ارسال به دیگران پرینت

خواص زردآلو | روغن هسته زردآلو

تا فصلشه در خانه روغن زردآلو بگیرید | با روغن زردآلو جوان شوید

مصرف زردآلو به بازسازی سریع‌تر سلول‌های مرده پوست کمک کرده و به جوانسازی و تقویت پوست صورت نیز یاری می‌رساند.

تا فصلشه در خانه روغن زردآلو بگیرید | با روغن زردآلو جوان شوید

روغن زردآلو خانگی

مصرف زردآلو به بازسازی سریع‌تر سلول‌های مرده پوست کمک کرده و به جوانسازی و تقویت پوست صورت نیز یاری می‌رساند. خاصیت ضدالتهابی زردآلو باعث می‌شود که آکنه و قرمزی پوست کاهش یابد. در گذشته از خمیر زردآلو برای درمان جوش‌ها و از آب برگه زردآلو برای درمان آفتاب‌سوختگی و اگزما استفاده می‌کردند؛ شیوه‌هایی که امروزه نیز کاربرد دارند. استفاده از اسکراب زردآلو برای پاکسازی منافذ و جلوگیری از آکنه بسیار مفید است.

از این به بعد زردآلو رو نخور! | فقط ازش مربای خوشمزه درست کن | طرز تهیه مربای زردآلو

خواص بی‌نظیر روغن زردآلو نیز قابل توجه است. این روغن به دلیل ملایمت خود، حتی در تولید محصولات کودک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در ماساژ، به دلیل کمک به تعادل سیستم‌های عصبی، کاربرد دارد. با این حال، پیش از استفاده از این محصول بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید، زیرا ممکن است حساسیت‌هایی ایجاد شود.روغن هسته زردآلو با خاصیت آبرسانی خود به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست عمل می‌کند. این روغن به راحتی جذب پوست می‌شود و چربی اضافی بر جا نمی‌گذارد، بنابراین برای پوست‌های چرب و آکنه‌دار نیز مناسب است. می‌توانید مقداری از این روغن را به کرم مرطوب‌کننده خود اضافه کنید. مصرف منظم زردآلو و فرآورده‌های آن باعث انعطاف‌پذیری پوست و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود. ویتامین E موجود در زردآلو باعث تقویت و سفتی پوست شده و از آسیب‌های پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین این میوه به دلیل داشتن اسید اولئیک و ویتامین A برای بیماری‌های پوستی مانند خشکی پوست و اگزما مناسب است و به داشتن موهایی سالم و شاداب کمک می‌کند.

طرز تهیه روغن زردآلو در خانه:اگر در خانه مقدار زیادی هسته زردآلو دارید، می‌توانید از آن‌ها برای تهیه روغن زردآلو استفاده کنید:

  1. ابتدا هسته‌ها را شکسته و مغزهای داخل آن‌ها را جدا کنید.
  2. مغزها را در آسیاب ریخته و کاملاً پوره کنید.
  3. پوره حاصل را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و در مکانی ساکن قرار دهید.
  4. پس از مدتی، تفاله‌ها ته‌نشین شده و روغن هسته زردآلو به سطح می‌آید.
  5. ترکیب را از یک فیلتر یا پارچه تمیز عبور دهید تا روغن از تفاله‌ها جدا شود.
  6. روغن به دست آمده را در ظرف شیشه‌ای تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید.هر زمان که بخواهید، می‌توانید از این روغن برای مراقبت از پوست و مو استفاده کنید.
منبع : ایران فشیال
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه