ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان | متناسب سازی حقوق بازنشستگان

رقم همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد | ابهام در زمان واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مسائل مهم و مورد توجه در نظام تأمین اجتماعی و حقوق بازنشستگی است.

رقم همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد | ابهام در زمان واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه

حقوق بازنشستگان

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مسائل مهم و مورد توجه در نظام تأمین اجتماعی و حقوق بازنشستگی است. این موضوع به‌ویژه در ایران طی سال‌های اخیر با درخواست‌های مکرر بازنشستگان و تصمیم‌گیری‌های مختلف دولت‌ها مطرح شده است. همسان‌سازی به معنای تنظیم و به‌روزرسانی حقوق بازنشستگان به گونه‌ای است که فاصله بین حقوق بازنشستگان قدیمی و جدید کاهش یابد و نابرابری‌های موجود در پرداخت‌ها از بین برود.

علل اهمیت همسان‌سازی حقوق:

  1. افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید : بازنشستگانی که سال‌ها پیش بازنشسته شده‌اند، با توجه به تغییرات تورمی و افزایش هزینه‌های زندگی، حقوق کمتری دریافت می‌کنند که قدرت خریدشان به‌شدت کاهش یافته است.
  2. عدالت اجتماعی : همسان‌سازی حقوق‌ها می‌تواند نوعی عدالت اجتماعی را برای بازنشستگان فراهم کند. این امر به معنی آن است که افراد با سابقه کاری مشابه و شرایط برابر، حقوق متناسب با شرایط فعلی دریافت کنند.
  3. افزایش رضایتمندی : یکی از اهداف اصلی دولت‌ها از اجرای همسان‌سازی، افزایش رضایتمندی بازنشستگان و کاهش اعتراضات آنها است. در روزهای اخیر فیش حقوقی شهریور ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی واریز خواهد شد؛ در حالی که بازنشستگان کشوری و لشگری این مبلغ را در هفته‌های گذشته دریافت کرده‌اندبر اساس اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی، هم‌اکنون بیش از چهار میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند. پرداخت حقوق ماهانه به بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان واجد شرایط، یکی از تعهدات اصلی بلندمدت این سازمان است. در روزهای اخیر فیش حقوقی شهریور ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی واریز خواهد شد؛ در حالی که بازنشستگان کشوری و لشگری این مبلغ را در هفته‌های گذشته دریافت کرده‌اندبر اساس اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی، هم‌اکنون بیش از چهار میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند. پرداخت حقوق ماهانه به بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان واجد شرایط، یکی از تعهدات اصلی بلندمدت این سازمان است.
منبع : اقتصاد آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه