ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۸ مهر

خلاصه اخبار نیم روزی ۸ مهر ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۸ مهر ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

ترامپ: هریس با مشکل ذهنی به‌دنیا آمده است!

رئیس‌جمهور سابق آمریکا:

کامالا به لحاظ ذهنی مشکل دارد و با مشکل ذهنی به‌دنیا آمده است.اگر یک جمهوری‌خواه آنچه که کامالا انجام داد را انجام می‌داد، آن جمهوری‌خواه به دلیل جرم و جنایت، استیضاح و از ریاست برکنار می‌شد.

گزینش‌ها به روش دهه شصت در آموزش و پرورش

هنوز هیچ مرجع رسمی آمار ردصلاحیت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش که ذیل کد ۱۹ قرار گرفته‌ را اعلام نکرده است، اما آن‌طور که از شواهد پیداست تعداد کسانی که براساس گزینش‌های دهه شصتی از حضور در مدارس جا مانده‌اند، بالاست.یکی از گروه‌های مجازی که در این‌باره شکل گرفته است، حدود هزار و هشتصد عضو دارد و البته چندی قبل هم یکی از نمایندگان مجلس از قول وزیر آموزش و پرورش برای پذیرفته شدن پنج هزار نفر از رد‌شدگان خبر داده بود. بنابراین آمار هشت هزار نفری عبدالرضا داوری در توییتر، خیلی هم دور از انتظار نیست، اگرچه آموزش و پرورش آن را رد کرده است.

معرفی ویروس‌های شایع در ایران؛ سرماخوردگی صدرنشین است

 

رینوویروس‌ها با ۵۲.۳ درصد در رأس ویروس‌های در گردش قرار دارند. این ویروس‌‌ها از شایع‌‌ترین عوامل عفونت‌زا در انسان‌ها و عامل اصلی سرماخوردگی هستند.ویروس کووید۱۹ دومین ویروس شایع تنفسی تا پایان شهریورماه بوده است که میزان شیوع این نوع ویروس در بین ویروس‌های در گردش که منجر به بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند، ۳۰ درصد برآورد شده است

اعلام میزان تورم مواد خوراکی در شهریورماه

 

بیشترین میزان تورم برای سبزیجات و حبوبات است. در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به خیار با 13.5 درصد و هویج فرنگی با 9.8 درصد و قارچ با 7.9 درصد بوده است.بیشترین کاهش قیمت هم مربوط به میوه‌هاست که هندوانه با 23- درصد و خربزه با 19.2- درصد و هلو با 10.5- درصد کاهش روبرو شده‌اند.

 

«تابستان‌سخت» مستاجرها به «عملیات پاییزی» دولت منجر می‌شود؟ / اجاره‌بها چند درصد افزایش یافت؟

 

اجاره‌بها در فصل اصلی جابجایی مستاجرها در کل کشور، 42.8 درصد نسبت به تابستان سال گذشته افزایش پیدا کرد.این رشد شدید هزینه اجاره‌نشینی در تابستان 1403 تقریباً 1.7 برابر «نرخ مصوب دولت برای رشد اجاره‌بها» است.این فاصله بزرگ بین «نرخ بازار» و «نرخ دولت» از شکست مداخله‌گری دولت در مهار تورم اجاره مسکن حکایت دارد.یک سوال در شرایط کنونی وجود دارد؛ اینکه، «دولت چهاردهم چطور می‌تواند با قانون مصوب در دولت قبل برای بازار اجاره مسکن رفتار کند؟»امکان حذف یا اجرا نکردن قانون، وجود ندارد و جایز نیست.اما «اصلاح فرمول تعیین نرخ قانونی و ابزارهای تضمین نرخ»، اقدامی است که متولی جدید مسکن لازم است آن را انجام دهد.وزیر جدید راه و شهرسازی در مقابل مستاجرهای تحت فشار هزینه اجاره مسکن، «آزمون پاییزی» پیش رو دارد.برای قبولی در این آزمون باید در گام اول، «نرخ دولتی از 25 درصد که پیش‌تر تعین شد، خارج شود و به سطح نرخ بازار نزدیک شود».کم‌کردن این فاصله توسط سیاست‌گذار باعث «پذیرش نرخ دولت از سوی موجرها» خواهد شد.گام دوم، تعریف مشوق برای موجرهایی است که «نرخ دولتی» را می‌پذیرند.

 

ایران - قطر، با حضور ۱۵۰۰ تماشاگر زن در مشهد

 

دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار است با حضور ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه امام رضا مشهد برگزار شود. در این دیدار ۱۵۰۰ بلیت برای تماشاگران زن در نظر گرفته شده است.

 

حضور داور ایرانی در لیگ قهرمانان زنان

 

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهسا قربانی در مرحله دوم لیگ قهرمانان زنان آسیا قضاوت خواهد کرد.

گزارشی جدید: نسل Z چند ماه پس از استخدام از کار اخراج می‌شود

براساس تحقیق آماری جدیدی، از هر ۱۰ کارفرما، ۶ نفر می‌گویند برخی کارکنان نسل زد را که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌ بودند و فقط چند ماه از استخدام آن‌ها می‌گذشت، اخراج کرده‌اند. پس از تجربه انبوهی از مشکلات با استخدام‌شدگان جوان، از هر ۶ مدیر، یک نفر می‌گوید برای استخدام مجدد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مردد است.

وب‌سایت Intelligent از ۹۶۶ مدیر کسب‌وکارهای مختلف در آمریکا برای بررسی نگرش آن‌ها نسبت به استخدام فارغ‌التحصیلان جدید نسل زد، نظرسنجی کرده است. در ادامه می‌توانید نتایج مهم این نظرسنجی را مشاهده کنید:

٧۵ درصد شرکت‌ها گزارش می‌دهند برخی یا همه فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه که در سال جاری میلادی استخدام کرده‌اند، عملکرد رضایت‌بخشی نداشته‌اند.

از هر ۱۰ شرکت، ۶ شرکت یک فارغ‌التحصیل جدید را که سال ۲۰۲۴ استخدام کرده بودند، اخراج کرده‌اند.از هر ۶ مدیر، یک نفر می‌گوید برای استخدام این گروه مردد است.مدیران بخش استخدام می‌گویند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای آماده کار نیستند، نمی‌توانند حجم کار را تحمل کنند و غیرحرفه‌ای هستند.از هر ۷ شرکت، یک شرکت ممکن است سال آینده فارغ‌التحصیلان جدید را استخدام نکند.از هر ۱۰ مدیر بخش استخدام، ۹ نفر می‌گویند فارغ‌التحصیلان جدید باید مهارت‌های ارتباط با دیگران و آداب معاشرت را یاد بگیرند.

 

در تحقیق جدید چندین عامل برشمرده می‌شود که چرا این استخدام‌ها به نتیجه نرسیدند:

فقدان انگیزه یا ابتکار (۵۰ درصد)

فقدان عملکرد و مهارت‌های حرفه‌ای (۴۶ درصد)

مهارت‌های ارتباطی ضعیف (۳۹ درصد)

 

فرار از تهران شدت گرفت/ چند سال طول می‌کشد تا یک کارگر خانه بخرد؟

 

چرا مردم مجبورند از کلان‌شهرها مخصوصا تهران مهاجرت کنند؟ سال ۱۳۹۲، حداقل حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران، ۴۸۷هزار و ۱۲۵ تومان بود. همان سال متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران، ۳میلیون و ۶۵۸ هزار تومان بوده است. یک متر مربع واحد مسکونی، حدودا ۷ برابر دستمزد یک ماه کارگران بوده است.درحالی که در سال ۱۴۰۳، حداقل دستمزد، ۷میلیون و ۱۶۶هزار تومان است و یک مترمربع واحد مسکونی، ۸۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان که ۱۲ برابر حقوق یک ماه کارگران است. این آمار به آن معناست که قدرت مردم برای خرید خانه، کاهش پیدا کرده است.

 

اعلام نظر کارشناسان فنی درباره حادثه معدنجوی طبس ظرف دوروز آینده

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند:کارشناسان فنی از تهران و مشهد برای بررسی دقیق حادثه معدنجو به طبس رفته اند و ظرف یک تا دو روز آینده نظر نهایی را به بازپرس پرونده اعلام می‌کنند.

قرار شده است برای خانواده ۵۲ متوفی این حادثه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از طرف مسئولین معدن برای هزینه‌های کفن و دفن واریز شود.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه