ارسال به دیگران پرینت

هک شدن بانک ها | هک شدن بانک های ایرانی

هکرها ۲۰ بانک ایرانی را هک کردند و سه میلیون دلار باج گرفتند! | چه بر سر اطلاعات مشتریان این بانک‌ها آمد؟

حمله سایبری ماه گذشته به سیستم بانکداری ایران، موجب پرداخت سه میلیون دلار باج به هکرها شد تا اطلاعات مشتریان ۲۰ بانک ایرانی منتشر نشود.

هکرها ۲۰ بانک ایرانی را هک کردند و سه میلیون دلار باج گرفتند! | چه بر سر اطلاعات مشتریان این بانک‌ها آمد؟

هکرها ۲۰ بانک ایرانی را هک کردند و سه میلیون دلار باج گرفتند!

حمله سایبری ماه گذشته به سیستم بانکداری ایران، موجب پرداخت سه میلیون دلار باج به هکرها شد تا اطلاعات مشتریان ۲۰ بانک ایرانی منتشر نشود. این حمله به عنوان یکی از جدی‌ترین تهدیدات سایبری در تاریخ بانکداری کشور شناخته می‌شود.

به گزارش پولتیکو، منابع مطلع خبر از یک حمله سایبری بزرگ به ۲۰ بانک ایرانی داده‌اند که تهدیدی جدی برای ثبات سیستم بانکداری کشور محسوب می‌شود. در این حمله، شرکت توسن، تأمین‌کننده خدمات الکترونیکی برای بانک‌های ایران، تحت فشار دولت مجبور به پرداخت حداقل سه میلیون دلار به هکرها شد تا از انتشار اطلاعات حساس مشتریان و حساب‌های بانکی میلیون‌ها ایرانی جلوگیری کند.

مراقب هکرها و سارقان در استخراج همستر کامبت باشید

بر اساس این گزارش، گروه هکری «آی‌آر‌لیکس» (IRLeaks) که پیش از این نیز سابقه هک بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی را داشته، احتمالاً مسئول این حمله است. این گروه در ماه دسامبر نیز موفق به هک اطلاعات بیش از ۲۰ شرکت بیمه و اسنپ‌فود شده بود.

این حمله سایبری، زنگ خطری برای امنیت اطلاعات مالی در ایران به شمار می‌رود و نشان‌دهنده نیاز فوری به تقویت زیرساخت‌های امنیت سایبری در کشور است. آیا این حادثه می‌تواند به تغییرات اساسی در سیاست‌های امنیتی بانک‌ها منجر شود؟ زمان پاسخ این سؤال را خواهد داد.

 

منبع : دیدبان ایران
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه