ارسال به دیگران پرینت

پناهندگی | پناهندگی در اروپا

پناهندگی در اروپا سخت‌تر می‌شود | ۱۵ کشور خواهان سیاست‌های جدید هستند

گروهی از 15 کشور عضو اتحادیه اروپا به رهبری دانمارک خواستار رویکردی جدید به مهاجرت و پناهندگی هستند

پناهندگی در اروپا سخت‌تر می‌شود | ۱۵ کشور خواهان سیاست‌های جدید هستند

پناهندگی در اروپا سخت‌تر می‌شود: ۱۵ کشور خواهان سیاست‌های جدید هستند

گروهی از 15 کشور عضو اتحادیه اروپا به رهبری دانمارک خواستار رویکردی جدید به مهاجرت و پناهندگی هستند. آنها در بیانیه‌ای مشترک که روز 15 مه منتشر شد، از اتحادیه اروپا خواستند تا به جای تمرکز بر مدیریت مهاجرت غیرقانونی در داخل اروپا، بر حمایت از پناهندگان در کشورهای مبدأ و همچنین جوامع میزبان آنها تمرکز کند.

(ویدئو) آیا هادی چوپان می خواهد پناهنده آمریکا بشود؟ ماجرا از زبان هادی چوپان

این بیانیه خواستار مشارکت بیشتر با کشورهای کلیدی در مسیرهای مهاجرت، مشابه توافقات قبلی اتحادیه اروپا با ترکیه، تونس و مصر است. این توافقات شامل پرداخت پول به این کشورها در ازای افزایش کنترل مرزها و بازگرداندن پناهجویان است.

امضاکنندگان این بیانیه همچنین خواهان استفاده از مدل مشابهی هستند که در پروتکل بین ایتالیا و آلبانی که سال گذشته امضا شد، استفاده شده است. این پروتکل ایتالیا را قادر می‌سازد تا رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی را به آلبانی برون‌سپاری کند.

این پیشنهادات در حالی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن "پیمان جدید مهاجرت و پناهندگی" است، که اصلاحات گسترده‌ای را در قوانین مشترک پناهندگی در سراسر بلوک ایجاد می‌کند. این پیمان جدید که از سال 2026 لازم الاجرا خواهد شد، فرآیند رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی را سرعت می‌بخشد و مراکز بازداشت مرزی جدیدی ایجاد می‌کند.

انتشار این بیانیه همزمان با نزدیک شدن به انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن است، که انتظار می‌رود احزاب راست افراطی با گرایشات ضد مهاجرتی در آن قدرت بیشتری کسب کنند.

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه