ارسال به دیگران پرینت

کوه‌های رنگی | کوه‌های رنگی آلاداغلار

رنگین‌کمان صدرنگ، کوه‌های رنگی ماهنشان در استان زنجان | آلاداغلار؛ جایی که رنگین‌کمان به زمین آمد!

کوه‌های رنگی ماهنشان، با نام محلی آلاداغلار، با ترکیب رنگ‌های بی‌نظیرشان، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت ایران را به نمایش گذاشته‌اند.

رنگین‌کمان صدرنگ، کوه‌های رنگی ماهنشان در استان زنجان | آلاداغلار؛ جایی که رنگین‌کمان به زمین آمد!

رنگین‌کمان صدرنگ، کوه‌های رنگی ماهنشان در استان زنجان | آلاداغلار؛ جایی که رنگین‌کمان به زمین آمد!

 کوه‌های رنگی ماهنشان، با نام محلی آلاداغلار، با ترکیب رنگ‌های بی‌نظیرشان، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت ایران را به نمایش گذاشته‌اند. این کوه‌ها که گویی رنگین‌کمانی بر روی زمین نقش بسته، گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

کوه‌های رنگی ماهنشان در استان زنجان یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین پدیده‌های طبیعی ایران هستند. این کوه‌ها به دلیل وجود ترکیبات معدنی و لایه‌های مختلف زمین‌شناسی به شکل طبیعی رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، نارنجی، زرد، و سفید دارند. این پدیده که به آن "کوه‌های آلاداغلار" نیز گفته می‌شود، به خاطر رنگارنگ بودنش بسیار مشهور است و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی مورد توجه قرار گرفته است.

ده تا از سواحل زیبای هرمزگان | بهشت زیبا در هرمزگان + ویدیو

این رنگ‌ها به واسطه اکسید شدن مواد معدنی مختلف در طول سالیان طولانی به وجود آمده‌اند. به‌ویژه اکسید آهن، که عامل اصلی رنگ قرمز در این کوه‌ها است. کوه‌های رنگی ماهنشان هم به لحاظ بصری و هم به لحاظ علمی و زمین‌شناختی ارزش بسیاری دارند و نمونه‌ای جذاب از تاریخ زمین‌شناسی منطقه را ارائه می‌دهند.

این منطقه نه‌تنها از نظر زیبایی طبیعی مورد توجه گردشگران است، بلکه به‌عنوان بخشی از تاریخ و طبیعت زنجان و ایران، نماد شگفتی‌های ژئولوژیکی محسوب می‌شود.

 

منبع : سفرمی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه