ارسال به دیگران پرینت

کتاب | کتاب خوانی

کتاب و یاریگر همیشگی | نظرات ستاره های فیلم باغ کیانوش راجع به کتاب خوانی+ویدئو

ستاره‌های نوجوان «باغ کیانوش» در نمایشگاه کتاب: مطالعه، کلید گویایی و تسلط بر نقش

کتاب و یاریگر همیشگی | نظرات ستاره های فیلم باغ کیانوش راجع به کتاب خوانی+ویدئو

کتاب، یار همیشگی بازیگر

ستاره‌های نوجوان «باغ کیانوش» در نمایشگاه کتاب: مطالعه، کلید گویایی و تسلط بر نقش

در عصر پنجشنبه نمایشگاه سی و پنجم کتاب تهران، شاهد حضور بازیگران نوجوان فیلم سینمایی «باغ کیانوش» از فیلم‌های چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در غرفه جمهوری اسلامی بودیم. این بازیگران جوان که تعهدی مثال‌زدنی به مطالعه دارند، روزانه حداقل دو ساعت را به کتابخوانی اختصاص می‌دهند تا با ارتقای سطح دانش و مهارت‌های خود، در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین عرصه بازیگری، نقشی موثر ایفا کنند.

غیرممکنه این کتاب رو نیمه کاره بذاری و نخونی | معرفی کتاب غرور و تعصب

امیرمحمد صحرایی، یکی از این بازیگران اظهار داشت: "روزانه یک تا دو ساعت مطالعه می‌کنم و بیشتر به کتاب‌های طنز و ماجراجویی علاقه‌مندم."

او در ادامه به نقش کتاب و مطالعه در عرصه بازیگری اشاره کرد و گفت: "مطالعه به من کمک می‌کند تا فن بیان و حافظه‌ام را تقویت کنم. هر چقدر بیشتر کتاب بخوانیم، ذهنمان از افکار منفی دور می‌شود و بهتر می‌توانیم تمرکز کنیم."

دانیال جعفری، بازیگر دیگر این فیلم نیز با تاکید بر اهمیت نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی، بیان کرد: "همیشه سعی می‌کنم روزی یک تا دو ساعت کتاب بخوانم. کتاب خواندن به من در زمینه‌های مختلفی از جمله حفظیات، فن بیان و گسترش دایره لغات کمک کرده است. به همین دلیل، در هنگام ایفای نقش با کمبود واژه روبرو نمی‌شوم و می‌توانم از کلمات مناسب و متنوعی که از کتاب‌ها آموخته‌ام، استفاده کنم. 

علاوه بر این، مطالعه به من در زندگی روزمره نیز کمک می‌کند و اطلاعات عمومی‌ام را افزایش می‌دهد."

امیرعلی صحرایی، دیگر بازیگر "باغ کیانوش" نیز با اشاره به عادت مطالعه روزانه خود، گفت: "تاکنون کتاب‌های زیادی در زمینه‌های مختلف خوانده‌ام، اما هنوز کتابی به طور خاص در مورد بازیگری مطالعه نکرده‌ام. با این حال، معتقدم که مطالعه به طور کلی به تقویت حافظه و افزایش اطلاعات عمومی کمک می‌کند و در نتیجه، در ایفای نقش نیز موثر خواهد بود. 

همچنین، با مطالعه زیاد، تسلطمان بر کلمات افزایش می‌یابد و کمتر دچار تپق زدن می‌شویم."

حضور این بازیگران جوان در نمایشگاه کتاب و صحبت‌های پرمغزشان، بار دیگر بر اهمیت مطالعه و نقش آن در ارتقای سطح دانش و مهارت‌های افراد در تمامی زمینه‌ها، به ویژه هنر بازیگری، تاکید می‌کند. بدون شک، کتاب یاری همیشگی انسان در مسیر تعالی و پیشرفت است و می‌تواند درهای موفقیت را به روی او بگشاید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه