ارسال به دیگران پرینت

قیمت | قیمت طلا

پیش بینی مهم قیمت طلا در هفته پیش رو

هفته آینده یکی از سبک ترین هفته های سال برای انتشار داده های اقتصادی خواهد بود.تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و 87 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 0.25 درصد پایین بیاید.

پیش بینی مهم قیمت طلا در هفته پیش رو

پیش بینی مهم قیمت طلا در هفته پیش رو

هفته آینده یکی از سبک ترین هفته های سال برای انتشار داده های اقتصادی خواهد بود.تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و 87 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 0.25 درصد پایین بیاید.

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته تغییری نداشت و ثابت ماند.

به گزارش سایت طلا،بازار طلا در حال چرخش است و در بن بست گرفتار شده است که می تواند باعث ایجاد سود در بین سرمایه گذاران شود و در کوتاه مدت بر قیمت ها تأثیر بگذارد.

به گفته تحلیلگران، سرمایه گذاران طلا به شفافیت بیشتری از سوی فدرال رزرو نیاز دارند زیرا کاهش نرخ بهره در تابستان امسال به طور فزاینده ای بعید می شود.

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو ارائه دهد.

قیمت هر اونس طلا امروزبدون تغییر نسبت به روز گذشته 2302 دلار ثابت ماند.

تحلیلگران همچنین انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده تثبیت شود زیرا تقویم اقتصادی نسبتاً ضعیف است. پس از تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو، مرکز توجه به بانک انگلستان متمرکز خواهد شد.

انتظار می رود بانک انگلستان در هفته آینده نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. با این حال، انتظار می رود که چرخه کاهش خود را قبل از فدرال رزرو آغاز کند، که می تواند تا حدودی از دلار آمریکا حمایت کند و باد مخالفی برای طلا ایجاد کند.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها 175 هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از 243 هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با 315 هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از 3.8 تا 3.9 درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها 0.2 درصد بالا آمده است، در حالی که 0.3 درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و 87 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 0.25 درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر 2024 باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین 4.75 تا 5 درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.52 درصد کاهش به 26 دلار و 69 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.28 درصدی، 957 دلار و 44 سنت معامله می‌شود.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۸۳۱.۰۴ تن در روز چهارشنبه به ۸۲۹.۶۰ تن در روز پنجشنبه رسید.

این هفته، 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و پس از دو هفته تثبیت نزولی، اکثر آنها شاهد کاهش بیشتر طلا در کوتاه مدت هستند. تنها چهار کارشناس یا 27 درصد انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که پنج تحلیلگر که 33 درصد را نمایندگی می کنند، کاهش قیمت را پیش بینی کردند.

شش کارشناس یا 40 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که طلا همچنان به تجارت خود ادامه می دهد. در همین حال، 217 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که تنها تعداد کمی از سرمایه گذاران خیابان اصلی انتظار داشتند که قیمت ها در کوتاه مدت افزایش یابد.

102 تاجر خرده‌فروشی که 47 درصد را تشکیل می‌دهند به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 61 یا 28 درصد دیگر پیش‌بینی کردند که این میزان کمتر خواهد بود، در حالی که 54 پاسخ‌دهنده یا 25 درصد انتظار دارند که این فلز گرانبها در هفته پیش رو روندی منفی داشته باشد.

هفته آینده یکی از سبک ترین هفته های سال برای انتشار داده های اقتصادی خواهد بود. مهمترین نکات، مانند آنچه که هستند، حراج اوراق قرضه 10 ساله در روز چهارشنبه، تصمیم سیاست پولی بانک انگلستان و حراج اوراق قرضه 30 ساله وزارت خزانه داری در روز پنجشنبه خواهد بود.

منبع : طلا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه