیز و روشن با نمایی زیبا از بیرون خواهد بود، قطعا ارزشش را دارد. در ادامه، 5 روش تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس را شرح خواهیم داد:

 ۱.پاک کننده‌های مغناطیسی

تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس همیشه سخت بوده، اما با پاک‌کننده‌های مغناطیسی این مشکل به طور کامل حل شده است.

این وسیله خلاقانه از دو بخش تشکیل شده که هر کدام یک پد نانو برای تمیزکاری و یک تیغه پلاستیکی شبیه به تی برای جمع آوری آب اضافی دارند. به واسطه دو آهنربای قوی که در داخل آن‌ها تعبیه شده، به دو طرف شیشه می‌چسبند و با حرکت دادن آن‌ها، هر دو طرف شیشه به طور همزمان تمیز می‌شود.

پاک‌کننده‌های مغناطیسی یک بند محافظ نیز دارند که از افتادن قسمت بیرونی آن در هنگام کار جلوگیری می‌کند.

 ۲.تی شیشه‌شوی دسته‌بلند

تی‌های شیشه‌شوی دسته‌بلند، معمولا دارای دسته‌ای با قابلیت تنظیم طول هستند و هم برای سطوح در دسترس و نزدیک و هم سطوح سخت و دور از دسترس، کاربرد دارند. زمانی که دسته جمع شده است، می‌توانید از آن برای تمیز کردن شیشه‌های داخلی و در دسترس استفاده کنید. اما برای تمیز کردن سطوح کم‌دسترس داخلی و خارجی، کافیست دسته تی را تا حداکثر طولش باز کنید.

طول این تی‌ها متنوع است و برخی از آن‌ها حتی به اندازه‌ای بلند هستند که بتوانید بدون هیچ خطری از روی زمین، پنجره‌های طبقه دوم را نیز تمیز کنید. هدف اصلی این وسیله، این است که برای تمیز کردن پنجره‌ها، روی سطوح مرتفع و خطرناک نایستید. اگر تی شیشه‌شویی با دسته خیلی کوتاه بخرید، باز هم برای دسترسی به پنجره‌ها نیاز به استفاده از نردبان خواهید داشت.

 ۳.کارواش خانگی

کارواش‌های خانگی، راه حلی ایده‌آل برای تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس هستند. با استفاده از این دستگاه‌ها، دیگر نیازی به صرف وقت و انرژی زیاد برای تمیز کردن پنجره‌ها به روش‌های سنتی و طاقت‌فرسا ندارید.

کارواش‌های خانگی با مصرف آب کم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شیشه‌ها را بی‌عیب و نقص تمیز و درخشان می‌کنند. برای بهینه‌سازی نتیجه شستشو، حتماً از مایع مخصوص کارواش استفاده کنید.

 ۴.ربات‌های پاک‌کننده

تمیز کردن پنجره‌های خارجی، به خصوص در طبقات بالا، می‌تواند کاری دشوار و خطرناک باشد. راه‌حل این مشکل، استفاده از ربات‌های پاک‌کننده است. این ربات‌ها با موتور قوی، مکش بالا و پرسرعت خود، به راحتی و بدون نیاز به دخالت شما، لکه‌ها را از بین می‌برند و شیشه‌ها را درخشان می‌کنند.

این ربات‌ها نه تنها برای شستشوی پنجره‌های خارجی در طبقات بالا، بلکه برای تمیز کردن پنجره‌های داخلی نیز مناسب هستند.

استفاده از ربات‌های پاک‌کننده بسیار ساده است. کافی است بند محافظ را به شیشه نصب کنید، پد مخصوص را روی دستگاه قرار دهید، ربات را در فاصله 20 سانتی‌متری از لبه‌ها روی شیشه بگذارید و دکمه استارت را فشار دهید. ربات به طور خودکار به شیشه می‌چسبد و کار خود را آغاز می‌کند.

پس از اتمام کار، ربات به محل شروع خود باز می‌گردد و با یک آلارم به شما اطلاع می‌دهد.

 ۵.تی‌های U شکل

تی‌های U شکل روشی آسان، امن و کارآمد برای تمیز کردن پنجره‌های خارجی و دور از دسترس هستند. این تی‌ها با دسته بلند U شکل خود به شما این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به بالارفتن از نردبان یا سطوح خطرناک، به راحتی پنجره‌های بیرونی را از داخل خانه تمیز کنید.

برای استفاده از تی‌های U شکل، ابتدا اسفنج آن را به مواد شوینده مناسب شیشه آغشته کنید، تی را در دست بگیرید و به راحتی شیشه‌های بیرونی را تمیز کنید. در آخر برای جلوگیری از باقی ماندن لکه روی شیشه، اسفنج را خشک کرده و مجدداً روی شیشه بکشید.

مواد شوینده و وسایل مورد نیاز تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس

تمیز کردن شیشه‌ها‌، به خصوص پنجره‌های مرتفع و دور از دسترس، بسیار چالش‌برانگیز است. اما با انتخاب مواد شوینده مناسب، این کار به مراتب آسان‌تر خواهد شد. از این رو علاوه بر روش‌های تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس، انتخاب مواد شوینده‌ برای انجام این کار نیز ضروری و مهم می‌باشد.

در این بخش، به معرفی مواد شوینده ضروری برای شستن شیشه می‌پردازیم:

  • مایع پاک‌کننده شیشه: برای تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس از مایع پاک کننده شیشه رقیق شده با آب استفاده کنید و به وسیله یک تی یا جارو شیشه‌ها را کاملا تمیز کنید.

  • دستمال میکروفایبر: از دستمال میکروفایبر نرم برای تمیز کردن بدون خط و خش شیشه استفاده کنید. این دستمال‌ها مایع را به خوبی جذب نموده و از ایجاد خط و خش روی شیشه جلوگیری می‌کنند.

  • دستکش نایلونی: برای محافظت از دستانتان در برابر مواد شوینده و رطوبت و همچنین جلوگیری از به جا ماندن اثر انگشت و لکه روی شیشه، از دستکش نایلونی استفاده کنید. این کار به خصوص برای افرادی که پوست حساسی دارند، مفید است.

  • سطل: برای شستشوی شیشه‌های مرتفع، سطل پر از آب و مایع پاک‌کننده را روی شیشه بریزید تا روی شیشه پنجره پخش شود. سپس با استفاده از یک تی دسته بلند، شیشه را به طور کامل پاک کنید. این روش برای تمیز کردن شیشه‌های بیرونی ساختمان‌ها یا پنجره‌های بلند مناسب است.

نتیجه‌گیری

تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس، زمانی دغدغه‌ای بزرگ بود؛ اما با ظهور ابزارهای نوین، این مشکل به خاطره‌ای دور تبدیل شده است. 

اکنون، با تنوع ابزارهای شیشه‌شوی موجود در بازار، می‌توانید به راحتی و بدون صرف وقت و انرژی زیاد، پنجره‌های خود را برق بیندازید و از نمای بیرون لذت ببرید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه