ارسال به دیگران پرینت

قوانین فرودگاه استانبول که در زمان برگشت باید بدانیم

استانبول یکی از جذاب‌ترین شهرها برای سفر کردن است. احتمالاً شما هم یا در گذشته به این شهر سفر کرده‌اید یا آن‌قدر از زیبایی­ها و جذابیت­هایش شنیده­اید که می­خواهید در آینده به آن سفر کنید. اگر می‌خواهید از هواپیما که یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای سفر به استانبول است، استفاده کنید، لازم است که با قوانین مربوط به فرودگاه استانبول بیشتر آشنا شوید.

قوانین فرودگاه استانبول که در زمان برگشت باید بدانیم

استانبول یکی از جذاب‌ترین شهرها برای سفر کردن است. احتمالاً شما هم یا در گذشته به این شهر سفر کرده‌اید یا آن‌قدر از زیبایی­ها و جذابیت­هایش شنیده­اید که می­خواهید در آینده به آن سفر کنید. اگر می‌خواهید از هواپیما که یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای سفر به استانبول است، استفاده کنید، لازم است که با قوانین مربوط به فرودگاه استانبول بیشتر آشنا شوید.

بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید تا با دانستن قوانین فرودگاه استانبول بتوانید سفری لذت‌بخش و هیجان‌انگیز را تجربه کنید و از نظر قانونی دچار مشکل نشوید و در سفرتان وقفه‌ای نیفتد.

فرودگاه‌های استانبول

در حال حاضر در شهر استانبول ۳ فرودگاه بین‌المللی وجود دارد. در ادامه نام آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • فرودگاه آتاتورک
  • فرودگاه صابیها گوکچن
  • فرودگاه جدید استانبول

C:\Users\meysam\Desktop\new_istanbul_airport.jpg

فرودگاه آتاتورک از سال 2022 تعطیل شده‌است و پروازهای آن به فرودگاه جدید استانبول منتقل شده‌است. فرودگاه جدید استانبول در بخش اروپایی این شهر قرار گرفته است. فرودگاه صابیها گوکچن نیز در منطقه «کرتکوی» بخش آسیایی استانبول قرار دارد. بنابراین اگر بلیط استانبول به تهران را خریداری کنید، به فرودگاه جدید استانبول یا فرودگاه صابیها گوکچن می­روید. در ادامه قوانین مربوط به این دو فرودگاه را مشاهده می‌کنید.

قوانین مربوط به خروج وسایل از فرودگاه‌های ترکیه استانبول

درصورتی‌که قصد دارید وسایل زیر را از فرودگاه استانبول خارج کنید، لازم است که به قوانینی که در ادامه اشاره می‌کنیم، تسلط پیدا کنید تا در این زمینه دچار مشکلات قانونی نشوید و ضرر مالی نکنید.

شما می‌توانید تنباکوهای محلی ترکیه را در حدود ۳ کارتن یا نهایتاً ۲ کیلوگرم از این کشور خارج کنید. اگر می‌خواهید برای دوستان یا آشنایانتان سوغاتی ببرید، از لباس گرفته تا صنایع دستی کشور ترکیه، نهایتاً می‌توانید تا سقف ۵ هزار لیره ترکیه هدیه از این کشور خارج کنید. اگر ارزش کالای مورد نظرتان از ۵ هزار لیر بالاتر شده است، باید مدرکی در اختیار داشته باشید تا به مسئولین فرودگاه استانبول ثابت کنید که شما ارز خارجی در دست خود داشتید و آن را به لیر ترکیه تبدیل گردید و ارزش آن به ۵ هزار لیر رسیده است.

خروج کالاهای زیر از کشور ترکیه ممنوع است:

  • چای
  • ادویه
  • کاکائو
  • فرآورده‌های آردی
  • لوازم عتیقه
  • قهوه

قوانین مربوط به حیوانات خانگی

زمانی که به فرودگاه استانبول می‌روید تا به کشور ایران سفر کنید، نهایتاً می‌توانید ۲ حیوان خانگی همراه خود داشته باشید. برای هر کدام از آن‌ها نیز باید مدارک زیر را دارا باشید:

  • پاسپورت یا کارت شناسایی برای حیوان خانگی
  • گواهی واکسیناسیون
  • گواهی رسمی از دامپزشکی که نشان می‌دهد حیوان شما سالم و بدون هیچ گونه بیماری است.

علاوه بر فرودگاه ترکیه، قوانین حمل حیوانات برای ایرلاین­های مختلف نیز متفاوت است. پس حتماً درباره این موضوع نیز تحقیقات لازم را انجام دهید.

چند نکته برای زمان ورود و خروج به فرودگاه‌های استانبول

در هنگام خارج شدن از شهر استانبول بهتر است که به نکات زیر توجه کنید تا سفری آسان و لذت‌بخش داشته باشید:

لپ‌تاپ یا دوربین خود را در خارج از چمدان نگه‌داری کنید و آن‌ها را آماده بررسی توسط مأمورین فرودگاه کنید.

بهتر است که چمدان خود را قفل کنید تا افراد سودجو نتوانند مواد مخدر یا وسایل غیرقانونی خود را در درون چمدان شما جای دهند. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر مأمورین فرودگاه حرف شما را باور نمی‌کنند.

بهتر است که تمام وسایل گران‌قیمت خود شامل جواهرات و وسایل دیگر را در کیف دستی حمل کنید. چرا که مسئولین فرودگاه ترکیه در قبال گم شدن این وسایل هیچ‌گونه مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.

در زمان بررسی چمدان‌ها توسط دستگاه‌های امنیتی لازم است که تمامی لباس، کاپشن، کت و ژاکت خود را دربیاورید و دوباره داخل چمدان قرار دهید. به این نکته توجه کنید که وسیله مهم خاصی در لابه‌لای این لباس‌ها نداشته باشید تا در زمان بررسی چمدان، گم نشود.

شما نمی‌توانید هیچ‌گونه وسایل خطرناکی که ممکن است جان دیگر مسافران را به خطر بیندازد را وارد هواپیما کنید.

هنگامی‌که چمدان خود را به مسئولین تحویل می‌دهید، به این نکته توجه کنید که حتماً بر روی آن برچسب زده شود.

حتماً 2 ساعت قبل‌از شروع پروازتان در فرودگاه حضور داشته باشید و مدارک مهمتان را نیز فراموش نکنید.

قوانین مربوط به خروج ارز از کشور ترکیه

اگر می‌خواهید هرگونه ارز خارجی یا لیر را از کشور ترکیه خارج کنید، باید بدانید که ارزش ارز خروجی حداکثر می‌تواند ۵ هزار دلار باشد. اگر میزان ارز خروجی بیشتر از ۵ هزار دلار شود، باید در زمان خروج، آن را به طور کامل ثبت کنید.

تا اینجای مقاله با قوانین فرودگاه‌های استانبول آشنا شدید. اگر قصد دارید بلیط استانبول به تهران را خریداری کنید، اما نمی‌دانید چگونه برای خرید بلیط اقدام کنید، بخش بعدی مقاله را بخوانید.

خرید بلیط هواپیمای استانبول به تهران

اگر در هنگام خرید بلیط رفت، یعنی تهران به استانبول، بلیط بازگشت را خریداری نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایتی مراجعه کنید که در آن یک لیست جامع از بلیت هواپیمای این مسیر که توسط ایرلاین‌های مختلف در کلاس‌های پروازی متفاوت ارائه‌شده است را نمایش داده می­شود. این وب‌سایت با نام سفر مارکت یا بازار آنلاین خدمات سفر شناخته می­شود.

با مراجعه به آن می‌توانید انواع از بلیت هواپیمای ایرلاین‌های مختلف را در یک صفحه و یک‌جا به‌صورت لیست مشاهده کنید. این لیست توسط موتور جستجوی هوشمند این وب‌سایت از ۴۴ وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط جمع‌آوری شده است.

C:\Users\meysam\Desktop\سفرمارکت\plane\turkish_airline.jpg

اگر زمان سفر برایتان اهمیتی ندارد، می‌توانید از بخش تقویم قیمتی آن، ارزان‌ترین روز را برای بازگشت به تهران انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از بخش فیلترها گزینه‌های زیر را اعمال کنید تا ارزان‌ترین بلیط به شما نمایش داده شود:

  • ارزان‌ترین ایرلاین را انتخاب کنید.
  • ساعت شروع پروازتان را از نیمه‌شب تا اوایل صبح قرار دهید.
  • محدوده قیمت بلیت را متناسب با بودجه‌تان قرار دهید.
  • اگر به دنبال بلیط­های لحظه آخری هستید، گزینه چارتر را فعال کنید.
  • کلاس پروازی را بر روی اکونومی قرار دهید.

در انتها می‌توانید با مشاهده مشخصات و قیمت هر بلیت، در سریع‌ترین زمان ممکن ارزان‌ترین بلیط را برای خود تهیه کنید.

سخن پایانی

فرودگاه­های شهر استانبول شامل فرودگاه جدید استانبول و صبیها گوکچن می­شود. در این مقاله اطلاعات جامعی درباره قوانین مربوط به خروج اشیاء، ارز و حیوان خانگی از فرودگاه­های استانبول ارائه کردیم و نکاتی را گفتیم که می‌تواند در هنگام ورود به این فرودگاه به کارتان بیاید. در آخر مناسب‌ترین شیوه برای خرید بلیط هواپیما برای بازگشت به کشور را معرفی کردیم.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه