ارسال به دیگران پرینت

لازانیا

برای پخت لازانیا لازم نیست حتما فر داشته باشی | طرز تهیه ی لازانیا تابه‌ای خوشمزه و لذیذ

لازانیا تابه‌ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه، پرطرفدار و ساده است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، برای درست کردن این لازانیا لازم نیست که از فر استفاده کنید، به راحتی می‌توانید آن را در تابه بپزید و به عنوان یک غذای شیک سرو کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه لازانیا تابه‌ای در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

برای پخت لازانیا لازم نیست حتما فر داشته باشی | طرز تهیه ی لازانیا تابه‌ای خوشمزه و لذیذ

 طرز تهیه ی لازانیا تابه‌ای خوشمزه و لذیذ

لازانیا تابه‌ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه، پرطرفدار و ساده است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، برای درست کردن این لازانیا لازم نیست که از فر استفاده کنید، به راحتی می‌توانید آن را در تابه بپزید و به عنوان یک غذای شیک سرو کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه لازانیا تابه‌ای در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

خورش فسنجون به سبک ساناز سانیا درست کن | خورش فسنجان رسمی و مجلسی

مواد لازم برای سس بشامل مقدار مواد
آرد ۲ قاشق غذا خوری
کره ۵۰ گرم
شیر ۱ و نیم لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار مناسب
جوز هندی برای سس به مقدار مناسب
مواد لازم برای لازانیا مقدار مواد
لازانیا ۳/۲ یک بسته کوچک
گوشت چرخ کرده به مقدار مناسب
پیاز متوسط ۲ عدد
فلفل دلمه متوسط ۱ عدد
سیر ۲ حبه
قارچ ۲۰۰ گرم
نمک و زرد چوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
رب گوجه ۲ قاشق غذا خوری
گوجه خشک شده ( اختیاری) چند پر
ادویه لازانیا داخل بسته ۱ بسته
آب ۲ و نیم لیوان
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
پنیر چدار ۱ ورق
پرک آویشن ۱ قاشق چای خوری
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم
لیمو ترش تازه برش داده شده برای تزئین ۱ عدد
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا تابه‌ای

مرحله ۱: تفت دادن آرد در کره

ابتدا برای درست کردن سس بشامل، مقداری کره را داخل یک تابه بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود، بعد از آن آرد را در تابه بریزید، با کره تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود، عطر کره به خورد آرد برود و خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۲: اضافه کردن شیر

سپس آرد را به مدت تقریباً یک دقیقه در کره تفت دهید، بعد از آن شیر را به مخلوط مواد اضافه کنید و مدام به هم بزنید تا آرد به شکل گلوله داخل مخلوط باقی نماند، همه مواد خوب با هم ترکیب شوند و بافت صاف و یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۳: اضافه کردن ادویه‌ها

بعد از آن ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و جوز هندی است به مقدار مناسب با توجه به ذائقه خودتان به مواد اضافه کنید، در تابه تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند، مقدار و نوع ادویه‌ها بستگی به ذائقه خودتان دارد.

مرحله ۴: اضافه کردن خامه

همه مواد سس را خوب با هم مخلوط کنید، وقتی که غلظت مخلوط به غلظت فرنی رسید، سس آماده است، در صورت تمایل می‌توانید به مخلوط تشکیل شده، مقداری خامه صبحانه یا پنیر خامه‌ای اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۵: خرد کردن ورقه‌های لازانیا

بعد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود سپس سس را داخل ظرف دیگری بریزید تا کاملا خنک شود، در این فاصله برای درست کردن لازانیا تابه‌ای، ورقه‌های لازانیا را با دست به چند قسمت تقسیم کنید.

مرحله ۶: خرد کردن پیاز

دقت کنید لازم نیست ورقه‌های لازانیا خیلی خرد شوند، بعد هر ورق لازانیا را به ۳ تا ۴ تکه تقسیم کنید و کنار بگذارید، سپس پیاز را پوست بگیرید، بشورید و به شکل نگینی و ریز خرد کنید، بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۵: تفت دادن پیاز

وقتی روغن داخل تابه داغ شد، پیازهای خرد شده را در تابه بریزید، تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند، بعد از آن فلفل دلمه‌های رنگی را که از قبل تمیز شسته‌اید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید، بعد در تابه بریزید، کمی تفت دهید تا عطر آن‌ها با پیاز‌ها مخلوط شوو.

مرحله ۶: خرد کردن سیر

بهتر است که از فلفل‌ دلمه‌های با رنگ‌های مختلف استفاده کنید اما در صورتی که همه رنگ‌ها در دسترس نبود، می‌توانید از یک یا دو رنگ آن استفاده کنید، سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید، بعد خیلی ریز و کوچک خرد کنید، آن‌ها را در تابه بریزید و تفت دهید.

مرحله ۷: اضافه کردن گوشت چرخ کرده

سیرها را مدام در تابه هم بزنید تا عطر آن‌ها را پخش شود، سپس گوشت چرخ کرده را به مواد داخل تابه اضافه کنید، خوب تفت دهید تا رنگ گوشت‌ها تغییر کند و همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه تفت داده شود، گوشت چرخ کرده را مدام در تابه هم بزنید تا نسوزد.

مرحله ۸: اضافه کردن ادویه‌ها

بعد از آن ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه است به مواد داخل تابه اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود، سپس گوجه‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک کردید به شکل حلقه‌ای برش بزنید، بعد آن‌ها را در تابه بریزید تفت دهید.

مرحله ۹: اضافه کردن رب گوجه‌ به مخلوط مواد و تفت دادن آن‌ها

سپس گوجه‌ها را با بقیه مواد خوب تفت دهید تا آب آن‌ها را کشیده شود، سپس مقداری رب گوجه فرنگی به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه گرفته شود، رنگ آن در مواد باز شود، خوب سرخ شود و با بقیه مواد کاملاً مخلوط شود.

مرحله ۱۰: اضافه کردن ورقه‌های خرد شده لازانیا و آب به مواد تابه و پختن آن‌ها

بعد از آن ورقه‌های خرد شده لازانیا را در تابه بریزید، هم بزنید، ورقه‌های لازانیا را داخل مخلوط مواد چند بار زیر و رو کنید، تا عطر همه مواد داخل تابه کمی به خورد ورقه‌های لازانیا برود سپس مقداری آب در تابه بریزید، در تابه را ببندید تا با هم بپزند.

مرحله ۱۱: پختن لازانیا‌ها و اضافه کردن سس بشامل به مخلوط مواد

بعد اجازه دهید تا مخلوط مواد داخل تابه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خوب بپزند و بافت لازانیا کاملاً نرم شود، بعد از آن در تابه را بردارید، مقداری سس بشامل را که از قبل آماده کرده‌اید روی مواد داخل تابه بریزید و پخش کنید، بعد با قاشق هم بزنید تا سس کاملاً به خورد مواد برود

مرحله ۱۲: اضافه کردن پنیر پیتزا به مواد و پخش کردن آن

سپس مقداری پنیر پیتزا را روی همه مواد داخل تابه بریزید و پخش کنید، تا پنیر پیتزا سطح همه مواد را بپوشاند، مقدار پنیر پیتزا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، اما هرچه مقدار آن بیشتر باشد در نهایت لازانیا تابه‌ای کشدارتر و خوش طعم‌تر می‌شود.

مرحله ۱۳: اضافه کردن پنیر ورقه‌ای چدار و پاشیدن آویشن روی آن‌ها

بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان، پنیر ورقه‌ای چدار را با دست در اندازه‌های کوچک خرد کنید و به طور پراکنده روی پنیر پیتزاها قرار دهید سپس مقداری پرک آویشن یا پودر آویشن را روی همه پنیرها بپاشید و پخش کنید تا بعد از پخت عطر آن در لازانیا پخش شود.

مرحله ۱۴: بستن در تابه و ذوب کردن پنیرهای پیتزا

سپس در تابه را ببندید و اجازه دهید تا همه مواد با هم چند دقیقه دیگر بپزند، وقتی که پنیرهای پیتزا کاملا ذوب و طلایی رنگ شدند، لازانیا تابه ای آماده است، تقریباً بعد از ۵ دقیقه پنیرهای پیتزا خوب ذوب می‌شوند، سطح آنها طلایی رنگ می‌شود سپس تابه را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۱۵: ریختن لازانیا تابه‌ای در ظرف مناسب و تزئین کردن آن

بعد از آن لازانیا تابه‌ای را داخل ظرف مناسب سرو بریزید، با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه آن را تزئین کنید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید روی لازانیا مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی بریزید چند برش حلقه‌ای لیمو ترش تازه را هم در کنار لازانیا بچینید. در آخر لازانیا تابه‌ای را به عنوان یک غذای خوش طعم و شیک که طرفداران زیادی دارد، برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

 

منبع : نکته چی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه