ارسال به دیگران پرینت

انرژی | سودآور | تولیدکننده

رونق اقتصاد غیرنفتی در سایه تحریم‌ و کرونا

در شرایطی که اقتصاد کشور بر اثر عواملی همچون تحریم‌های ظالمانه و تداوم پاندمی کرونا با مشکل روبه‌رو شده است، شرکت لعابیران توانسته‌ از این کارزار سربلند بیرون آید و در زمینه‌های ارزآوری و ایجاد اشتغال گام‌های پرتوانی بردارد.

رونق اقتصاد غیرنفتی در سایه تحریم‌ و کرونا

 فرآیند تولید در بخش دولتی هم می‌تواند سودآور، اشتغالزا و محرک تولید ناخالص ملی باشد. شرکت لعابیران از شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین و زیر مجموعه‌های شستا مثال ارزنده‌ای در این زمینه است.

در پرتو فرمایشات مقام معظم رهبری این شرکت توانسته است نقش موثری در پشتیبانی و رونق تولید داشته باشد و به موازات حمایت از صنعتگران خرد و کلان، در زمینه‌های ارزآوری و ایجاد ارزش افزوده هم گام‌های پرتوانی بردارد. اما این مجموعه به سان دیگر ساختار‌های کلان صنعتی برای خدمترسانی به جامعه نیازمند حمایت هستند.

افزایش بی ضابطه و غیرمعمول حامل‌های انرژی روند مثبت اشتغالزایی و ارزآوری و پشتیبانی از تولید را در چرخه صنعت استان دچار اختلال کرده و ترمز صنعتی شدن فارس را با تمام قوا خواهد کشید.

نادر رضایی منش مدیرعامل شرکت لعابیران در جمع خبرنگاران به تشریح گوشه از موفقیت‌های این شرکت پرداخت  و افزود: در یکسال اخیر روند تولید و سودآوری در این مجموعه تولیدی رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

او با تشریح این اقدامات مثبت، افزود: در شش ماهه نخست امسال ۴۱۹۶ تن تولید داشتیم که نسبت به پارسال رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین میزان فروش در این بازه زمانی به ۵۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

صرفه جویی ۴۵۰ هزار یوروی در کشور

او با بیان این که سود ناخالص این شرکت در همین مدت ۱۰ میلیارد تومان بوده و این مبلغ در بردارنده ارتقاء ۲۴۳ درصدی است، اظهار داشت: سودخالص این مجموعه تولیدی نیز در شش ماهه اول امسال نسبت به مشابه سال قبل ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است که نسبت به پارسال ۲۴۸ درصد رشد دارد. تولید محصولات با ارزش افزوده و کاهش ضایعات از دلایل این موفقیت بزرگ است.

این تولیدکننده برتر در بخش دیگری تصریح کرد: در سال ۹۸ صادراتی به کشور ترکیه داشتیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایط قرنطینه متوقف شد، اما بروز چنین مشکلاتی در روند صادرات خللی وارد نکرد و قرارداد‌های خوبی با سوریه منعقد شده و در حال ورود به بازار پاکستان هستیم. ضمن اینکه شروع صادرات به کشور ترکیه را مجددا در دی ماه امسال پیش رو خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت لعابیران در ادامه به تولید محصولات جدیدی نظیر جوهر کاشی اشاره کرد و افزود: پارسال توانسته ایم از تولید کنندگان رنگ سرامیک در کشور باشیم. در سبد محصولات جدید ۲۷۰ تن محصول شوگر و وتروزا به بازار ارائه شده که در دوام و زیبایی محصولات نقش موثری دارد. با تولید این محصول ۴۵۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی در کشور صورت گرفته و این در حالی است که در زمینه تولید گرانیلیای پوششی هم فعال شده ایم.

فعالیت لعابیران هیچگونه آلودگی به دنبال ندارد

رضایی منش همچنین خبر از فعالیت‌های دوستدار محیط زیست این مجتمع صنعتی داد و اظهار داشت: فعالیت لعابیران در زرقان هیچ گونه آلودگی آب و هوا را به دنبال ندارد.

مدیرعامل شرکت لعابیران در ادامه افزود: طی یکسال اخیر هیچگونه تعدیل نیرویی در مجموعه نداشته ایم و برنامه‌هایی برای اشتغالزایی نیز در دست اقدام است.

او با اشاره به این که لعابیران تنها شرکت بورسی لعاب ساز در ایران است که سهام آن در بورس عرضه می‌شود اظهار داشت: همکاری با بازرگانی‌ها و تولیدکنندگان استانی را در اولویت قرار داده ایم و بر این باوریم که روند رشد و تعالی در پرتو همکاری و هم افزایی مجموعه اتفاق می‌افتد.

لعاب‌های سنتی و هنری تولید شده، ثبت ملی می‌شوند

رضایی منش در ادامه بیان کر: به منظور جلوگیری از خروج ارز در کشور، طی دو سال گذشته اقدامات موثری برای جایگزینی مواد اولیه که قبلا از کشور‌های ترکیه، اسپانیا، فرانسه و چین صورت میگرفت با نمونه‌های ایرانی انجام شده که موفقیت آمیز بوده است. همچنین از تولیدات نوآورانه این شرکت می‌توان به تولید لعاب‌های سنتی و هنری اشاره کرد که ارزش افزوده چشمگیری را به دنبال دارد و تا پایان سال به ثبت ملی خواهد رسید. ارزش افزوده یک کیلو لعاب سنتی و هنری گاهی معادل یک تن لعاب صنعتی است.

افزایش غیرمتعارف نرخ گاز در مهرماه امسال

او خواستار حمایت از چرخه تولید شد و اظهار داشت: پارسال جهت تولید ۸۰۰ تن در ماه گاز بهای ماهیانه حداکثر حدود ۸۰ میلیون تومان بوده، اما در مهرماه امسال با همان تولید ۳۷۰ میلیون تومان قبض گاز (یعنی بیش از ۴۰۰ درصد) برای شرکت لعابیران صادر شده است.

این مسئول بیان کرد: در نظر داشته باشیم که این افزایش غیرمنطقی تمامی برنامه‌ها و قرارداد‌های واحد‌های صنعتی را برای قیمت‌گذاری محصولات مختل می‌کند و در نهایت مصرف کنندگان و عموم جامعه متضرر خواهند شد.

مدیرعامل شرکت لعابیران در پایان خبر از آزادشدن حساب‌های بانکی این مجموعه کلان تولیدی به دلیل خوش حسابی با بانک‌ها و پرداخت معوقات داد.

شرکت لعابیران در مجاورت شهرستان زرقان و در ۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه