ارسال به دیگران پرینت

۵ مقصد گردشگری ارزان که با بلیط هواپیما چارتر به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها سفر کنید؟

هواپیما یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای سفر کردن است. در سفر با هواپیما امکانات و خدمات خوبی در اختیار شما قرار می‌گیرد. به‌خصوص اگر به سراغ کلاس بیزینس و فِرست بروید. اما اگر بخواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، باید کلاس پروازی ارزان‌قیمت‌تری نظیر اکونومی را انتخاب کنید یا به سراغ بلیط­های چارتری ارزان‌قیمت بروید.

۵ مقصد گردشگری ارزان که با بلیط هواپیما چارتر به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها سفر کنید؟

هواپیما یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای سفر کردن است. در سفر با هواپیما امکانات و خدمات خوبی در اختیار شما قرار می‌گیرد. به‌خصوص اگر به سراغ کلاس بیزینس و فِرست بروید. اما اگر بخواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، باید کلاس پروازی ارزان‌قیمت‌تری نظیر اکونومی را انتخاب کنید یا به سراغ بلیط­های چارتری ارزان‌قیمت بروید.

در این مقاله قصد داریم بلیط­های چارتری را معرفی کنیم و بگوییم چگونه می‌توانید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید و در آخر ۵ مقصد ارزان سفر با بلیط هواپیمای چارتر را معرفی کنیم.

بلیط چارتر چیست و چگونه ارزان می‌شود؟

در هنگام خرید بلیط هواپیما شما دو انتخاب دارید. می­توانید به سراغ بلیط چارتری بروید یا بلیط سیستمی را خریداری کنید. بلیط‌های سیستمی مستقیماً توسط ایرلاین‌ها یا شرکت‌های هواپیمایی به بازار عرضه می‌شود. اما بلیط‌های چارتری در ابتدا توسط آژانس‌های چارتر کننده از ایرلاین خریداری می‌شود و سپس به بازار عرضه می‌شود. آژانس‌های چارتر کننده در مسیرهای پروازی پر تردد اقدام به چارتر کردن تمام یا بخشی از صندلی‌های یک پرواز می‌کنند.

این دو بلیط با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها تغییرات قیمت­ است. بلیط‌های چارتری در مقایسه با بلیط‌های سیستمی نوسانات قیمتی بیشتری دارد. هنگامی‌که قیمت بلیط یک پرواز کاهش پیدا می‌کند، با نام بلیط لحظه آخری شناخته می‌شود. این کاهش قیمت از یک روز مانده به شروع پرواز شروع می­شود و تا چند دقیقه قبل از پرواز نیز ادامه دارد.

هم بلیط چارتری و هم سیستمی می‌تواند تبدیل به بلیط لحظه آخری شود؛ اما احتمال تبدیل شدن بلیط‌های چارتری به لحظه آخری بیشتر است.

چگونه یک مقصد سفر ارزان می‌شود؟

زمانی که می‌خواهید به یک مقصد جدید سفر کنید، باید برای پرداخت هزینه‌های زیر پول کنار بگذارید:

  • بلیط هواپیمایی رفت‌وبرگشت
  • هتل
  • وعده‌های غذایی
  • هزینه ورودیه و تفریحات گردشگری
  • گشت‌وگذار در شهر
  • خرید سوغاتی
  • ترانسفر رفت‌وبرگشت فرودگاهی
  • ویزای توریستی و بیمه مسافرتی

در برخی از اوقات سال میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع بر روی قیمت نهایی بلیط، هتل و همچنین تفریحات آن شهر تأثیر می­گذارد.

اگر بتوانید به سراغ کلاس پروازی ارزان‌تر بروید، هتل‌هایی با ستاره‌های کم‌تر را خریداری کنید، مراکز خرید ارزان‌قیمت مقصد سفرتان را پیدا کنید، از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری ارزان‌قیمت مقصد سفرتان استفاده کنید یا وعده‌های غذایتان را در رستوران‌های معمولی یا غذاخوری های محلی تهیه کنید، هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا می‌کند.

از طرفی هزینه‌های سفر به شهرهای داخلی در مقایسه با شهرهای خارجی کم‌تر می‌شود.

مقصد ارزان سفر با بلیط چارتر

در ادامه مقاصدی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با خرید بلیط چارتر به آن‌ها سفر کنید.

کیش

جزیره کیش یکی از مقاصد جذاب سفر برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی است. این جزیره زیبا امکانات تفریحی و رفاهی با کیفیتی را برای مسافران به وجود آورده است. با سفر به جزیره کیش می‌توانید از انواع از تفریحات نظیر پاراسل، بنانا سواری، غواصی، جت اسکی، بانجی جامپینگ استفاده کنید. همچنین می‌توانید به سراغ مراکز تفریحی نظیر آکواریوم کیش، موزه خزندگان، دلفیناریوم، باشگاه اسب‌سواری، پیست دوچرخه‌سواری و غیره بروید.

اگر زمان سفرتان را اواسط هفته یا روزهای کاری قرار دهید و یا در فصل‌های سرد سال به کیش سفر کنید، احتمالاً پیدا کردن بلیط‌های ارزان‌قیمت چارتری کیش بیشتر می­شود.

قشم

جزیره قشم یکی دیگر از زیباترین جزایر جنوبی کشور است. با سفر به این جزیره می‌توانید از انواعی از پدیده‌های جذاب و دیدنی نظیر دره ستارگان، دره سکوت، غار خربس، سواحل زیبای خلیج‌فارس، جنگل‌های حرا و چندین جاذبه دیگر دیدن کنید. هم چنین می‌توانید محل اقامت‌تان را در یکی از خانه‌های بومی این جزیره قرار دهید تا لذت بودن در میان مردم محلی قشم را تجربه کنید.

در فصل بهار بعد از تعطیلات نوروز و همچنین اوایل فصل پاییز هم آب‌وهوای جزیره قشم معتدل است و هم می‌توانید بلیط چارتر ارزان‌قیمت قشم را پیدا کنید.

مشهد

اگر دوست دارید به یک شهر مذهبی جذاب سفر کنید، مشهد مقصد مناسبی برای شما است. در سفر به این شهر می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی با کیفیتی استفاده کنید. علاوه بر زیارت حرم امام رضا می‌توانید به سراغ مکان‌های مذهبی دیگری نظیر مسجد گوهر شاد بروید. همچنین امکانات تفریحی مختلفی در چالیدره و طرقبه وجود دارد که لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما به وجود می‌آورد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آرامگاه نادرشاه افشار
  • بوستان مینیاتوری مشهد
  • پیست اسکی شیر باد
  • بازار رضای مشهد
  • پارک ملت مشهد
  • باغ ملی
  • خانه توکلی

درصورتی‌که زمان سفرتان به شهر مشهد را بعد از تعطیلات نوروز، فصول سرد سال و روزهایی به غیر از ماه محرم، رمضان، تولد و شهادت امام رضا قرار دهید، احتمال پیدا کردن بلیط­های چارتری ارزان‌قیمت یا همان بلیط‌های لحظه آخری برای شما بیشتر می‌شود.

استانبول

شهر استانبول یکی از جذاب‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. در این شهر انواعی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی نظیر من مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، آب‌انبار باسیلیکا، برج گالاتا، بازار بزرگ استانبول، کاخ توپکاپی و چند ده جاذبه دیگر وجود دارد. اگر دوست دارید قهوه ترکی را به همراه باقلواهای خوشمزه‌ی ترکی امتحان کنید، به کافه‌های این شهر مراجعه کنید. در رستوران‌های استانبول نیز می‌توانید انواعی از غذاهای ترکی را امتحان کنید. اگر به دنبال سفر ارزان‌قیمتی به شهر استانبول می‌گردید در فصل تابستان به این شهر سفر نکنید و زمان سفرتان را فصول سردتر نظیر پاییز و زمستان قرار دهید.

دبی

شهر دبی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای حاشیه خلیج‌فارس به حساب می‌آید. این شهر در کشور امارات متحده عربی قرار دارد. با سفر به آن می‌توانید از به مراکز خرید لوکس دبی سر بزنید و در یکی از هتل­های لوکس این شهر اتاق بگیرید. البته اگر می‌خواهید سفر ارزان‌قیمتی به این شهر داشته باشید، می‌توانید طبق توصیه‌هایی که در ابتدای مقاله عنوان کردیم، برای اقامتگاه و همچنین بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما تدابیری را اتخاذ کنید. از طرفی برای پیدا کردن بلیط­های چارتری ارزان‌قیمت به دبی می‌توانید زمان سفرتان را در اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور ماه قرار دهید. با سفر به شهر دبی می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری زیر دیدن کنید:

  • موزه آینده دبی
  • برج خلیفه
  • دهکده جهانی دبی
  • آکواریوم دبی
  • دبی مال
  • چرخ و فلک چشم
  • قاب دبی
  • ساحل لامر

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم برای کم کردن هزینه‌های سفرتان باید به سراغ بلیط‌های چارتری بروید که تبدیل به بلیط لحظه آخری شده است. از طرفی زمان سفرتان به هر کدام از این مقاصد را در روزهای قرار دهید که میزان تقاضا برای سفر به آن کاهش پیدا می‌کند. همچنین می‌توانید برای خرید اقلام سفر نظیر هتل، گشت شهری، وعده‌های غذایی‌تان طوری برنامه‌ریزی کنید که هزینه‌های کمتری برای شما داشته باشد تا درنهایت سفرتان ارزان‌قیمت‌تر شود.

جمع بندی

بلیط چارتری یکی از انواع بلیط‌های هواپیمایی است که توسط آژانس‌های چارتر کننده به بازار عرضه می‌شود. قیمت این بلیط‌ها ممکن است در یک روز مانده به شروع پرواز کمتر شود و به‌عنوان بلیط‌های چارتری ارزان­قیمت یا لحظه آخری فروخته شود. در این مقاله ۵ مقصد جذاب ارزان‌قیمت سفر با بلیط‌های چارتر را معرفی کردیم. گفتیم که چگونه می‌توانید هزینه‌های سفرتان به این مقاصد را کاهش دهید و در چه زمان‌هایی احتمال پیدا کردن بلیط­های چارتری ارزان‌قیمت برای سفر به آن مقاصد بیشتر می­شود.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه