ارسال به دیگران پرینت

کوکو سبزی

کوکو سبزی رو ساده درست نکن، این مدلی که میگم درست کن | طرز تهیه رولت کوکو سبزی

رولت «کوکو سبزی» یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که از آن می‌توانید به عنوان یک پیش غذای مناسب و سریع یا یک میان وعده خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید، رولت کوکو سبزی به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با «طرز تهیه رولت کوکو سبزی» در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

کوکو سبزی رو ساده درست نکن، این مدلی که میگم درست کن | طرز تهیه رولت کوکو سبزی

طرز تهیه رولت کوکو سبزی

رولت «کوکو سبزی» یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که از آن می‌توانید به عنوان یک پیش غذای مناسب و سریع یا یک میان وعده خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید، رولت کوکو سبزی به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با «طرز تهیه رولت کوکو سبزی» در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

ناهار ساندویچ کوکو سبزی درست کن | طرز تهیه ساندویچ کوکو سبزی با سس مخصوص

مواد لازم برای لایه رویی مقدار مواد
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۲ قاشق غذا خوری
شیر ۲ قاشق غذا خوری
روغن ۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
مواد لازم برای کوکو سبزی مقدار مواد
تخم مرغ ۳ عدد
سبزی کوکو ۲۲۰ گرم
آرد ۱ قاشق غذا خوری
سیر ۳ حبه
روغن ۳ قاشق غذا خوری
نمک و زرد چوبه ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل سیاه و پولبیبر ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پودر سیر ۲/۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای لایه میانی مقدار مواد
پنیر خامه‌ای ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
مغز گردو خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
زرشک ۱ قاشق غذا خوری
گوجه گیلاسی برای تزئین به مقدار لازم
زیتون بدون هسته برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه رولت کوکو سبزی

مرحله ۱: دم کردن زعفران

ابتدا مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید، کمی آب جوش به آن اضافه کنید، بگذارید تا زعفران دم بکشد و غلیظ شود، مقدار زعفران بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، ولی هرچه مقدار آن بیشتر باشد رنگ، طعم و عطر غذا بهتر می‌شود.

مرحله ۲: هم زدن تخم مرغ‌ها و اضافه کردن ادویه‌ها به آن‌ها

بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید با همزن دستی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آنها کاملاً یکدست شود، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و عطر ادویه‌ها به خورد آنها برود.

مرحله ۳: اضافه کردن شیر و روغن مایع به مخلوط مواد

سپس مقداری شیر هم دمای محیط به تخم مرغ زده شده اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا بافت یک دستی تشکیل شود بعد از آن روغن مایع را به مواد اضافه کنید، با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یک دست و صافی تشکیل شود.

مرحله ۴: اصافه کردن آرد و زعفران دم کرده به مخلوط مواد

بعد از آن مقداری آرد به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند، آرد به شکل گلوله داخل مخلوط مواد باقی نماند و بافت یکدستی تشکیل شود بعد از آن برای خوش رنگ شدن مخلوط مواد، زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید.

مرحله ۵: ریختن روغن در تابه و اضافه کردن مخلوط مواد به آن

زعفران را با مخلوط مواد ترکیب کنید تا رنگ آن در مخلوط باز شود، در این مرحله عطر و طعم زعفران به خورد مواد می‌رود، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود بعد مخلوط تشکیل شده را داخل تابه بریزید.

مرحله ۶: پخش کردن مخلوط مواد در تابه و پختن آن

سپس تابه را مدام تکان دهید تا مخلوط در سراسر آن پخش شود و کاملاً کف تابه را بپوشاند، اجازه دهید تا مخلوط روی حرارت ملایم بپزد، خودش را بگیرد و بافت آن منسجم شود، بعد از ۳ تا ۴ دقیقه که مخلوط مواد خودش را گرفت تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ۷: هم زدن تخم مرغ‌ها و اضافه کردن ادویه‌ها به آن‌ها

در این فاصله برای درست کردن کوکو سبزی تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید، با همزن دستی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آنها یکدست شود، سپس ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، زرد چوبه، پول بیبر و پودر سیر است به تخم مرغ‌ها اضافه کنید.

مرحله ۸: مخلوط کردن ادویه‌ها و تخم مرغ‌ها با هم

ادویه‌ها را با تخم مرغ‌ها خوب هم بزنید تا عطر ادویه‌ها در تخم مرغ‌ها پخش شود و بوی زهم تخم مرغ را از بین ببرد، باید زردچوبه خوب رنگ باز کند و به خورد تخم مرغ‌ها برود، مقدار ادویه‌ها بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، می‌توانید آنها را کم و زیاد کنید.

مرحله ۹: اضافه کردن روغن، آرد و سبزی کوکو به مواد

سپس مقداری روغن به ترکیب مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند بعد از آن کمی آرد به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا بافت مخلوط کمی منسجم شود، بعد از آن سبزی کوکو را که از قبل آماده کرده‌اید داخل مواد بریزید.

مرحله ۱۰: شستن و خرد کردن سبزی‌های مخصوص کوکو سبزی

سبزی‌های کوکو را که شامل جعفری، شوید، گشنیز، تره، برگ سیر و ریحان است تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آنها برود، بعد از این که سبزی‌ها خوب خشک شدند با یک چاقوی تیز آنها را در اندازه‌های کوچک و ریز خرد کنید و داخل مواد بریزید.

مرحله ۱۱: اصافه کردن سیر رنده شده به مخلوط مواد و ترکیب کردن با آن‌ها

بعد از آن برای این که کوکو سبزی عطر بهتری داشته باشد چند حبه سیر را پوست بگیرید، با رنده ریز رنده کنید، سپس به مخلوط مواد کوکو سبزی اضافه کنید با هم ترکیب کنید تا عطر سیر پخش شود باید همه مواد خوب با هم مخلوط و یک دست شوند.

مرحله ۱۲: ریختن مخلوط مواد کوکو سبزی روی مواد تخم مرغی

سپس مخلوط مواد کوکو سبزی را روی مواد تخم مرغی داخل تابه که کمی خودشان را گرفته‌اند بریزید، با پشت قاشق آن را روی مخلوط مواد تخم مرغی پهن و باز کنید تا کاملاً سطح آن را بپوشاند بعد از آن طرف دیگر تابه دو در را چرب کنید و در تابه را ببندید.

مرحله ۱۳: پختن مخلوط مواد کوکو سبزی در تابه

اجازه دهید تا یک طرف مواد داخل تابه بپزد، آماده شود و خودش را بگیرد، بعد تابه را برگردانید تا طرف دیگر مواد بپزند، اجازه دهید تا کوکو سبزی‌ها کاملاً مغز پخت شوند و خودشان را بگیرند برای پختن کوکو سبزی‌ها تقریباً ۱۰ دقیقه زمان کافی است تا خوب بپزند.

مرحله ۱۴: بیرون آورد کوکو سبزی از داخل تابه و قرار دادن روی کاغذ روغنی

بعد از این که مخلوط مواد خوب پخته شد و خودش را گرفت کاغذ روغنی را روی یک سطح صاف قرار دهید، سپس کوکو سبزی را به شکل کامل از داخل تابه بیرون بیاورید و بر روی کاغذ روغنی قرار دهید، دقت کنید که کوکو سبزی در هنگام بیرون آوردن آن خراب نشود.

مرحله ۱۵: رول کردن کوکو سبزی و فرم دادن به آن

سپس با کمک کاغذ روغنی تا کوکو سبزی هنوز داغ است آن را رول کنید، اجازه دهید تا به مدت ۳۰ ثانیه به همان شکل رول شده بماند و خودش را بگیرد حتماً تا کوکو سبزی داغ است آن را رول کنید چون اگر سرد بشود در هنگام رول کردن ترک می‌خورد.

مرحله ۱۶: مخلوط کردن پنیر خامه‌ای و مغز گردو خرد شده

بعد از این زمان رول کوکو سبزی را باز کنید و اجازه دهید تا در دمای محیط خنک شود در این فاصله مقداری پنیر خامه‌ای را داخل یک ظرف بریزید، بعد مغز گردو‌ها را با دست خرد کنید که طعم آنها زیر دندان احساس شود و به پنیر خامه‌ای اضافه کنید.

مرحله ۱۷: اضافه کردن زرشک به مخلوط مواد و ریختن آن روی کوکو سبزی

سپس پنیر و گردو را هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند، بعد مقداری زرشک را به مخلوط پنیر خامه‌ای با گردو اضافه کنید، دوباره هم بزنید، بعد از این که کوکو سبزی کاملاً خنک شد مخلوط مواد پنیری را روی آن بریزید و پخش کنید تا همه قسمت‌های آن را بپوشاند.

مرحله ۱۸: رول کردن کوکو سبزی و قرار دادن در یخچال

سپس دوباره کوکو سبزی را رول کنید و آن را داخل یک ظرف قرار دهید، بعد از آن ظرف کوکو سبزی را در یخچال بگذارید، اجازه دهید تا به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در یخچال بماند، تا رولت کوکو سبزی خودش را بگیرد، کاملا جا بیفتد و بافت آن منسجم شود.

مرحله ۱۹: برش دادن رولت کوکو سبزی و تزئین آن

بعد از این زمان کوکو سبزی را از یخچال بیرون بیاورید، روی یک سطح صاف قرار دهید، سپس با یک چاقوی تیز کوکو سبزی را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و داخل یک ظرف بچینید، بعد تعدادی گوجه گیلاسی شسته شده را با یک خلال دندان روی برش‌های رولت قرار دهید.

مرحله ۲۰: سرو کردن رولت کوکو سبزی

برای تزئین رولت‌های کوکو سبزی به جز گوجه گیلاسی می‌توانید از زیتون هم استفاده کنید و روی رولت‌ها با یک خلال دندان فیکس کنید، سپس این غذای خوش طعم و شیک را برای پذیرایی و مهمانی‌ها به عنوان یک پیش غذای پرطرفدار همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

 

منبع : نکته چی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه