ارسال به دیگران پرینت

القدس العربی:

اسراییل از سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری امارات در «صندوق ابراهیم» بیشترین سود را می‌برد

روز گذشته، یک هیئت اماراتی که در رأس آن وزیر دارایی و اقتصاد این کشور به همراه وزیر خزانه داری آمریکا و مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه بود، وارد فرودگاه بن گوریون شدند، در ادامه نتانیاهو شخصا به استقبال این هیئت رفت و در سخنرانی خود، اظهاراتش در مورد صلح بین دو دولتی که هیچ جنگی بین آن‌ها نبوده است را تکرار کرد. علاوه بر اینکه وی به اصل اقتصاد در مقابل اقتصاد نیز اشاره کرد.

اسراییل از سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری امارات در «صندوق ابراهیم» بیشترین سود را می‌برد

القدس العربی نوشت: زمان زیادی از امضای توافق‌های عادی سازی بین امارات و بحرین با رژیم اشغالگر نمی‌گذرد که دروغ‌های ابوظبی و منامه در خصوص توجیه این توافق‌ها مشخص شده است؛ و عجیب نیست که طرف‌هایی که دروغین بودن این توافق‌ها و تناقض‌های موجود در آن را آشکار کردند، مقامات اسرائیلی و دولت آمریکا بودند، که پشت امتیازدهی‌های امارات و بحرین و امضای معاملات گمراه کننده عادی سازی، ایستاده اند.

در ادامه این مطلب آمده است: روز گذشته، یک هیئت اماراتی که در رأس آن وزیر دارایی و اقتصاد این کشور به همراه وزیر خزانه داری آمریکا و مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه بود، وارد فرودگاه بن گوریون شدند، در ادامه نتانیاهو شخصا به استقبال این هیئت رفت و در سخنرانی خود، دروغهایش در مورد صلح بین دو دولتی که هیچ جنگی بین آن‌ها نبوده است را تکرار کرد. علاوه بر اینکه وی به اصل اقتصاد در مقابل اقتصاد نیز اشاره کرد.

به این ترتیب، امارات مشخصا در حال ایفای نقش گاو شیرده است، همانطور که وزیر اقتصاد آن، به ایجاد «صندوق ابراهیم» به ارزش سه میلیارد دلار، افتخار می‌کند، صندوقی که مقرّ آن، قدس اشغالی است و هدف از تاسیس آن، تازه کردن و احیای اقتصاد‌های خاورمیانه ذکر شده است. اما بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل، طرفی است که بیشترین استفاده از این سرمایه گذاری جدید امارات می‌برد، از این رو سفارت آمریکا در قدس اشغالی به سرعت از این طرح استقبال کرده و به تمجید از آن پرداخت.

نتانیاهو به این مساله مباهات می‌کند که هیئت اماراتی در طول تنها چهار ساعت حضور در محوطه فرودگاه، ۱۴ توافق را با دولت اسرائیل امضا خواهد کرد، که در صدر آن، پروتوکل لغو ویزا به افراد برای رفت و آمد بین دو کشور است، اقدامی که در بین توافق‌های صلح پیشین بین رژیم اشغالگر و کشور‌های عربی، بی سابقه بوده است. در بین این توافقها، راه اندازی ۲۸ کاروان تجاری در هفته بین فرودگاه‌های بن گوریون و ابوطبی و دبی نیز قرار دارد.

همزمان، رژیم اشغالگر ویزا‌های کاری کارمندان کمیساریای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل را لغو می‌کند، یعنی تنها سازمانی که اجازه نظارت بر اوضاع حقوق بشر در کرانه باختری و نوار غزه را دارد. همچنین امارات به سیاست‌های خود در مورد ضروری بودن داشتن ویزا برای مردم ده‌ها دولت عربی و اسلامی ادامه می‌دهد و پرواز هواپیما‌های دولت قطر را تحریم کرده است!

اما دروغ‌های مربوط به عقب نشینی از طرح پیوستن اراضی فلسطین اشغالی و شهرک‌های اسرائیلی یا حتی به تعلیق درآمدن این طرح، با تصمیمات مسئولان رژیم اشغالگر در مورد اعلام طرح‌هایی برای ساخت ۲۱۲۶ شهرک جدید در مناطق مختلف کرانه باختری، بخش اول نقشه بزرگتری برای ساخت ۵۰۰۰ واحد شهرکی، روشن شد. این علاوه بر راه اندازی شهرکی در جولان سوریه است، که با هدف گرامیداشت رئیس جمهور آمریکا، بعنوان ناظر توافق‌های «صلح» به این نام، نامگذاری شده است.

گذشته از این، امارات متعهد به پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار برای تامین مالی طرح «سیلیکون وادی» که یک شهرک در قدس اشغالی است، شده است، در حالی که این شهرک در یک منطقه صنعتی ساخته می‌شود که احداثش باعث خرابی ۲۰۰ عدد از تاسیسات تجاری فلسطین می‌شود و هدف اصلی آن، تحمیل امر واقع در قدس شرقی است، که همچنان براساس قانون بین المللی، اشغال شده به حساب می‌آید.

به این ترتیب، گاو شیرده اماراتی، نه تنها در انتشار اکاذیب شریک است، بلکه از رژیم اشغالگر حمایت مالی هم می‌کند، قانون بین المللی را نقض کرده و به اسرائیل جان تازه می‌دهد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه